Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:06:50 GMT

مرحله مهم روند تشکیل دولت لبنان با دیدار عون و میقاتی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۰۰۵

مرحله مهم روند تشکیل دولت لبنان با دیدار عون و میقاتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، منابع پارلمانی لبنانی اعلام کردند که روند تشکیل دولت در این کشور امروز (دوشنبه) وارد مرحله سرنوشت‌ساز می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ قرار است امروز «نجیب میقاتی»، مأمور تشکیل کابینه لبنان، با «میشل عون»، رئیس جمهوری این کشور، دیدار و موضوع توزیع طایفه‌ای وزارتخانه‌ها را نهایی کند تا در مرحله بعد موضوع معرفی وزرا انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع پارلمانی لبنانی تاکید کردند که نمی‌توان درباره نتایج این جلسه از قبل پیشداوری‌ای داشت.

این منابع بیان کردند که این نحوه مذاکره پیشنهاد «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان است که این ایده را مطرح کرد که مذاکرات با رئیس جمهور درباره ترکیب کابینه در دو لایه انجام شود و نخست توزیع وزارتخانه‌ها براساس طوایف مشخص شود و سپس وزرا تعیین شوند و موضوع وزارتخانه‌های کشور و دادگستری که مورد اختلاف است به بعد موکول شود.

هفته گذشته «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه در لبنان شد.

کد خبر 5271113

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان نجیب میقاتی میشل عون ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان روسیه لبنان ایران فلسطین ترکیه آنتونی بلینکن جمهوری آذربایجان طالبان افغانستان تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین