Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جعفر قادری» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ درباره چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم گفت: چالش‌هایی چون کسری بودجه، مشکلات صندوق‌های بازنشستگی، معضلات سیستم بانکی، نبود عدالت اجتماعی، تورم، بیکاری، بهم ریختگی قوانین و وجود فساد در سیستم اداری، پیش روی دولت رئیسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری درباره ویژگی‌هایی که هیئت دولت سیزدهم برای مقابله با چالش‌ها باید داشته باشند گفت: رئیسی باید اعضای دولت خود را از میان افراد متخصص، مجرب، باانگیزه و سالم انتخاب کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرا باید اهل کار کردن باشند ادامه داد: اعضای دولت باید هماهنگ عمل کرده و بتوانند خودمحوری‌ها را کنار گذاشته و با مجلس همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کابینه دولت سیزدهم باید از افرادی تشکیل شود که تفکرات و مدیریت رئیس دولت را قبول داشته باشند افزود: اعضای هیئت دولت باید دارای ایده و طرح بوده و برای حل معادلات و مشکلات جامعه صاحب فکر باشند.

 مجلس به افراد ناکارآمد رأی اعتماد نمی‌دهد

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر همسویی دولت و مجلس بر رأی اعتماد به وزرا گفت: مجلس در این مسئله سخت‌گیری کرده و حساسیت به خرج خواهد داد. اگر وزرای توانمندی معرفی شوند، تأیید شده اما اگر افراد، ضعیف و ناکارآمد باشند، رأی اعتماد نخواهند گرفت.

قادری با بیان اینکه مجلس در عین حال که سعی کرده از رئیسی حمایت کند اما در پیگیری مطالبات مردم با کسی تعارف ندارد اظهار کرد: قوه مجریه تمام توان و ظرفیت خود را به کار می‌گیرد تا کابینه کارآمد، توانمند و متخصص تأیید شده و بتواند مشکلات کشور را رفع کند و افرادی که برای مشکلات جامعه راه حلی نداشته باشند رأی اعتماد از مجلس نخواهند گرفت.

وی درباره ویژگی‌های وزیر کشور گفت: وزارت کشور یک وزارت‌خانه کلیدی و حساس در دولت است و فردی باید در رأس آن قرار گیرد که بسیار توانمند بوده و بتواند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه شهرها و دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر افراد ضعیف و ناکارآمد انتخاب شوند، نمی‌توانند به نمایندگی از دولت در استان‌ها تحرک و تحول جدی ایجاد کنند بنابراین دولت باید تلاش کند وزیر کشور را از میان اشخاص آشنا به مسائل عمرانی، امنیتی و سیاسی که جریانات کشور را شناخته و بر سیستم اداری تسلط دارد انتخاب کند.

قادری با بیان اینکه وزیر کشور باید فردی متخصص، توانمند و مجرب باشد تا بتواند از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها به خوبی استفاده کند افزود: وزیر باید بتواند به پیش‌برد کار استانداری‌ها کمک کند تا  این نهاد به عنوان رابط دولت و مردم باید بتواند کارها را با جدیت پیش ببرد.

انتهای پیام/

فریده طهماسبی کد خبر: 1105302 برچسب‌ها دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی نماینده مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم رأی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن شهر کرمان
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم