Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم اویسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تبریک هفته جهانی شیرمادر از دهم تا شانزدهم مردادماه در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر، اظهار داشت: کامل‌ترین غذایی که تا یک‌سال می‌تواند تمام احتیاجات کودک را فراهم کند، شیر مادر است.

وی ادامه داد: شیر مادر پایه و اساس سلامتی کودک در بزرگسالی است، شیر مادر سبب می‌شود کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند در بزرگسالی کمتر دچار دیابت و چاقی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: اگر تغذیه با شیر مادر را در سال اول زندگی در اولویت بگذاریم، عفونت‌های حاد تنفسی، عفونت گوش میانی و اسهال کمتر دیده می‌شود به دلیل آنتی‌بادی‌ها و موادی که سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شوند این بچه‌ها قوی‌تر از دیگر بچه‌های هستند که از شیر مصنوعی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: بچه‌هایی که با شیر مادری تغذیه می‌کنند یا بیمار نمی‌شوند و یا اگر بیمار هم شوند طول مدت درمان و بستری در بیمارستان کوتاه‌تر است. باهوش‌تر هستند و در نهایت رابطه عاطفی محکم‌تری با مادر دارند.

وی در توضیح فواید شیردهی برای مادر، افزود: مادرانی که خود شیر می‌دهند کمتر دچار سرطان پستان و کم‌خونی می‌شوند؛ سرحال‌تر و شادتر هستند.

اویسی اشاره‌ای به نشانه‌های کافی بودن شیر مادر برای نوزاد داشت و گفت: مادران شیرده برای مراقبت‌ها به پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت و یا مراکز خدمات جامع و سلامت مراجعه می‌کنند و برای نوزاد نمودار رشد ترسیم می‌شود که افزایش وزن مهم‌ترین نشانه کافی بودن شیر مادر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بچه‌ای در ۶ ماهه اول زندگی حداقل ماهی ۵۰۰ گرم افزایش وزن را داشته باشد مهمترین شاخص است که مادر می‌تواند بگوید شیرش کافی است.

اویسی در توضیح دیگر نشانه‌های کافی بودن شیر مادر برای تغذیه نوزاد، اظهار داشت:کودکانی که ۶ تا هشت‌بار در روز کهنه خیس کنند و یا ۲ تا سه بار دفعات اجابت مزاج کودک دارند نشانه کافی بودن شیر است؛ نوزادانی که شیر خوب می‌خورند سرحال‌تر هستند بنابراین تنها دلیل گریه کودک گرسنگی نیست.

وی درخصوص شیردهی در مادران مبتلا به کرونا، خاطرنشان کرد: مادرانی که کرونا گرفتند هیچ منعی برای شیردهی ندارند، مادرانی که در منزل قرنطینه و تحت درمان است با رعایت یک‌سری نکات می‌تواند شیردهی را داشته باشد مکان شیردهی باید تهویه مناسب داشته باشد، مادر با شست‌وشوی دست‌ها و با استفاده از ماسک اقدام به شیردهی کنند البته شستن سینه‌ها در هر بار شیردهی الزامی نیست.

اویسی این اطمینان را به مادران شیرده داد، که از ابتدای کرونا تاکنون در دنیا هیچ نوع انتقال ویروس کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد گزارش نشده است.

وی در پایان اشاره‌‌ای به واکسن‌های مجاز برای مادران شیرده داشت و گفت: واکسن‌های مجاز در دوران شیردهی آسترازنکا و سینوفارم است که مادران شیرده می‌توانند تزریق کنند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: تغذیه شیر مادر کرمانشاه شیر فارس کافی بودن شیر مادران شیرده شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی

این خوراک، یک غذای ساده و خوشمزه است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این ساندویچ از نان، ماکارونی پخته شده، سس و پنیر (اختیاری) تهیه می‌شود و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل یا میان وعده سرو شود.

تاریخچه ساندویچ ماکارونی:

تاریخچه دقیق ساندویچ ماکارونی مشخص نیست، اما برخی معتقدند که ریشه آن به ایتالیا در قرن نوزدهم برمی‌گردد. در آن زمان، ماکارونی غذای رایجی در بین مردم فقیر بود و به عنوان راهی برای استفاده از نان‌های مانده استفاده می‌شد.

ساندویچ ماکارونی در طول جنگ جهانی اول در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در آن زمان، مواد اولیه مانند گوشت و مرغ کمیاب بود و ماکارونی به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت و سیر کننده استفاده می‌شد.

امروزه، ساندویچ ماکارونی در سراسر جهان به عنوان یک غذای خانگی و خیابانی محبوب سرو می‌شود. تنوع زیادی در دستور پخت این ساندویچ وجود دارد و می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان مواد مختلفی را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی: مواد لازم برای ۴ نفر:

۴۰۰ گرم ماکارونی

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱/۲ فنجان پیاز خرد شده

۲ حبه سیر، رنده شده

۱ فنجان سس گوجه فرنگی

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه

۱/۴ فنجان پنیر چدار رنده شده (اختیاری)

۴ عدد نان باگت

مراحل پخت:

ماکارونی را طبق دستورالعمل روی بسته بپزید.

در حالی که ماکارونی در حال پخت است، روغن زیتون را در یک تابه روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

سیر را اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید تا معطر شود.

سس گوجه فرنگی، نمک و فلفل را اضافه کنید. مخلوط را به جوش برسانید و سپس حرارت را کم کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا سس غلیظ شود.

ماکارونی پخته شده را آبکش کنید و به سس اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.

اگر از پنیر استفاده می‌کنید، آن را روی ماکارونی بریزید و هم بزنید تا ذوب شود.

مخلوط ماکارونی را به طور مساوی بین نان‌های باگت تقسیم کنید.

بلافاصله سرو کنید.

نکات:

می‌توانید از انواع مختلف ماکارونی برای تهیه این ساندویچ استفاده کنید. اسپاگتی، پنه و روتینی گزینه‌های رایجی هستند.

برای طعم قوی‌تر، می‌توانید از سوسیس، گوشت چرخ کرده یا سبزیجات به سس اضافه کنید.

اگر ساندویچ را از قبل آماده می‌کنید، نان را تا زمانی که آماده سرو شدن است، تست نکنید تا از خمیر شدن آن جلوگیری کنید.

ساندویچ ماکارونی را می‌توانید با سالاد یا سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • تبلیغ جامع، شامل ۴ رکن مهم است
  • کودک از چه سنی می‌تواند ماست بخورد؟
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد