Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- برگزاری آیین محرم و صفر امسال همچون سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی کشور تابع محدودیتهای اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، همه ساله آیین‌های محرم و صفر با شور و حال خاصی در سراسر کشور برگزار می شود و مردم این سرزمین پهناور از ماه‌ها قبل خود را مهیای حضور در این آیین معنوی می کنند تا عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما می‌دانیم شیوع کرونا از اسفند98 بسیاری از مناسبات و آئین‌های ملی و مذهبی ما ایرانیان را تحت‌الشعاع خود قرار داده است و ممنوعیت حضور در تجمعات یکی از مصوباتی است که ستاد ملی کرونا به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس تأکید شده است.

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در مورد چگونگی برگزاری آیین محرم و صفر امسال اظهار داشت: تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تصمیمات ستاد ملی کرونا لازم‌الاجراست گفت: برگزاری مراسم دهه اول محرم و اربعین امسال منوط به شرایط کرونایی است و به هر حال تمامی احتمالات در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از احتمالات سه گانه برای برگزاری مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: عدم اعزام زائران همچون سال گذشته، اعزام زائران و موکب‌ها و اعزام موکب‌ها جهت خدمات‌رسانی زائران عراقی سه احتمالی است که در نظر گرفته شده است و آمادگی برای برگزاری  هر یک از این احتمالات باید به صورت کامل ایجاد شود.

خجسته‌پور بیان کرد: در صورتی که تصمیم بر اعزام زائران گرفته شود؛ باید اعزام کاروانی و گروهی از تمامی شهرستان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی از ساخت مجموعه خدماتی استان سمنان در مهران خبر داد و گفت: عملیات عمرانی ساخت این مجموعه هر چه زودتر باید آغاز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به تلاش برای استفاده از مساعدت خیران برای ساخت این مجوعه خدماتی گفت: باید مساعدت‌های لازم در مورد تثبیت مکان و ساخت مجتمع خدماتی برای ارائه خدمات به مردم استان سمنان در ایلام انجام شود.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: اگر تصمیم بر ممنوعیت اعزام زائران در اربعین امسال گرفته شود؛ تبعیت از این دستور الزامی است و مبالغی که در این خصوص جمع‌آوری شده باید در اختیار ستاد اربعین برای ساخت مجموعه خدماتی استان سمنان در ایلام قرار گیرد.

حسن اسلامی‌راد، رئیس ستاد معین بازسازی عتبات عالیات استانداری سمنان اظهار داشت: آمادگی برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین باید بر اساس ابلاغ ریاست ستاد اربعین کشور وجود داشته باشد.

وی از تمام فرمانداران استان سمنان خواست موکب‌های شهرستانی ویژه اربعین را ایجاد و برنامه خود را برای قبل، حین و بعد از اربعین اعلام کنند.

وی بیان کرد: بر اساس ابلاغ ریاست ستاد اربعین کشور، باید آمادگی برگزاری مراسم احتمالی پیاده‌روی اربعین را داشته باشیم.

رئیس ستاد معین بازسازی عتبات عالیات استانداری سمنان با اشاره به اینکه استان ایلام و مهران مرز خروجی زائران استان سمنان اعلام شده است، گفت: شهرداری‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان باید به تعهدات خود در قبال ساخت مجموعه خدماتی استان سمنان در ایلام عمل کنند و شهرداری‌های آرادان، میامی و سرخه نیز تمهیدات و امکانات لازم را برای میزبانی از زائران در مرز مهران از هم اکنون فراهم کنند.

گزارش وزارت بهداشت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم محرمدستگاه‌های اجرایی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در برپایی مراسم محرم پیروی کنند

برگزاری هر چه بهتر مراسم‌های مذهبی و معنوی همچون ایام محرم با توجه به شرایط حال حاضر کشور به دلیل شیوع کرونا مشروط و منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری‌های فیزیکی و دیگر شیوه‌نامه‌ها باشد.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار سمنان ستاد ملی کرونا استان سمنان برگزاری مراسم اعزام زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.
اسماعیل ویسی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیرو‌های خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
نشست‌های ستاد رابعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با فواصل زمانی هر ۲ هفته یکبار، نیاز‌ها و پیشنهادات خود را برای خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار می‌دهد و از سوی دبیرخانه اربعین حسینی جمع‌بندی و به معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: نیاز‌های دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تامین خواهد شد.
در ادامه، اعضای حاضر در این نشست برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال‌جاری تشریح کردند و همچنین به بیان نیاز‌ها و چالش‌های احتمالی پیش رو پرداختند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما