Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@18:50:34 GMT

آخرین وضعیت پرونده حسام‌الدین آشنا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۸۲۷۷

آخرین وضعیت پرونده حسام‌الدین آشنا

سخنگوی هیئت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی گفت: پرونده حسام الدین آشنا پس از اعتراض متهم در دیوان عالی کشور به شعبه هم عرض ارجاع شده بود که هیئت منصفه در رسیدگی مجدد با اکثریت آرا متهم را مجرم دانست اما همچنین با اکثریت آرا متهم مستحق تخفیف دانست.

به گزارش ایمنا، احمد مؤمنی راد اظهار کرد: روز یکشنبه دهم مرداد ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران یک پرونده جرم سیاسی به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در دو شکایت این پرونده قبلاً در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شده بود و بعد از اعتراض متهم، دیوان عالی کشور آن را به شعبه هم عرض - شعبه ششم - عودت داده بود.

مؤمنی راد افزود: دادگاه با قرائت قرآن و با حضور هیأت منصفه‌ای غیر از جلسه قبلی شروع شد و پس از سخنان رئیس دادگاه، نماینده مدعی‌العموم به شرح کیفرخواست پرداخت سپس با توجه به عدم حضور متهم، وکیل او به صورت مبسوط و تفصیلی به دفاع از موکل خود پرداخت.

سخنگوی هیئت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی گفت: متهم با تأخیر ۴۰ دقیقه‌ای وارد شد و دفاعیات خود را مطرح کرد و بعد از خاتمه دادگاه هیئت منصفه جرایم سیاسی وارد مشورت شد و پس از اتمام شور، رأی‌گیری به عمل آمد.

وی اضافه کرد: هیئت منصفه در یک اتهام و دو شکایت متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست همچنین با اکثریت آرا متهم مستحق تخفیف دانست.

به گزارش ایرنا، قانون جرم سیاسی در راستای پیشبرد عدالت قضائی و صیانت از حقوق عامه مشتمل بر ۶ ماده در جلسه علنی ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ دوره نهم مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما اجرای این قانون که از ۱۶ خرداد سال ۱۳۹۵ معطل مانده بود، پس از تصدی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در منصب ریاست قوه قضائیه و در دوران تحول دستگاه قضائی با اهتمام دنبال شد.

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، بخشنامه «لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرایم سیاسی» از سوی رئیس قوه قضائیه به مراجع قضائی سراسر کشور ابلاغ شد.

۲۰ مهر ۱۳۹۹ نخستین پرونده جرایم سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیأت قضائی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی برگزار شد.

در این دادگاه، «علیرضا زاکانی» به عنوان نخستین متهم جرم سیاسی بابت مصاحبه در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی با شکایت وزارت اطلاعات مبنی بر نشر اکاذیب در دادگاه حضور یافت و هیئت منصفه پس از شنیدن سخنان شاکی و متشکی عنه و مطالعه پرونده تشکیل جلسه داد و طبق مشورت و ارائه دیدگاه‌های مختلف با رأی‌گیری به اتفاق آرا متهم را مجرم ندانست و زاکانی تبرئه شد.

«نعمت احمدی» حقوقدان و وکیل دادگستری، متهم دیگری بود که ۲۷ مهر ۱۳۹۹ در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران با حضور هیئت قضائی به ریاست قاضی محمدی کشکولی و با حضور هیأت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی محاکمه شد.

اتهام نعمت احمدی نشر اکاذیب بود که هیأت منصفه پس از استماع سخنان شاکی و مشتکی عنه ونیز دفاعیات متهم، و مطالعه پرونده آنان تشکیل جلسه داد و هیئت منصفه به اتفاق آرا، نعمت احمدی را مجرم و همچنین با اکثریت آرا در عین حال مستحق تخفیف دانست و بدین ترتیب دومین پرونده جرم سیاسی رسیدگی شد و متهم مجرم شناخته شد.

دوم آذر ۱۳۹۹ سخنگوی هیئت منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی از رسیدگی سومین پرونده اتهام جرم سیاسی برای حسام الدین آشنا خبر داد و گفت: هیئت منصفه رسیدگی به جرایم سیاسی پس از استماع دفاعیات متهم و وکیل وی، به اتفاق آرا، «حسام‌الدین آشنا» را در هر دو مورد اتهامی، مجرم شناخت و همچنین با اکثریت آرا وی را مستحق تخفیف دانست.

منبع: ایرنا

کد خبر 511639

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسام الدین آشنا پرونده حسام الدین آشنا جرم حسام الدین آشنا شکایت از حسام الدین آشنا تشویش اذهان عمومی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی مستحق تخفیف دانست هیئت منصفه جرایم حسام الدین آشنا دادگاه کیفری استان تهران جرایم سیاسی هیأت منصفه جرم سیاسی آرا متهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم

سید محمدمهدی مهاجریان مقدم مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد گفت: پرونده قاچاق ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت از نوع نفتگاز به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خاتم رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت ۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. 

به گفته مهاجریان مقدم، شعبه پیرامون وسیله نقلیه حامل این سوخت قاچاق با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه که بیشتر از ارزش سوخت می‌باشد، متهم را به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال جریمه معادل ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد که در مجموع جزای نقدی نامبرده ۳۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی افزود: پس از گذشت زمان و مراحل قانونی، پرونده اجرا و مختومه شد.

مهاجریان مقدم گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان خاتم این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟