Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتش سوزی‎های گسترده در بخش‎هایی از ترکیه همچنان ادامه دارد و شمار قربانیان این حادثه افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - تازه ترین گزارش‎ها نشان می‎دهد که بر اثر آتش سوزی‌های گسترده در مناطق جنوبی و ساحلی ترکیه تاکنون ۸ نفر کشته شدند.

مناطق ساحلی از جمله مناطق آسیب دیده هستند و آتش سوزی برای پنجمین روز در برخی از شهر‌های تفریحی مدیترانه‌ای ترکیه در جریان ادامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گزارش «اسکای نیوز»، گردشگران در مناطق ساحلی توسط گارد ساحلی ترکیه از مناطقی که آتش سوزی در آن‌ها جریان داشته، تخلیه شدند.

 


ساکنان این مناطق ساحلی که اکنون دچار آتش سوزی شده‎اند می‌گویند که تاکنون شاهد چنین آتش سوزی‌هایی نبودند.

بر اساس گزارش‎ها، ترکیه در چند روز اخیر شاهد ۱۲۰ آتش سوزی در مناطق مختلف بوده است و این آتش سوزی‌ها تاکنون به کشته شدن ۸ نفر و مصدوم شدن ۲۷ نفر منجر شده است.

آتش سوزی در جنوب ترکیه در تابستان گرم معمول است، اما کارشناسان می‎گویند «آتش سوزی‌های امسال بسیار بزرگتر از حد معمول است.»

 

بیشتر بخوانید: آتش سوزی گسترده در ترکیه؛ شمار قربانیان به ۶ نفر رسید آتش سوزی در ساحل جنوبی ترکیه؛ شمار قربانیان به ۴ نفر رسید

مقام‎ها در حال بررسی برای یافتن مظنونان ایجاد آتش سوزی‌های عمدی احتمالی هستند، اما دانشمندان تغییرات آب و هوایی را عامل اصلی می‌دانند.

به گفته دانشمندان، دمای هوای امسال ۵ یا ۶ درجه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال‌های گذشته گرم‌تر است.

 

موج گرمای فعلی از هوای گرم شمال آفریقا تغذیه می‌کند و دمای هوای شهر ساحلی جنوبی آنتالیا در آخر هفته گذشته به ۴۲ درجه سانتیگراد رسید و دمای هوا در این هفته به ۴۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

بالگرد‌ها برای مقابله با شعله‌های آتش در مناطقی استفاده می‌شوند که از طریق زمین قابل دسترسی نیست، اما در بسیاری از نقاط حتی امدادرسانی و عملیات هوایی تا یکشنبه شب غیرممکن بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


«مصطفی اوزکایا»، مقام جنگلداری ترکیه، گفت که امدادگران و آتش نشانان در تلاشند تا سرعت آتش سوزی را کُند کنند.

به گفته وی، از ۸ هواپیما و ۵۰ بالگرد برای خاموش کردن آتش استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل ترکیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه حوادث بین الملل ترکیه آتش سوزی آتش سوزی آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گستردگی آتش سوزی شامگاه چهارشنبه شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: گستردگی آتش سوزی شامگاه چهارشنبه در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم (ع) سبب شد تا قسمتی از بازار به صورت کامل در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه در حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوختند، افزود: آتش نشانی‌های شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، شهرک صنعتی، فومن و رشت برای اطفای حریق به محل اعزام شدند اما به دلیل چوبی بودن واحدهای تجاری و مسکونی مهار کردن آتش غیر ممکن بود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه خوشبختانه این حریق تلفات جانی نداشته است، تصریح کرد: علت حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 6094808

دیگر خبرها

  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • ببینید | تصاویری تلخ از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده در امامزاده ابراهیم (ع)
  • فیلم| تازه‌ترین تصاویر از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم شفت