Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@23:02:31 GMT

مواجهه ۳۰۰ شهر کشور با کم آبی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۳۴۹

مواجهه ۳۰۰ شهر کشور با کم آبی

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر چیزی بالغ بر حدود ۳۰۰ شهر کشور با تنش آبی روبه‌رو هستند و میزان عرضه و تقاضای آب در این مناطق متعادل است.

او با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بخشی از فلات مرکزی ایران با افزایش شدید دما روبه‌رو هستند، ادامه داد: در روزهای گذشته منابع آب از ذخایر شرکت آب و فاضلاب تامین شده است و مشکلی برای تامین آب شرب این مناطق وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانباز تصریح کرد:  مشکل کم آبی در خوزستان به دلیل گرمی هوا و مدیریت مخازن آب سدها بوده که پایین دست رودها با کم آبی روبه‌رو شده‌اند، البته مشکل دیگر  آب در خوزستان برای کشاورزی و دام بوده و البته برخی از روستاها هم با کم آبی روبه‌رو شده بودند که دو اقدام در این استان رخ داده که بر مبنای آن، دبی خروجی سدها به گونه‌ای تنظیم شد که آب به پایین دست برسد و دوم اینکه همه دست اندرکاران برای تامین آب ۷۰۲ روستا که مشکل داشتند، وارد عمل شدند تا آب این روستاها تامین شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان امسال مشکل تامین آب ۵۰۰ روستا به طور کامل حل می‌شود و با توجه به مصوبه دولت برای تخصیص منابع برای مشکل آب خوزستان پروژه‌ها به سرعت اجرایی خواهند شد.

او افزود: در شرایط کنونی بخشی از پروژه‌ها قرار است از طریق فاینانس داخلی و خارجی تامین شود که در صورتی که گشایش‌ها حاصل شود بخشی از این پروژه‌ها با فاینانس داخلی اجرایی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه به دنبال مدیریت فشار آب در برخی شهرها هستیم تا آب آن‌ها به صورت پایدار تامین شود، بیان کرد: در شرایط کنونی ۷۵ درصد جمعیت استان خوزستان از آب‌های سطحی استفاده می‌کنند که متوسط شهرهای کشور که از آب‌های سطحی استفاده می‌کنند، ۵۰ درصد است.

جانباز اضافه کرد: سالانه ۲/۵ درصد بازار آب تهران توسعه می‌یابد و امسال با وجود افزایش این میزان از مشترک جدید حدود یک درصد مصرف آب تهران افزایش یافته است و این به معنی این است که تهرانی‌ها در یک سال گذشته یک و نیم درصد کمتر آب مصرف کردند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که اگر پاییز هم بارندگی کاهش داشته باشد، مشکل تامین آب در تهران رخ ندهد، گفت: هرچند ورودی آب به سدها در یک سال گذشته کمتر بوده است، با این حال مدیریت منابع آب در تهران به گونه‌ای بوده که این استان هیچ گونه کمبود آبی ندارد.

او با تاکید بر اینکه موضوع قطعی آب برای مشترکان پرمصرف دنبال نمی‌شود، گفت: در شرایط کنونی آب برخی از آپارتمان‌ها به صورت مشترک عرضه می‌شود و نمی‌توان تشخیص داد که کدام واحد بیشترین مصرف را دارد، البته در شرایط کنونی واحدهای جدیدی که ساخته می‌شوند انشعاب مستقلی دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1105356 برچسب‌ها کم آبی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کم آبی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شرایط کنونی تامین آب روبه رو کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدد نهایی حداقل «حقوق» بازنشستگان مشخص شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کف و سقف حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اعلام کرد.
 
به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری اظهار کرد: به موجب قانون مصوب، دستمزد حداقلی‌بگیران با افزایش ۳۵ درصدی و همچنین سایر سطوح درآمدی با افزایش ۲۲ درصد + ۶۹۰ هزار تومان همراه است که از فروردین ماه اعمال، اما از اردیبهشت‌ماه پرداخت خواهد شد.
 
وی درخصوص زمان پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق نیز اعلام کرد که سعی می‌شود معوقات در خردادماه پرداخت شود.
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص کف و سقف حقوق بازنشستگان با افزایش‌های صورت گرفته توضیح داد: کف حقوق یک فرد دارای همسر و یک فرزند تحت پوشش، ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان است و سقف آن نیز ۷ برابر حداقل دستمزد است.
 
موسوی همچنین درباره میزان افزایش «حق عائله‌مندی و اولاد» نیز گفت: حق عائله‌مندی نیز با این افزایش جدید بیش از ۱۰۰ درصد در سال جاری رشد داشته و حق اولاد نیز با رشدی بالغ بر ۵۰ درصد همراه بوده است.
 
وی در پاسخ به اینکه نگرانی‌هایی در خصوص تحت تاثیر قرار گرفتن اجرای همسان‌سازی حقوق‌ها با افزایش ۳۵ درصدی حقوق‌ها در سال جاری عنوان می‌شود، گفت: همسان‌سازی به افزایش حقوق سالانه ارتباطی ندارد و از آنجایی که هنوز برنامه هفتم ابلاغ نشده است، بعد از ابلاغ، آنچه که به موجب قانون به ما تکلیف شود، با تامین منابع به قانون عمل می‌کنیم.

tags # بازنشستگان سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • عدد نهایی حداقل «حقوق» بازنشستگان مشخص شد
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد