Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالفضل صبوری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از پشتوانه های مهم فعالیت های جریان ساز در امور فرهنگی، تبلیغی و عبادی اعتاب مقدس، مسئله موقوفات است، اظهار کرد: ترویج سنت حسنه وقف و استفاده از این ظرفیت است که همواره تاثیر و آثار فراوانی برای دنیای اسلام داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران با رویکردهایی که در ارتباط با ملجایت عبادی ومرجعیت مهدوی درسند چشم انداز خود دارد، فعالیت جدیدی را در ارتباط با ترویج و جریان سازی این فرهنگ والا و اثرگذار در بین آحاد مردم جامعه آغاز کرده و با راه اندازی کارگروه موقوفات مهدوی، سعی دارد ضمن نشر فرهنگ وقف برای امام زمان علیه السلام زمینه ترغیب و مشارکت آحاد مردم را فراهم کند.
مدیراملاک و موقوفات مسجدمقدس جمکران افزود: هدف اصلی مدیریت املاک و موقوفات مسجد مقدس جمکران لبیک به فرمان حضرت ولی عصر ارواحنافداه «قل للناس لیرغبوا الی هذا الموضع و یعزروه» در ارتباط با فراهم کردن بستر مناسبی برای ترغیب مردم به این مکان مقدس از طریق استفاده بهینه از املاک، اموال و تجهیزات، مستغلات و موقوفات این مکان مقدس و ترویج فرهنگ وقف مهدوی و توسعه ی موقوفات مهدوی به عنوان اصلی ترین منبع مالی پایدار برای مسجدمقدس جمکران است.
صبوری با اشاره به اینکه وقف مهدوی، لبیک وادای دِین مردم به امام زمان علیه السلام است گفت: قطعاً ترویج این نوع وقف می‌تواند نقش به سزایی در پدید آمدن جامعه منتظر و زمینه‌سازمهدوی داشته باشد.
وی با بیان اینکه صداوسیما، جراید و فضای مجازی بهترین وسیله برای فرهنگ سازی وقف مهدوی درجامعه هستند ابراز کرد: یک خانم ارمنی که با برنامه های مهدوی از طریق برنامه های معارفی رادیو انس گرفته بود، خانه اش را در یکی از استان ها برای مسجد مقدس جمکران وقف کرد.
مدیر املاک و موقوفات مسجدمقدس جمکران گفت: درحال حاضر جهت تسهیل درامکان مشارکت وقف توسط همه عاشقان و ارادتمندان به حضرت ولی عصر ارواحنافداه ، طرح وقف مشارکتی جهت ساخت شبستان های مسجدمقدس جمکران را در دستور کار داریم تا هر کس با هر توان مالی بتواند در فهرست واقفان این مکان مقدس ثبت شود.
صبوری در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که مایلند در این طرح معنوی و جریان ساز مشارکت داشته باشند می توانند اطلاعات لازم را از طریق وب سایت رسمی مسجدمقدس جمکران به آدرس WWW. Jamkaran.ir  و یا با مراجعه حضوری به دفاتر وقف مهدوی مستقر در صحن این مکان مقدس دریافت کنند.

انتهای پیام/78009

 

منبع: فارس

کلیدواژه: و قف وقف مهدوی جمکران مسجد مقدس جمکران مسجدمقدس جمکران مکان مقدس وقف مهدوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶ هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تا پایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترغیب جوانان به ازدواج است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی