Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر سید محمد موسوی با اشاره به اینکه حجم بیماران حاد تنفسی به حدی رو به افزایش است که به ناچار بخش‌های مختلف را در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌دهیم اما همچنان در اورژانس صفی از بیماران منتظر بستری در بخش‌ها هستند، اظهار کرد: بیماران بدحال عموما ۱۰ تا ۱۴ روز در بیمارستان بستری هستند و از سوی دیگر روزانه افزایش بسیار زیاد بیماران نیازمند بستری نشان می‌دهد که ویروس دلتا خانواده‌های بسیاری را درگیر خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بیمارستان هاشمی‌نژاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شرایط از حد اورژانس خارج شده و اگر خانواده‌ها همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را نادیده بگیرند متاسفانه باید منتظر یک فاجعه انسانی بود، افزود: به دلیل حجم بالای تعداد بیماران ۳۰ تخت به اورژانس تنفسی افزوده شده است و بخش‌ها تخلیه و در اختیار بیماران مبتلا به ویروس دلتا قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: توان کادر درمان و امکانات بیمارستانی محدود است و این پرسنل ۱۸ ماه بدون هیچ استراحتی از بیماران مراقبت کردند بنابراین اگر مردم بی‌توجه به شرایط به زندگی خود ادامه دهند قطعا درد و رنج بیشتری را برای از دست دادن عزیزی تجربه می‌کنند .

دکتر موسوی با اشاره به اینکه ۷ تخت به ای سی یو این مرکز درمانی افزوده شده است، اما هنوز بیمارانی هستند که در  انتظار انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند، بیان کرد: ویروس دلتا به سرعت در بین افراد در حال چرخش است و عوارضی سخت‌تر از عوارض ویروس کرونا چینی یا انگلیسی از خود بروز می‌دهد.

وی با بیان اینکه دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان برای این حجم از بیماران کفایت نمی‌کند از همین رو از دستگاه‌های متعدد و کپسول اکسیژن برای کمک به بیماران تنفسی بهره گرفته می‌شود، خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی بیمارستان حدود ۳۵ درصد بیماران را اتباع و مهاجرین تشکیل می‌دهند که به آنها هم همانند سایرین خدمت رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فاجعه انسانی افزایش مبتلایان کرونا توان کادر درمان دستگاه اکسیژن ساز ویروس دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این بیمارستان بخشی برای بستری بیماران ویژه و بخشی برای بیماران عادی داشت، اما راه اندازی بخشی برای مراقبت از بیمادان خاص ضروری به نظر می‌رسید.

شمیم پیله ور افزود: مرجعیت بیمارستان فاطمیه و مراجعه شمار زیادی از بانوان همدانی و حتی بیمارانی از خارج از استان به این مرکز، ضرورت ایجاد این بخش را دو چندان کرد.

او تأکید کرد: در این بخش مادران باردار، مادران پس از بارداری و حتی مادرانی که نیاز به جراحی‌های زنانه دارند پذیرش می‌شوند.

پیله ور تصریح کرد: در این مرکز یک سری مراقبت خاص انجام می‌شود و در صورت نیاز از این محل برای هماهنگی به منظور انتقال بیمار به بخش آی. سی. یو استفاده شود.

بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص دارای ۱۱ تخت است که پنج تخت برای بیماران «اچ. دی. او»، «پرگ لمسی» (بیماران فشار خون بالا)، «اکلمسی»، «هلپ» (بیماران پرخطر)، «خونریزی شدید»، «آی. تی. پی» (پلاکت پایین)، «بیماران دارای تشنج» و ۶ تخت دیگر برای بیماران داخلی است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد