Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@18:33:39 GMT

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۷۵۵۵

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

فرارو- شاخص بورس امروز کار خود را با نوسانات محدود آغاز کرده و تا ۱۵ دقیقه صرفا در حد چند ده واحد افزایش و کاهش داشت و بعد گذشته ۳۰ دقیقه تازه مشخص شده روند اولیه بورس به چه صورت است. طوری که در نیم ساعت ابتدای معاملات امروز شاخص کل حدود ۷۰۰ واحد رشد کرده و در محدوده یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این لحظات میدکو، خودرو، خساپا و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت و فملی، نوری و شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته‌اند. با وجود اینکه شاخص کل تنها پنج صدم درصد افزایش پیدا کرده، شاخص هم‌وزن رشد ۱۴ صدم درصدی را پشت سر گذاشته تا نشان دهد استثنائا امروز شرایط برای شرکت‌های کوچک بهتر است.

تعادل شگفت‌انگیز در بورس تهران

به گزارش فرارو در ساعات اولیه معاملات امروز دوشنبه ۱۱ مردادماه از بین ۳۰۶ نماد معامله شده در بورس تهران ۱۵۶ نماد روند صعودی دارند و ۱۵۰ نماد با کاهش نسبی قیمت سهام مواجه شده‌اند. موردی که نشان می‌دهد بازار امروز تا چه حد متعادل است. در فرابورس هم از بین ۱۹۵ نماد معامله شده تا اینجای کار ۹۳ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو هستند و ۱۰۲ نماد بخشی از ارزش خود را از دست داده‌اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۱۱ مردادماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

نوبت به گروه‌های غیردلاری رسیده است. حداقل از معاملات ابتدای بازار امروز می‌توان چنین برداشتی داشت. چراکه خودرویی‌ها، غذایی‌ها و بانک‌ها لباس سبز به تن کرده‌اند و محصولات شیمیایی انگار که قصد استراحت دارند. امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد تشکیل صف خرید برای خساپا و خگستر هستیم. خودرو هم در کنار دیگر نمادها از جمله خاهن، خپارس، خبهمن، خزامیا، ختور، خکاوه، خکار، خنصر، ورنا و خکمک افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه می‌کند. در گروه محصولات شیمیایی که وارد فاز عقب‌نشینی شده، شصدف، پترول، شفارس و تاپیکو از معدود نمادهای سبزرنگ هستند. فارس و شاراک نزدیک قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و نوری، آریا، بوعلی، جم پیلن، شپدیس و شگویا در روند نزولی قرار دارند. در بین محصولات غذایی برای غدیس، غگیلا، غفارس، غنوش، غپونه و غشان صف خرید تشکیل شده و دیگر نمادهای غذایی شرایط متعادلی دارند. ذوب و فملی به عنوان لیدرهای گروه فلزات اساسی در غیاب فولاد روند نزولی دارند. بانک‌ها و موسسات اعتباری بعد مدتها در حد یکی دو درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند و فرآورده‌های نفتی هم گام‌های کوچم صعودی برداشته‌اند. امروز قند و شکر، شرکت‌های چند‌رشته‌ای صنعتی، نیروگاه‌ها، پیمانکاذی و زراعت از جمله گروه‌عای نسبتا سبزنگ و سیمان، سرمایه‌گذاری، انبوه‌سازی و حمل و نقل از جمله گروه‌های نسبتا قرمزرنگ بازار امروز هستند.

 

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...  

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نمادهای شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۱۴ هزار معامله، افزون بر ۴ میلیارد و ۴۰۰ سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نمادهای «تجلی، حسینا و فجهان» بیشترین اثر مثبت و نمادهای آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی