Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های ورزشی داخلی و خارجی، امروز (یکشنبه) به بررسی رقابت‌های المپیک توکیو و حواشی آن پرداخته اند.

فارس: پایان کار مرد یخی در والیبال ایران؛ خداحافظ تانک روسی!

خبرگزاری فارس درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران با هدایت ولادیمیر آلکنو در المپیک توکیو نوشت: تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های المپیک توکیو موفق به کسب ۲ پیروزی شد و از سوی دیگر ۳ شکست را هم تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این نتایج ملی‌پوشان کشورمان از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی بازماندند و پرونده حضور ایران در المپیک توکیو بسته شد.

اوایل امسال بود که ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد تا هدایت ملی‌پوشان در رقابت‌های المپیک را برعهده داشته باشد. قرارداد او با توجه به شرایطی که وجود داشت تا پایان مسابقات المپیک بود و حالا به نظر می‌رسد باید با مربی یخی والیبال خداحافظی کرد.

آلکنو پیش از این هم عنوان کرده بود که بعد از المپیک به احتمال فراوان برای همیشه از دنیای مربیگری خداحافظی خواهد کرد، چراکه نیاز به استراحت و درمان دارد. با این شرایط کار تانک روسی در والیبال ایران را باید تمام شده دانست و منتظر ماند تا از سرمربی جدید تیم ملی رونمایی شود.

تسنیم: ناکامی عجیب والیبال با مربی گران‌قیمت/ پوچ مثل وعده داورزنی

خبرگزاری تسنیم هم به عملکرد تیم ملی والیبال انتقاد کرد و نوشت: فدراسیون والیبال با استخدام یک مربی طراز اول و البته گران‌قیمت، تلاش کرد به آرمان خود، یعنی حضور در جمع ۴ تیم برتر المپیک جامه عمل بپوشاند، اما شکست مقابل ژاپن، اجازه نداد که این آرمان از حد یک آرزوی جذاب و دور از دسترس، فراتر برود.

ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی ایران بعد از شکست برابر رقیب آسیایی، گفت: «خواهش می‌کنم بازیکنانم را مورد غضب قرار ندهید. آن‌ها هر چه در توان داشتند، انجام دادند.»

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال نیز ضمن عذرخواهی از مردم گفت: «آلکنو یکی از بهترین مربیان دنیا است. زیر سوال بردن توانمندی او بی انصافی است. بازیکنان ما هم جزو بازیکنان خوب دنیا هستند.»

پس مسئله نهایی در مورد تیم ملی به این شکل مطرح می‌شود که فدراسیون یکی از بهترین مربیان جهان را به خدمت گرفته، زیر سوال بردن او حتی در صورت باخت، درست نیست، تلاش بازیکنان ایران هم جای شک و تردید ندارد؛ بنابراین، دلیل شکست تیم ایران مقابل یک حریف آسیایی در یک بازی سرنوشت‌ساز چیست؟

ورزش ۳: اشک‌های سعید معروف در آریاکا آرنا

ورزش ۳ هم با انتشار گزارشی از حذف تیم ملی والیبال ایران و گریه سعید معروف نوشت: بازی با ژاپن در اوج حساسیت، روز گذشته برگزار شد و با برتری سه بر ۲ حریف به پایان رسید تا والیبال ایران ناباورانه از صعود به دور حذفی المپیک ۲۰۲۰ ناکام بماند. واکنش ستاره‌های تیم ملی که با توجه به شرایط سنی شان، توکیو، آخرین مقصد المپیکی آنها بود بسیار تلخ و ناراحت کننده بود. در این میان، اما واکنش سعید معروف از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفت؛ پاسور خونسرد و درون گرای تیم ملی والیبال که واژه پاسور و کاپیتان والیبال را خیلی‌ها در ایران با او به یاد می‌آورند، همان گونه که زمانی ۲ واژه ظریف و لیبرو به شدت به هم گره خورده بودند.

معروف که در امتیازات میانی ست حساس پنجم تعویض شده و از کنار زمین مشغول تماشای بازی بود با نگرانی و حسرتی تمام عیار نظاره گر از دست رفتن امتیازاتی بود که می‌رفت رویای او و خیلی‌های دیگر را که سال‌ها برای آن نقشه کشیده بودند، فرو بریزد. آلکنو در امتیازات پایانی ست پنجم، معروف را بار دیگر به میدان فرستاد، اما دیگر کار از کار گذشته بود. شاید این آخرین لحظات حضور سعید در تیم ملی بود؛ البته هنوز هیچ چیز مشخص نیست درست مثل زمانی که معروف در سال ۲۰۱۱ با توجه به حضور حسینی در تیم ملی به عنوان پاسور اول ترجیح داد کناره گیری کند، اما یک سال بعد بازگشت تا ۸ سال رویایی را برای خود و والیبال ایران رقم بزند.

ایرنا: جدال فرزند زاگرس در دیار سامورایی‌ها

خبرگزاری ایرنا هم تحلیل امروز خود را به وزنه برداری اختصاص داد و نوشت: علی هاشمی، ملی‌پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو در دسته ۹۴ کیلوگرم روی تخته رفت و عنوان هفتمی را از آن خود کرد.

بعد از بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، علی هاشمی تغییر وزن داد و نخست در دسته ۱۰۲ کیلوگرم قهرمان جهان شد و بعد از آن به دسته ۱۰۵ کیلوگرم رفت و در آن نیز موفق به کسب مدال طلا شد. مدالی که از هاشمی نامی آشنا در وزنه‌برداری جهان ساخت. کسب عنوان قهرمانی دسته ۱۰۵ کیلوگرم در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آمریکا و عنوان قهرمانی مسابقات ۲۰۱۸ عشق‌آباد در دسته ۱۰۲ کیلوگرم از افتخارات چشمگیر هاشمی به شمار می‌رود.  

با تغییر اوزان وزنه‌برداری علی هاشمی تصمیم به حضور در دسته ۱۰۹ کیلوگرم گرفت. این دسته جایگزین دسته ۱۰۵ کیلوگرم شد و یکی از اوزان المپیکی به شمار می‌رود. او در این دسته هرچند تاکنون عنوان چشمگیری را به دست نیاورده، اما با حضور به موقع و عملکرد مناسب در مسابقات گزینشی، توانست در جمع چهار نفر برتر آن برای المپیک قرار گیرد.  

میزان: والیبال ایران شکست؛ از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم

خبرگزاری میزان نیز به بررسی عملکرد تیم ملی والیبال پرداخت و نوشت: تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل تیم ژاپن از صعود به جمع ۸ تیم پایانی المپیک توکیو بازماند. این شکست تلخ تمام رویا‌های والیبال ایران را بر باد داد؛ والیبالی که آرمانش رسیدن به سکوی المپیک بود؛ اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه در همان مرحله اول از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در چند سال گذشته بار‌ها گفته شد که والیبال ایران مشکلات زیادی دارد اما همه این مشکلات پشت موفقیت‌های تیم ملی پنهان ماند و مسئولان فدراسیون والیبال هر بار که انتقادی از آن‌ها می‌شد موضع‌گیری می‌کردند و وضعیت والیبال را تنها در موفقیت‌های تیم ملی می‌دیدند اما این بار تیم ملی هم نتوانست برای والیبال ایران آبروداری کند و شکست سختی را در توکیو متحمل شد.

بیشتر بخوانید

حدادی از صعود به فینال پرتاب دیسک المپیک بازماند

در لیگ ملت‌ها و زمانی که تیم ملی روی نوار باخت حرکت می‌کرد زنگ خطر برای والیبال ایران زده شد. در آن زمان اینطور عنوان شد که تیم ملی برای انجام بازی‌های تدارکاتی در لیگ ملت‌ها حاضر شده و هدفش نتیجه‌گرایی نیست و تیم ملی واقعی را باید در المپیک دید اما در المپیک هم این شکست‌ها تکرار شد و تیم ملی والیبال از ۵ بازی خود در مرحله گروهی المپیک، ۳ شکست را متحمل شد و تنها ۲ برد کسب کرد که البته یکی از این برد‌ها آنقدر قابل پیش‌بینی بود که می‌شد حتی با تیم جوانان هم تیم ونزوئلا را شکست داد.

حذف از المپیک توکیو قطعا تبعات زیادی برای والیبال ایران دارد و حداقل انتظار این است که تصمیمات جدی در خصوص تیم ملی گرفته شود. این تیم نیازمند یک دگردیسی بزرگ است. دیگر نمی‌توان به صرف حضور بازیکنانی همچون سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور تصور کنیم که جزو تیم‌های برتر دنیا هستیم. حالا کار به جایی رسیده که در آسیا هم حرف اول را نمی‌زنیم و پس از سال‌ها این جایگاه را به ژاپن واگذار کردیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک ۲۰۲۰ المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیم ملی والیبال والیبال ایران المپیک توکیو وزنه برداری سعید معروف رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، موریس موتا پائز سرمربی جدید تیم ملی والیبال بامداد امروز وارد تهران شد تا در روزهای باقی مانده تا برگزاری مسابقات لیگ ملت‌ها تمرینات تیم ملی با هدایت او پیگیری شود.

پائز پس از ورود به تهران در مورد وضعیت تیم ملی والیبال ایران گفت: من آگاه هستم به این موضوع که والیبال چقدر در ایران از اهمیت برخوردار است. یادم می‌آید که از سال ۲۰۱۴ تا الان رشد یافته است و ایرانی‌ها والیبال را دوست دارند.

وی با بیان این‌که من می‌توانم به خوبی این موضوع را احساس کنم، تصریح کرد: امیدوارم که در ایران با هم کار خوبی انجام دهیم. برای همکاری با فدراسیون و بازیکنان بسیار هیجان زده هستم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من با شما صادق هستم، می دانم که همه هواداران اینجا واقعاً والیبال را دوست دارند، برای آنها عملکرد تیم بسیار مهم است، اینکه تیم چه کاری انجام می‌دهد؟ چه کسی مربی است؟ چه بازیکنانی حضور دارند؟ اما من واقعاً روی کار متمرکز هستم.

وی تاکید کرد: همگی یک هدف بزرگ داریم و واقعاً باید روی آن تمرکز کنیم که آن هدف هم راه‌یابی به المپیک پاریس است و تابستان امسال به آن نیاز داریم. نمی‌توانیم این فرصت را از دست بدهیم و باید متمرکز پیش رویم چون در صورت کسب این نتیجه مردم با ما خوشحال خواهند شد و امیدوارم که چنین باشد.

پائز خطاب به مردم ایران گفت: من خیلی خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم تابستان خوبی را بسازیم و در پاریس ۲۰۲۴ باشیم. این هدف ماست و از حمایت شما متشکرم که در این چالش طولانی با تیم ملی همراه هستید.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از یکم ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

کد خبر 6087310 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • صعود سخت سپاهان در جدال با تیم دسته اولی
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • خداحافظی دسته جمعی از تیم ملی | کار سرمربی ایران سخت شد!
  • (عکس) مدافع تیم ملی در جشن قهرمانی سامورایی شد
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است، نه رویا
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رویا
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • پائز: هدف ما المپیک است، مردم ایران حامی تیم ملی والیبال هستند
  • راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد