Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - منطقه آزاد کیش با 380 واحد صنعتی و خدمات صنعتی فعال به عنوان هاپ انرژی خدمات فنی مهندسی در حوزه " نفت و گاز" نقش موثری در پشتیبانی سکوهای پارس جنوبی ایفا می کند
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید رضا صمدی مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ سید یاسر جبرائیلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام که در فضای مجازی تعداد واحدهای صنعتی منطقه آزاد کیش را طبق گزارش وزارت صمت در رتبه آخر منتشر کرده بود، تاکید کرد: جزیره کیش با 380 واحد صنعتی و خدمات صنعتی دارای پروانه معتبر؛ نقش تاثیر گذاری در پشتیبانی سکوهای پارس جنوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سیدرضا صمدی، منطقه آزاد کیش به عنوان هاپ انرژی خدمات فنی مهندسی در حوزه نفت و گاز که بیش از 70 شرکت عملیاتی در این حوزه فعالیت می کنند، پشتیبانی سکوهای پارس جنوبی را بر عهده دارند.
صمدی با بیان این که واحدهای صنعتی در داخل کشور جهت دریافت پروانه بهره برداری و تسهیلات به سامانه هماهنگ و یا بهین یاب وزارت صمت مراجعه می کردند و اسامی آنها در این سامانه ثبت شده، اظهار داشت: در سال 1398 با راه اندازی سامانه هماهنگی پنجره واحد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف شفاف سازی فعالیت مناطق آزاد؛ به سامانه بهین یاب وزارت صمت متصل شد.
وی در خصوص قوانین مستقل مناطق آزاد و واحدهای صنعتی فعال در این منطقه تصریح کرد: با توجه به این که در یک سال گذشته سامانه هماهنگی پنجره واحد مناطق آزاد کشور با مشکل فنی و ارائه خدمات مواجه شد، مجوزها بر اساس فرایند گذشته به صورت دستی صادر می شود و هیچ گونه ثبت نام در سامانه انجام نشده است.
مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش ثبت نام واحدهای صنعتی در سامانه هماهنگی پنجره واحد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور که به سامانه وزارت صمت متصل است، از 380 واحد صنعتی فعال در این منطقه؛ تعداد 77 واحد صنعتی دارای پروانه سامانه ای است و آماری که وزارت صمت تعداد 50 واحد صنعتی در جزیره کیش اعلام کرده با آمار سامانه هماهنگی مناطق آزاد هم همخوانی ندارد.
صمدی با اشاره به این که امسال توسط رئیس جمهور 9 واحد صنعتی در منطقه آزاد کیش به بهره برداری رسیده است، گفت: در مناطق آزاد کشور با توجه به مشکلات فنی شبکه، واحدهای صنعتی فعال موفق به ثبت نام در سامانه هماهنگی مناطق آزاد نشدند.
وی با تاکید بر مشکلات فنی سامانه هماهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در راستای شعار "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" که از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، افزود: با هدف تسریع در فرایند ارائه خدمات؛ پروانه های بهره برداری و جواز تاسیس در منطقه آزاد کیش بدون ثبت نام در سامانه و به صورت دستی صادر می شود.
شایان ذکر است برای شهرک های صنعتی منطقه آزاد کیش 292 هکتار زمین اختصاص یافته است که در شش شهرک صنعتی، 380 واحد صنعتی و خدمات صنعتی فعالیت می کنند و در حال حاضر نیز 37 پروژه در حال ساخت است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه هماهنگی منطقه آزاد کیش واحدهای صنعتی خدمات صنعتی 380 واحد صنعتی صنعتی فعال مناطق آزاد وزارت صمت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات والیبال کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه یک کشور (فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) گرامیداشت هفته معلم و استاد با حضور تیم‌های، شیراز، مرودشت، میمند، اقلید، استهبان، ارسنجان، سپیدان و بوشهر به مدت سه روز به میزبانی در مجموعه ورزشی انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به رتبه نخست رسید، واحد استهبان دوم شد، واحد بوشهر عنوان سومی را به دست آورد و واحد مرودشت هم مقام چهارمی این مسابقات را از آن خود کرد.

جام اخلاق این دوره از مسابقات هم به واحدهای ارسنجان و اقلید رسید.

سرپرست فنی این مسابقات را منوچهر اسدی پویا برعهده داشت و رضا ناصری، مسعود و محسن پرواز، محمدعلی شمس‌الدینی و خانم سروری قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند