Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی پیشقدم مدیرکل منطقه پستی جنوب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خدمات شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در گروه مشاغل غیر تعطیل در دوران کرونا قرار دارد و از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در اسفند ۱۳۹۸ تا امروز به علت افزایش خرید و فروش مردم از فروشگاه‌های اینترنتی ترافیک بسته و امانت در پست به ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منطقه پستی جنوب استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد دفعات تماس یک بسته پستی با یک کارمند، کارگر و نامه رسان از مبداء تا مقصد و زمانی که بسته در آدرس اعلامی به گیرنده آن تحویل می‌شود گفت: فرآیند دست به دست شدن یک بسته پستی توسط کارکنان از ابتدای دریافت (قبول)، جمع آوری، رهسپاری، تجزیه، تخلیه و بارگیری و در نهایت توزیع در نشانی اعلامی حداقل به ۲۰ نفر نقطه تماس دارد.

او گفت: این فرآیند از زمان قبول بسته تا قبل از تحویل به نامه رسان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، گندزدائی و ... طوری برنامه ریزی و مدیریت می‌شود که کارکنان کمترین آسیب و صدمه را در مواجه با ویروس داشته باشند، اما در مواجه با فرآیند توزیع که نامه رسان باید درب آدرس درج شده روی بسته مراجعه و با فراخوانی گیرنده بسته نسبت به تحویل آن اقدام کند و اگر در این مراجعه نامه رسان مبتلا به ویروس کرونا باشد، با توجه به میانگین مراجعات روزانه حداقل ۹۰ نقطه امکان آلودگی دارد. در این مرحله است که اهمیت واکسیناسیون نامه رسان‌ها نشان داده می‌شود.

تعداد نقاط تماس یک نامه رسان خارج از شبکه در سطح جامعه

مدیرکل منطقه پستی جنوب استان تهران افزود: میانگین توزیع بسته و امانت در یک روز در شبکه پست ۱۹۵۱۳۴ فقره است و نامه رسان‌های پست به درب منزل سازمان، اداره، کارگاه، کارخانه و ... ۱۳۴/۱۹۵ نقطه (نفر) مراجعه و ارتباط جهت تحویل بسته دارند. همین آمار مستند نشان از درجه اهمیت بسیار بالای سلامت نامه رسان‌ها دارد.

او بیان کرد: از روز گذشته باتوجه به اهمیت واکسیناسیون پستچی‌ها و پیگیری‌های مدیرعامل شرکت ملی پست، واکسیناسیون کارکنان شروع شده است.

بیشتر بخوانید

پرسنل بخش ارتباطات در وضعیت کرونا بدون سر‌وصدا مجاهدت کردند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت پست وزارت ارتباطات نامه رسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد واحدیان ابوترابی رئیس اداره کل سوخت‌گیری هواپیمایی کشور، گفت: در نخستین ماه سال جاری، ۱۲۰ میلیون و ۷۸ هزار و ۷۶۷ لیتر سوخت هوایی به تعداد ۱۷ هزار و ۲۵۱ پرواز در ۵۷ مرکز سوخت‌گیری کشور توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹/۴ درصد رشد مشاهده می‌شود.

وی سفرهای نوروزی و بالا رفتن حجم مسافرت‌های هوایی در کشور را دلیل افزایش مصرف عنوان کرد و افزود: میزان مصرف سوخت هوایی در فروردین ماه سال جاری نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۸/۹ درصد رشد داشته است. در ماه یاد شده روزانه به حدود ۵۸۰ فروند هواپیما در ۵۷ مرکز سوخت‌گیری کشور سوخت‌رسانی شده است.

کد خبر 6097499 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • راه‌اندازی سکوی مبادله پست کهکلویه و بویراحمد، با همت مضاعفی دنبال شود
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود