Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی با بیان  اینکه  در حوزه راه ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد داریم گفت: پس از  عملیاتی شدن تا چهار سال آینده عمده جاده‌های استان  دو بانده خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، مجید پور عیسی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، هم اندیشی و خرد ورزی و نظام فکری را در راستای اجرای برنامه‌های بالادستی در استان و کشور ساماندهی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این سازمان معاونت‌های متعددی وجود دارد و این معاونت‌ها، مأموریت‌ها را  به گونه ای مدیریت می کنند که سازمان بتواند یک کار واحد و فرآیند خاصی را پیگیری کند، تأکید کرد: عمده فعالیت‌هایی که سازمان دنبال می کند رصد توسعه ای استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این سازمان،  یک فرآیند هم اندیشی و خرد ورزی و نظام فکری را در استان و کشور ساماندهی می کند گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای مدیران ارشد نظام و استان تصمیم سازی کرده و نقش مشاور را ایفا می کند تا به مدیران کمک کند که در هر موقعیتی،  چه اولویت‌هایی را و در چه زمانی در دستور کار قرار دهند و حمایت شوند.

وی افزود: عمده کاری که چند سال اخیر در استان انجام شده پیگیری و رصد برنامه ششم توسعه بوده است، زیرا باید برنامه محور باشیم و زمانی که برنامه ای در کشور طراحی می شود سعی می کنیم برشی از آن را در استان پیاده کنیم. 

نماینده مردم نهاوند در مجلس: خطرناکترین جاده غرب کشور ساماندهی می شود انسداد محور هراز/ بازگشایی جاده کرج ـ چالوس نماینده پارس‌آباد از تعلل در اجرای پروژه‌های جاده مغان انتقاد کرد

پورعیسی با تأکید بر اینکه وقتی برنامه ای وجود داشته باشد اولوی‌ ها نیز مشخص است و منابع هم براساس همان برنامه توزیع می شود، تصریح کرد: در چند سال گذشته نگاهی که کشور به خراسان جنوبی داشته بسیار خوب بوده است، چون مسئولان رده بالا متوجه شده اند که ظرفیت‌های بسیار بالایی در استان وجود دارد. ولی در حوزه‌های مختلف عدم تعادل هایی وجود دارد  و پیش از این هم متأسفانه منابع ضعیفی تزریق شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در زمینه اهم فعالیت‌ها و اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال‌های اخیر  برای استان اظهار داشت: در سه سال اخیر از طریق پیگیری‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مساعدت وزراتخانه‌ها، در بعضی از سرفصل‌های منابع مثل راه ، آبخیزداری، قنوات، مباحث پزشکی و دامپزشکی، اعتبارات استان تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است. 

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان با بیان  اینکه  در حوزه راه، 2 هزار و 400 میلیارد تومان قرارداد داریم که پس از  عملیاتی شدن تا چهار سال آینده عمده جاده‌های استان  دو بانده خواهد شد، گفت:  علیرغم شیوع ویروس کرونا، در حوزه بهداشت و درمان نیز توانستیم  اعتبارات و نیروی انسانی خوبی جذب کنیم.

پورعیسی گفت: اگر منبع آب پایدار داشته باشیم باعث می شود که نظام جغرافیایی و منابع طبیعی قدرت و قوت بگیرد.

وی با با اشاره به اینکه در حوزه  قنوات انتظار داریم 25 درصد منابع آبی را استحصال کنیم و باید تلاش کنیم تا با  هدف گذاری و برنامه ریزی آن عدد را به 50 درصد باید برسانیم، اظهار داشت: در این حوزه در سال‌های گذشته اگر 10 واحد عدد پول دریافت می کردیم الان به 100 واحد ارتقا پیدا کرده است و این دستاورد بسیار مهم و بزرگی است که با تلاش‌ها و پیگیری‌های همکاران ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و عنایت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور محقق شده است.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه اولویت اول استان خراسان جنوبی در حال حاضر آب، آبخیزداری، راه، آموزش و بهداشت و مباحث گردشگری است،  از دستاوردهای بزرگ در  مباحث مهم و  کلان استانی مثل شروع راه آهن، انتقال آب از دریای عمان، و توجه ویژه به حوزه بزرگراه‌ها، مطالعات گسترده در حوزه معدن برای کامل کردن زنجیزه بهره برداری از معادن در راستای بازگشت  منافع آن به استان، همچنین مطالعات اساسی در حوزه مرز با تأکید بر باز بودن هر چهار مرز و تقویت  روابط خارجی به ویژه در حوزه های اقتصادی خبر داد.

وی اظهار داشت: یکی از کارهای ارزشمند سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تمهید انتقال دانش  برای دولت آینده بوده که وقتی دولت جدید مستقر شد دیگر نیاز به مطالعات ژرف نباشد و این برنامه‌ها به شکل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مکتوب شده که در بخش‌های مختلف کاربرد دارد. 

 پورعیسی یادآور شد:  توانمند سازی نیروی انسانی نیز به شکلی دنبال می شود تا بتوان نیروی ماهر با تجربه و توانمند را شناسایی کرد و دستگاه های اجرایی از طریق نیروهای با پتانسیل بالا بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه ویژه دولت جدید و ظرفیت‌های موجود در استان، در سال‌های آینده شاخص‌های متعدد خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری باشد و مردم خوب استان از رفاه و  آسایش و آرامش بیشتری در حوزه‌های مختلف برخودار باشند.

انتهای پیام/253/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان رئیس سازمان مدیریت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری قم از حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد برنامه‌ریزی شده با همکاری شهرداری قم و دانشگاه قم برای کشف استعداد جوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید محمد رضاخانی امروز _ سه شنبه هجدهم اردیبهشت_ در حاشیه برگزاری نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی که در دانشگاه قم برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای بحث پرورش استعدادهای جوانان به خصوص جوانان شهر قم، برنامه‌ریزی‌ هایی در شهرداری صورت گرفته و هدف این است که از استعدادهای موجود در شهر قم برای اعتلای مدیریت شهری استفاده شود.

وی افزود: برگزاری نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی به همت شهرداری قم و دانشگاه قم با همکاری مرکز رشد دانشگاه قم و شهرداری برگزار می‌شود که تا در نهایت بتوان در حوزه‌های مختلف شش گانه مأموریت‌های شهری و موضوعات بیست گانه که تعریف شده، از این استعدادها استفاده کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری قم افزود: با این هدف مسابقاتی برگزار شد تا مجموعه مدیریت شهری از از نتایج مسابقات و تیم‌هایی که به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند استفاده و حمایت کند.

محمدرضاخانی تاکید کرد: این اولین رویدادی است که با همکاری شهرداری و دانشگاه قم در این حوزه اتفاق افتاده است و امید است تا بتوان به شکل سالیانه در هر سال ادامه داد.

وی گفت: در نخستین دوره ۲۴ تیم شرکت کردند و طبیعتاً با همکاری با تمامی مجموعه برای سال‌های بعد این رویداد قوی‌تر برگزار خواهد شد.

کد خبر 751530

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای بومی‌سازی اهم لایسنس‌های صنعت پتروشیمی تا ۷ سال آینده
  • گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام ۴۲ پروژه جاده ای بین مزارع
  • معلمان در عملیات وعده صادق نقش مهمی داشتند
  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها