Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@17:56:30 GMT

غنی خواستار بسیج ملی علیه طالبان شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۴۶۱

غنی خواستار بسیج ملی علیه طالبان شد

"اشرف غنی" روز دوشنبه در سخنانی در نشست فوق العاده مجلس نمایندگان  افغانستان افزود:دیگر در برابر کشتار طالبان اغماض و سکوت نمی کند واگر طالبان حاضر به گفت وگو نباشد در میدان جنگ زانوهای آنان را خواهد شکست.

وی با بیان اینکه درسن ۷۲ سالگی هیچ آرزوی شخصی ندارد خاطرنشان کرد هر اقدام دولت برای بازسازی و آبادانی با کشتار و ویرانی طالبان پاسخ داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری افغانستان گفت که کشور با تاریخ چند هزار ساله هرگز تسلیم شاگردان مدارس منحرف نخواهد شد و بر تروریست های بین المللی پیروز می شود.

وی با بیان اینکه با برنامه ای شش ماهه تغییرات اساسی در میدان جنگ ایجاد می شود افزود:در این برنامه ارتش مسوول دفاع، پلیس وظیفه تامین امنیت شهرها و امنیت ملی نیز اقدام به خنثی سازی دسیسه های دشمن می کند.

اشرف غنی گفت که طالبان از صداقت  و نرمش دولت  سوء استفاده کرده و آن را به منزله ضعف دولت دانسته است ولی از این به بعد با قاطعیت بیشتری در مقابل لشکر جهل و خونخوار ایستادگی می کند.

وی از نمایندگان مجلس، سیاستمداران و علمای کشور خواست با کنار گذاشتن رقابت های منفی خود برای پیروزی افغانستان متحد شوند.

رئیس جمهوری افغانستان از نمایندگان مجلس و سیاستمداران خواست که صدای خود را در برابر تجاوز طالبان بلند کنند و خاطرنشان کرد که ما با دشنمانی روبرو هستیم که جز خشم، اندوه و درد چیزی دیگری برای این مردم به ارمغان نیاورده است.

وی گفت که در فراخوانی که برای سیاستمدان و رهبران افغان در کاخ ریاست جمهوری برگزار کرده بود، همه سیاستمداران و رهبران افغان از دولت حمایت کرده و این حمایت پیام تلخی برای طالبان بود.

رسانه های افغانستان و برخی از اعضای مجلس نمایندگان دیروز یکشنبه به رسانه ها گفتند که  که رئیس جمهوری مطابق قانون اساسی مجلس را برای شرکت در یک نشست فوق العاده در باره صلح و جنگ فراخوانده است.

این در حالی است که طالبان حملات بی سابق ای را به شهرهای هرات، قندهار، تالقان، بغلان، غزنی، لشکرگاه و قندوز این استان آغاز کرده و دو طرف متحمل تلفات سنگینی شده اند.

311311

کد خبر 1541093

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود