Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:37:36 GMT

گزیده اشعار مفتون امینی در بازار کتاب

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۸۹۵

گزیده اشعار مفتون امینی در بازار کتاب

«گزیده اشعار مفتون امینی» به کوشش فاطمه سالاروند توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی نوجوان منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گزیده‌ اشعار «مفتون امینی»، از مشهوترین شاعران معاصر در مجموعه‌ کتاب‌های «گزیده شعر ما» به انتخاب فاطمه سالاروند منتشر و روانه‌ بازار نشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزیده‌ی شعر برای گروه سنی بالاتر از 15 سال تهیه و با نظارت هنری مانلی منوچهری منتشر شده است.

این اثر دربردارنده‌ 92 قطعه‌ شعر با عنوان‌هایی مانند هدیه، برفِ سبز، روزها، تعجبِ زیبا، جست‌وجو، باد را، از ماه ترسیدن، گویه و... است که از میان کتاب‌های متعدد این شاعر معاصر انتخاب شده است.

در شعر «روزها»ی این شاعر می‌خوانیم: روزها از آسمان می‌گذرند/ پیش‌تر از ابرها/ روزها از یاد می‌روند/ زودتر از نامه‌های جواب داده/ روزها را تا می‌کنیم (همچون سفره‌های پس از مهمانی) / روزها را می‌چینیم (همچون گل‌های پیش از تابستان) / وقتی که همه‌ی روزها را برداشتیم/ دیگر چیزی نخواهد ماند/ جز خاک و تاریکی/ روزها در قله‌های سفید کمی بیشتر می‌مانند/ اما سرد و پوسیده‌وار.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از تجربیات و پیشینه‌ گران‌بهای خود درصدد است تا در عرصه‌ی شعر برای نوجوانانی که دارای استعداد شاعری و نیز نوجوانان علاقه‌مند به شعر امروز، مجموعه‌شعرهایی با عنوان کتاب‌های «شعرما» منتشر کند. تاکنون چند جلد از این مجموعه به بازار کتاب عرضه شده است.

از یدالله مفتون امینی که متولد 1305 است، کتاب‌هایی با عنوان‌های دریاچه، کولاک، انارستان، نهنگ یا موج، اکنون‌های دور، من و خزان و تو، از پرسه خیال و... منتشر شده که گزیده‌ای از این شعرها در کتاب حاضر آمده است.

کتاب «گزیده شعرهای مفتون امینی»، در 120 صفحه با شمارگان دو هزار و 500 نسخه و به قیمت 14 هزار تومان توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

حذف محتوا، شعر امروز را رنج می‌دهد/ میراث ماندگار پادشاهان برای شعر فارسیشعر امروز هنوز از کوچه به خیابان نیامده استمشهد|شعر امروز به سمت «غزل موقعیت‌مدار» گرایش پیدا کرده است‌مظفری: شعر امروز دچار سردرگمی و بحران است

علاقه‌مندان برای تهیه‌ این کتاب و دیگر آثار فرهنگی کانون، در کنار مراجعه به مراکز عرضه‌ محصولات این سازمان در سراسر کشور، می‌توانند از فروشگاه اینترنتی کانون به نشانی shop.kpf.ir نیز خرید کنند. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شعر کانون پرورش فکری کتاب شعر کانون پرورش فکری کتاب مفتون امینی شعر امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!

محمد درویش، فعال محیط زیست نوشت: وقوع سیلاب و بارندگی مطلوب در پارک ملی کلاه‌قاضی اصفهان در طول چند ساعت اخیر، بی‌شک یکی از بهترین اتفاقات برای زیستگاهی است که شکاف‌های ناشی از فرونشست زمین، در آن بیداد می‌کند. 

یادمان باشد سیل برای سرزمین‌های خشک همواره نشانه برکت و ارتقای حاصلخیزی خاک است. اگر خسارت می‌زند، نشانه نابخردی و ناتوانی ما در تبدیل چالش به فرصت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: چندثانیه

tags # بارش باران ، اصفهان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها