Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:45:56 GMT

انجمن یزد پژوهی در شهر میراث جهانی آغاز بکار کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۱۵۲

انجمن یزد پژوهی در شهر میراث جهانی آغاز بکار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، استاد عبدالعظیم پویا در این خصوص اظهار کرد: راه‌اندازی انجمن یزدپژوهی اقدامی جسورانه از سوی مدیریت شهری بود که امیدوارم منشأ خیرو برکت برای مردم دارالعباده باشد.

وی افزود: یزد به لحاظ ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، علمی و تاریخی همچون انباری ارزشمند است که متأسفانه تاکنون هیچ اقدام شاخصی در راستای ساماندهی پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در این حوزه انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد و پژوهشگر برجسته یزدی در ادامه نقش شهرداری‌ها در توسعه فرهنگی و اجتماعی را حائز اهمیت دانست و گفت: حراست از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و اقتصادی شهر میراث جهانی یزد یکی از مهمترین رسالت‌های مدیریت شهری در این استان است.

استاد پویا اختصاص ردیف اعتباری مشخص و پایدار را از دیگر الزامات اجرایی برای حراست از پژوهش‌ها و تحقیقات حوزه شهری دانست و خاطرنشان کرد: انجمن یزدپژوهی یزد به اعتباری مشخص و پایدار نیاز دارد.

جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد با بیان این‌که انجمن یزدپژوهی بعد از یک سال در این شهر میراث جهانی راه‌اندازی شده است ،گفت: توسعه و مدیریت شهری چون یزد بیش از هر چیز در مرحله اول به پژوهشی های میدانی و مستمر نیاز دارد.

وی شناخت درست نیازهای شهری و رفع سریع مطالبات مردم از مدیریت شهری را در گرو انجام تحقیقات و مطالعات موثر دانست و بیان کرد: برخورداری از انجمن یزدپژوهی اقدامی موثر برای حراست از ظرفیت های مختلف این شهر میراث جهانی است.

شهردار یزد در ادامه با اشاره به اهمیت جهانی شدن بافت تاریخی یزد، تأکید کرد: فعالیت‌های پژوهشی هدفمند توسط اساتید مجرب نیازهای جدی شهر و مردم را احصاء کرده و آن طور که باید مدیریت شهری را در اختیار رفع نیاز جامعه قرار می‌دهد.

عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز با بیان این که انجمن یزد یزدپژوهی دارای یک هیأت امنای 9 نفر از استادی مجرب و برجسته استان و کشور است، گفت: دکتر پاپلی یزدی، استاد اصغری، دکتر ماندگاری، استادحسین مسرت، استاد سیدعبدالعظیم پویا، ستاد جعفری ندوشن، استاد پیام شمس الدینی، پرفسور سمسار یزدی و دکتر تشکری، اعضای هیأت امنای انجمن یزدپژوهی هستند.

وی افزود: محل این انجمن در ساختمان سابق فرهنگی ورزشی شهرداری یزد بوده که بعد از مرمت و بازسازی کامل با تخصیص 350 میلیون تومان اعتباری موقت برای امسال فعالیت خود را در شهر میراث جهانی یزد آغاز کرده است.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد فرهنگ مدیریت شهری رسانه استاد عبدالعظیم پویا رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد جمال الدین عزیزی شهردار یزد استان یزد خبرگزاری فارس شهر میراث جهانی مدیریت شهری انجمن یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی

دبیرکل انجمن مدیریت ورزشی ایران گفت: استان اردبیل در یک سال گذشته با فعالیت‌های متنوع و ارزشمند توانسته در بین ۲۳ استان کشور رتبه برتر را به دست آورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مصطفی افشار بعد از ظهر امروز در همایش بین‌المللی و ملی مدیریت ورزشی با رویکرد سلامت سازمان در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار داشت: ما فعالیت‌های خوبی را در استان اردبیل با همراهی هیأت علمی توانمند در حوزه ورزشی شاهد هستیم و شاخه اردبیل توانسته جایگاه ممتازی را در سال‌های اخیر در فعالیت‌های ورزشی و مدیریت شکل گرفته رقم بزند.

وی تصریح کرد: از سال 91 انجمن مدیریت ورزشی کشور فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر در 23 استان کشور فعالیت متنوعی را انجام می‌دهد و جز انجمن‌های موفق و در تراز برتر کشور است.

دبیرکل انجمن مدیریت ورزشی ایران گفت: رویکرد این انجمن تعالی‌بخشی در عرصه مدیریت ورزشی است تا در ابعاد مختلف بتوان خروجی و نتایج مناسبی را از اقدامات و فعالیت‌‌های سالم‌سازی فضای اداری و سازمانی انجام داد.

افشار افزود: این همایش که برای دومین سال متوالی در اردبیل و در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، فرصتی را فراهم کرده تا محققان و دانشجویان حضور پرشور و نشاطی را داشته باشند تا ما بتوانیم از مقالات و تحقیقات برجسته برای کاربردی شدن، چاپ کتاب و نشریه را در اولویت قرار دهیم.

وی اثربخشی این رویدادها را در سطح جامعه یادآور شد و خاطرنشان کرد: خروجی چنین رویدادهایی باید ملموس و اثرگذار در رفتار و حرکات گروه‌های مختلف باشد و به یقین ورزش می‌تواند عنصر سلامت روحی و جسمی باشد.

دبیرکل انجمن مدیریت ورزشی ایران تأثیرگذاری فعالیت‌های علمی انجمن را در تصمیم‌گیری‌های ورزشی کشور در سطوح مختلف یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به اینکه هیأت مدیریت ورزشی در دست نیروهای توانمند و با سابقه ورزش و جوانان است، ما سعی می‌کنیم تا نتایج برنامه‌ها و خروجی فعالیت‌ها را در تصمیمات سطح ملی شاهد باشیم و از این ایده‌های ارائه شده به بهترین شکل استفاده شود.

افشار در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انجمن مدیریت ورزشی کشور سعی می‌کند تا در طول سال با برگزاری کلاس‌های آموزشی، چاپ و نشر کتاب، نشریه و ارائه مقالات مختلف وظیفه و رسالت خود را در توسعه و گسترش فعالیت‌های تربیت بدنی انجام داده و به سالم‌سازی فضای اجرایی و اداری کشور کمک کند.

دبیرکل انجمن مدیریت ورزشی ایران حمایت همه‌جانبه از استان‌ها را در توسعه چنین فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی یادآور شد و ادامه داد: در سال‌های آینده این همایش‌ها در سطح بین‌المللی و با دعوت از اساتید مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در این همایش پیام رییس انجمن مدیریت ورزشی کشور که به دلایلی مختلف امکان حضور در این همایش را نداشت، قرائت و خوانده شد.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • رتبه اول اردبیل در مدیریت ورزشی
  • تجلیل از چهل سال خدمات علمی و فرهنگی استاد دانشگاه تهران
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان