Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان یک مربی والیبال با بیان اینکه در طول ۱۰ سال اخیر والیبال خوزستان پسرفت نداشته ولی پیشرفت هم نکرده است، گفت: من عقیده دارم والیبال خوزستان هم با الگو گرفتن از برنامه موفق فدراسیون می‌تواند فعل توانستن را صرف کند.

امیرمحمد پروین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت والیبال خوزستان، اظهار کرد: حضور افراد غیرتخصصی در راس هیات والیبال خوزستان، عدم برنامه‌ریزی در هیات، وجود ضعف در رده‌های پایه، تعامل کم هیات با فدراسیون، عدم اعتقاد هیات استان به مشارکت و مشورت، ضعف در مدیریت منابع مالی و اشکال در ساختار انسانی، از جمله مشکلاتی است که طی ۱۰ سال گذشته باعث شده است که این رشته در خوزستان به سمت نابودی برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگر فردی غیرورزشی بر راس کار بگذارند اما او در انتخاب اعضای کادر خود دقت لازم را داشته باشد و از افرادی توانمند و دارای سابقه مدیریت ورزش و به اصطلاح خاک‌خورده رشته مورد نظر استفاده کند و کادر خود را به گونه‌ای ببندد که ضعف مدیریت خود نیز خیلی نمایان نشود، باز هم می‌توان به آینده آن رشته امیدوار بود ولی اشکال در ساختار انسانی هیات والیبال خوزستان و چیدمان نادرست افراد، حاکی از عدم برخورداری این هیات از دومین رکن مهم؛ یعنی کادری مجرب است.

این مربی والیبال عنوان کرد: نفرات خوبی در والیبال استان داریم و این نشان می‌دهد که خوزستان در این رشته، ظرفیت، پتانسیل و استعداد دارد. والیبال خوزستان در گذشته حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت که با توجه به عدم حمایت از این رشته در استان، دیگر نمی‌توانیم شریفات‌ها و موسوی‌ها را به تیم‌ملی معرفی کنیم و بازیکنان و استعدادهای خوزستانی در حد استان باقی می‌مانند.

وی افزود: رشته والیبال در استان به خوبی حمایت نمی‌شود، در حالی که می‌توانستیم چندین بازیکن مثل موسوی و شریفات داشته باشیم که برای کشور افتخارآفرینی کنند. وقتی انگیزه لازم نزد والیبالیست‌های نوجوان و جوان استان وجود نداشته باشد، این رشته را کنار می‌گذارند یا به استان‌های دیگر کوچ می‌کنند. بازیکنی همچون اوسیوند که اهل مسجدسلیمان است جزو استعدادهای این رشته به شمار می‌رود که سال گذشته جذب تیم شهرداری ورامین شد.

پروین در ادامه نیز با بیان اینکه والیبال ایران طی ۲۰ سال گذشته بسیار متحول شده است، گفت: یزدانی‌خرم در سال ۶۸ رئیس فدراسیون والیبال شد و بعد از حضور او نیز والیبال ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفت و باید به جرات گفت او بنیان‌گذار والیبال نوین ایران است. یزدانی‌خرم در قدم اول، ایوان بوگانیکوف روس را به ایران آورد. حضور ایوان بوگانیکوف به عنوان یک مربی سازنده و استعدادیاب در وهله اول به والیبال ما خیلی کمک کرد. بعد از رفتن یزدانی‌خرم، داورزنی به فدراسیون آمد و او هم راه یزدانی‌خرم را ادامه داد تا شاهد جهش و گامی بلند در والیبال ایران باشیم. حضور ولاسکو به عنوان مربی در ایران و درخشش در لیگ ملت‌ها و صعود به المپیک، همه تحولاتی بود که در این سال‌ها شاهد بودیم. ولاسکو معمار والیبال نوین ایران بود و با حضور او بازیکنان زیادی از ایران به دنیای والیبال معرفی شدند. من عقیده دارم والیبال خوزستان هم با الگو گرفتن از برنامه موفق فدراسیون می‌تواند فعل توانستن را صرف کند و بگوییم «ما می‌توانیم». در طول ۱۰ سال اخیر پسرفت نداشتیم ولی پیشرفت هم نکردیم. ما استعداد و پتانسیل خوبی در والیبال داریم و برای همین اعتقاد دارم با استفاده از افراد متخصص حاضر در بدنه والیبال می‌توانیم بهتر از این باشیم. به نظر من والیبال با یک مدیری از خانواده والیبال موفق خواهد شد.

وی درباره وضعیت والیبال بانوان در خوزستان نیز عنوان کرد: خوزستان در ‌والیبال بانوان استعدادهای خوبی دارد اما به این استعدادها توجه آن چنانی نمی‌شود. این مشکل در تمام ورزش بانوان کشور وجود دارد و به اندازه‌ای که به ورزش مردان توجه می‌شود، ورزش بانوان مورد توجه و حمایت قرار نگرفته است. البته تصور می‌کنم اگر ورزش بانوان در بُعد تبلیغاتی و رسانه‌ای شرایط بهتری داشت، وضعیت کمی تغییر می‌کرد. در مجموع به نظر من جای والیبال نفت اهواز، لوله‌سازی اهواز، ملی‌حفاری، پتروشیمی بندرامام، پتروشیمی ماهشهر و... در ورزش قهرمانی خالی است و باید بستری فراهم شود تا این شرکت‌ها و کارخانجات به دوران فعالیت خود بازگردند.

این مربی همچنین درباره خدماتی که مرحوم علی پروین پدر او به به والیبال خوزستان داشت، عنوان کرد: مرحوم پروین از جوانی وارد عرصه ورزش شد و در رشته والیبال فعالیت می‌کرد. وی سابقه حضور در تیم‌های مطرح کشور را داشت و در این عرصه موفقیت‌های چشمگیری کسب کرد. او بعد از خداحافظی از توپ و تور، وارد عرصه مربیگیری شد و والیبالیست‌های مشهور زیادی را به جامعه والیبال تقدیم کرد. پدرم مدتی نیز به عنوان داور فعالیت می‌کرد و در مسابقات و میادین ورزشی داخلی و خارجی، قضاوت کرد. او در زمان قضاوت و داوری یکی از بهترین‌های دوران بوده و بعد از آن نیز شاگردان معروف و بزرگی را آموزش داد. پدرم هشت سال رئیس هیات والیبال خوزستان بود و به اذعان کارشناسان، اقدامات شایانی برای والیبال خوزستان انجام داد.

پروین بیان کرد: پدرم همیشه از خوشحالی مردم خوزستان خوشحال می‌شد و به جوانانی که موفق شدند در دهه ۸۰ به تیم‌ملی راه پیدا کنند و تا امروز نیز در تیم‌ملی و تیم‌های باشگاهی عضویت دارند، افتخار می‌کرد. موفقیت تمامی جوانان خوزستان آرزوی قلبی پدرم بود. خیلی خوشحال هستم که بعد از گذشت سه سال از درگذشت پدرم، مردم خوزستان و اهالی ورزش از عملکرد مدیریتی وی و همچنین اخلاق‌مداری‌اش در جامعه سخن می‌گویند و خانواده‌ام و من را مورد لطف و محبت خود قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: مثلاً زمانی که پدرم با خانواده به بازار می‌رفت، شاید باورتان نشود اگر یک جوانی را می‌دید که از لحاظ فیزیکی، قد و قواره و سن مناسبی داشت به سمت او می‌رفت و با خانواده یا با خود آن جوان صحبت می‌کرد که جذب والیبال شود. به اذعان خیلی از کارشناسان این رشته، علی پروین در سرزمین فوتبالی خوزستان، والیبال را احیا کرد و این رشته را جزو قطب‌های ورزش جنوب کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان واليبال والیبال خوزستان یزدانی خرم ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!

به گزارش خبر آنلاین از اهواز، مسابقات قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در بخش کومیته رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان پسران طی روزهای ۲۶ الی ۳۱ فروردین و در بخش دختران نیز طی روزهای یک الی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان همدان برگزار شد.

۴۲۸۱ ورزشکار برای حضور در این رقابت ها ثبت نام کرده بودند که از این آمار ۲۱۷۳ ورزشکار دختر و ۲۱۰۸ ورزشکار پسر هستند.

پس از ۱۲ روز رقابت در دو بخش آقایان و بانوان تنها یک مدال نصیب کاراته خوزستان شد؛ سورنا مرادی در وزن ۶۷ کیلوگرم بزرگسالان موفق به کسب مدال نقره شد تا تک مدال این استان به نام وی ثبت شود، همچنین در بخش بانوان خوزستان هیچ مدالی نتوانست کسب کند.

در بخش آقایان ۸۸ شانس مدال و در بخش بانوان ۷۶ شانس مدال که مجموعا در هر دوبخش ۱۶۴ شانس مدال وجود داشت که متاسفانه سهم خوزستان پرتانسیل تنها یک مدال بود.

لازم به ذکر است رئیس هیات کاراته استان خوزستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا در مهرماه سال ۱۳۹۹ جمعیت سازمان‌یافته این رشته در دو بخش آقایان و بانوان استان خوزستان را بیش از ۱۲ هزار نفر ذکر کرده است، در این میان سؤالاتی از این قبیل مطرح می‌شود؛ چه دلیلی باعث شد در جمعیت چند هزارنفری کاراته در استان خوزستان این رشته ناموفق ظاهر می‌شود؟ آیا در انبوهی از نیروی انسانی این رشته؛ ورزشکارانی که بتوانند در سطح کشوری رقابت کنند وجود ندارد یا مدیریت ضعیف تاثیر مستقیمی بر نتایج اسفناک این رشته دارد؟

عملکرد بسیار ضعیف کاراته خوزستان در ادوار گذشته و اعتراضات گسترده‌ای ورزشکاران این رشته بر علیه ریاست وقت کاراته استان باعث شد تغییراتی در رأس کاراته استان صورت بپذیرد و کادر جدید برای تغییر و احیای کاراته استان بر روی کارآمد.

تغییری که حالا باگذشت حدود ۴ سال مشخص شد چیزی شبیه سقوط از چاله به چاه بوده است چرا که بررسی عملکرد هیات جدید در همه ابعاد نشان از اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه، بی‌نتیجه و شبهه‌ناک دارد.

مهم‌ترین مسئله در این میان بی‌تفاوتی مسئولان ورزش استان نسبت به نتایج بسیار ضعیف این رشته در سطوح مختلف است، رشته‌ای با پتانسیل و نیروی انسانی بسیار بالا که می‌تواند با مدیریت صحیح در سطح کشور و حتی سطوح بین‌المللی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

کابوس ازبین‌رفتن استعدادها و پتانسیل‌ها برای یکی از رشته‌های پرطرفدار خوزستان از هر زمان دیگری نزدیک‌تر است و در این وضعیت باید دید چه تصمیم یا تصمیماتی می‌تواند کاراته خوزستان را از بحران نجات دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899673

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • پائز و یک سورپرایز غیر والیبالی! (عکس)‌
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹
  • پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی
  • تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی