Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:11:19 GMT

توسعه پرورش تیلاپیا در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۰۸۱۱

توسعه پرورش تیلاپیا در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی‌الله خون‌میرزایی درباره صید فراساحلی افزود: کل صید کشور در سال ۹۲ نزدیک به ۵۱۴ هزار تن بود که در سال ۹۹ این میزان به حدود ۷۰۰ هزار تن رسید که بخش عمده آن، صید فراساحلی است که به‌طور عمده از اقیانوس هند انجام می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سال‌های گذشته اقدامات بی‌سابقه‌ای در حوزه شیلات کشور از جمله سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شده، به‌طوری که میانگین سرمایه‌گذاری در بخش شیلات کشور ۲ برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خون‌میرزایی خاطرنشان‌کرد: اکنون در حوزه صید و صیادی بیش از ۱۴۰ هزار نفر با بیش از ۱۱ هزار فروند شناورهای صیادی مشغول به کار وجود دارد.

وی گفت: با وجود شرایط دشوار وظیفه تأمین امنیت غذایی که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، به نظر می‌رسد سایر ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط نیز باید در بخش توسعه صید فراساحلی و آبزی‌پروری و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش با سازمان شیلات ایران همکاری کنند.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش سرانه مصرف آبزیان به ۱۳.۵ کیلوگرم در سال ۹۹، ادامه‌داد: در سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده، روند مصرف سرانه آبزیان افزایشی شده است که امیدواریم که بیش از اینها افزایش پیدا کند زیرا آبزیان غذاهای فراسودمند هستند و نقش مهمی در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها دارند.

وی افزود: مهمترین رکن افزایش مصرف آبزیان در کشور در درجه نخست افزایش تولید است، زیرا تقاضا برای مصرف آبزیان در سال‌های اخیر رو به افزایش رفته است، به دلیل اینکه مردم شناخت بیشتری نسبت به ارزش غذایی آبزیان پیدا کرده اند.

خون میرزایی اظهار داشت: رویکرد جدی سازمان شیلات ایران با وجود افزایش قیمت هزینه‌های تمام شده تولید در کشور در سال‌های اخیر این بود که متناسب با سبد غذایی خانوارهای مختلف که درآمدهای متفاوت دارند آبزیان ارائه کند، به‌طوری که با افزایش تولید ماهیان ارزان قیمت از جمله تیلاپیا اقشار کم درآمد نیز می‌توانند از مصرف آبزیان بهره‌مند شوند.

وی اضافه‌کرد: اکنون توسعه پرورش تیلاپیا در برخی استان‌ها در شبکه آبزی‌پروری در دستور کار است.

بر اساس این گزارش، مجموع تولیدات شیلاتی کشور از ۸۸۵ هزار تن در سال ۹۲، به بیش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار تن در سال ۹۹ رسیده، به‌طوری که تولید میگو کشور چهار برابر و ماهیان خاویاری ۱۲ برابر رشد تولید داشته است.

کد خبر 5271179

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان شیلات ایران تیلاپیا قیمت دلار اقتصاد آمریکا دولت سیزدهم قیمت نفت گمرک ایران اقتصاد اسلامی قیمت سکه بهار آزادی مصرف برق مرکز مدیریت راه های کشور وزارت راه و شهرسازی قیمت جهانی نفت بانک مرکزی واکسن کرونا قیمت جهانی طلا مصرف آبزیان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.


کد خبر 847549 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است