Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@13:21:57 GMT

نجات ۳۹۴ نفر از یک قایق چوبی در حال غرق شدن

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۸۹۷۵

نجات ۳۹۴ نفر از یک قایق چوبی در حال غرق شدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، دو کشتی نجات طی اقدامی بشردوستانه ۳۹۴ مهاجر را از یک قایق چوبی مملو از جمعیت در دریای مدیترانه بیرون کشیدند.

این عملیات شبانه که حدود ۶ ساعت به طول انجامید، توسط دو کشتی‌ غیردولتی آلمانی و فرانسوی در آب‌های تونس انجام شد.

قیس سعید: ۴۶۰ نفر ۵ میلیارد دلار از پول های مردم تونس را دزدیدند

قایق مهاجران غیرقانونی در ۶۸ کیلومتری سواحل شمال آفریقا، نزدیک تاسیسات نفتی و دیگر کشتی‌ها در حال حرکت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مشخص نیست که آیا در بین این تعداد مهاجری که در این قایق چوبی، در عرشه و داخل، ازدحام کرده بودند کسی کشته یا زخمی شده باشد.

شاهدان گفتند، این قایق در حال آب افتادن بود و موتور آن کار نمی‌کرد.

در ماه‌های اخیر با بهبود شرایط جوی، حرکت قایق‌های مهاجر از لیبی و تونس به ایتالیا و دیگر نقاط اروپا افزایش یافته است.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، امسال بیش از هزار و صد نفر که از جنگ و فقر در آفریقا و خاورمیانه فرار کرده‌اند در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

مهاجران غیرقانونی این قایق که عمدتا  از مراکش، بنگلادش، مصر و سوریه بودند در آخرین لحظات متلاشی شدن آن به سمت کشی‌های نجات شنا کردند.

تصاویری وحشتناک از تیگرای| وحشیگری در جنگ داخلی اتیوپی کد خبر 618245 برچسب‌ها دریای مدیترانه آواره سوریه تونس مهاجرت ایتالیا خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دریای مدیترانه آواره سوریه تونس مهاجرت ایتالیا خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی‌آرتی‌ورلد، فردیناند مارکوس، رییس جمهور فیلیپین با اشاره به حادثه اخیر در آب‌های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، مدعی شد که مانیل همچون پکن در مواجهه با کشتی‌های چینی از تجهیزات تهاجمی استفاده نمی‌کند.

مارکوس در واکنش به این پرسش که آیا مانیل اقدام گارد ساحلی چین در استفاده از آب‌پاش علیه کشتی‌های فیلیپنی را تلافی خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: ما مشابه گارد ساحلی و کشتی‌های چینی رفتار نخواهیم کرد.

مارکوس افزود: ماموریت نیروی دریای و گارد ساحلی ما این نیست که تنش را شروع یا تشدید کند. هیچ تمایلی به حمله با آب‌پاش یا هیچ نوع تجهیزات تهاجمی دیگری نداریم. تشدید تنش(در آب‌های مورد مناقشه) آخرین چیزی است که مانیل به‌دنبال آن خواهد بود.

پکن با هدف تاکید بر مالکیت خود بر سر بخش عمده آبراهه حیاتی «اسکاربورو» در دریا جنوبی چین، صدها گارد ساحلی و کشتی گشتی به آب‌های مورد مناقشه اعزام کرده است. در آخرین رویارویی در ۳۰ آوریل، مانیل مدعی شد که گارد ساحلی پکن با استفاده از آب‌پاش به یک کشتی متعلق به گارد ساحلی فیلیپین خسارت وارد کرده است.

به گفته مارکوس، مانیل همچنان به پاسخ دیپلماتیک به پکن درباره حوادث دریای جنوبی چین ادامه خواهد داد.

کد خبر 6098052

دیگر خبرها

  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه