Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی درباره مدت زمان بروز عوارض واکسن کرونا، توضیحاتی ارائه داد. - اخبار اجتماعی -

دکتر شیرین افهمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ در پاسخ به این سؤال که تا چند روز پس از تزریق واکسن کرونا ممکن است عوارض واکسن بروز پیدا کند، اظهار داشت: حدوداً تا سه روز پس از تزریق واکسن کرونا، علائم تب، درد محل تزریق، احساس سرماخوردگی، کسالت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. طبیعی است.

وی افزود: اگر این علائم بیشتر از سه روز ادامه پیدا کند باید فرد به پزشک مراجعه کند زیرا ممکن است کسی به کرونا مبتلا شده باشد و از ابتلای خود خبر نداشته باشد و واکسن را در مرحله اول ابتلایش به کرونا تزریق کرده باشد و چند روز پس از تزریق واکسن علائم بیماری‌اش بروز پیدا کند؛ به همین دلیل گفته می‌شود که بروز عوارض در پی تزریق واکسن کرونا به طور معمول تا سه روز پس از تزریق، طبیعی است و اگر بیشتر از آن شود نمی‌توان آن را به تزریق واکسن مربوط دانست و باید فرد از لحاظ ابتلا به کرونا بررسی شود؛ درواقع اگر علائم تب و سرماخوردگی و ... بیش از سه روز طول بکشد، می‌توان گفت که این بروز علائم به واسطه تزریق واکسن کرونا نیست بلکه به دلیل همزمانیِ تصادفی شروع علائم ابتلا به کرونا با تزریق واکسن است.

احتمال بروز لخته خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا چه قدر است؟

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: لخته خون، عارضه معمول واکسن‌های کرونا نیست و در واکسن آسترازنکا به ازای هر یک میلیون دوز، ممکن است در 6 نفر از افراد لخته خون رخ دهد که به همین منظور بهتر است افرادی که این این واکسن را تزریق می‌کنند تا چهار هفته پس از تزریق، تحت نظر و پایش از نظر "ترمبوز" باشند.

واکنش وزارت بهداشت به اعلام آمادگی جزیره کیش برای واردات واکسن کرونا/ جهانپور: مسیر درخواست واردات واکسن کرونا فضای مجازی نیستآیا پس از تزریق واکسن کرونا می‌توانیم پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذاریم؟بهبودیافتگان کرونا چه مدت پس از بهبودی می‌توانند واکسن کرونا بزنند؟

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان واکسن کرونا ویروس کرونا تزریق واکسن کرونا پس از تزریق واکسن روز پس از تزریق سه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم