Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@22:45:54 GMT

علائم اولیه کرونا در سنین مختلف چطور است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۱۷۴۴

علائم اولیه کرونا در سنین مختلف چطور است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس تحقیقات جدید، علائم اولیه کرونا در میان گروه‌های سنی و بین افراد متفاوت است. این تفاوت‌ها بین گروه‌های سنی جوانتر (۱۶-۵۹ سال) در مقایسه با گروه‌های سنی بزرگتر (۶۰-> ۸۰ سال) و مردان نسبت به زنان در مراحل اولیه عفونت است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در این مطالعه که در Lancet Digital Health منتشر شد از مشارکت کنندگان خواسته شد تا به محض مشاهده علائم جدید مورد آزمایش قرار گیرند، محققان علائم اولیه عفونت کووید-۱۹ را مدل سازی کرده و  ۸۰ درصد موارد را با موفقیت تشخیص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان توانایی پیش بینی علائم اولیه را با استفاده از معیار‌های تشخیصی سرویس بهداشت ملی انگلیس و مدل فرآیند سلسله مراتبی گاوسی، نوعی یادگیری ماشین مقایسه کردند. این مدل یادگیری ماشینی برخی از خصوصیات مربوط به فرد مبتلا مانند سن، جنس و شرایط سلامتی را سنجیده و نشان داد که علائم عفونت اولیه کووید-۱۹ در بین گروه‌های مختلف متفاوت است.

۱۸ علامت مورد بررسی قرار گرفت که برای تشخیص زودهنگام در گروه‌های مختلف ارتباط متفاوتی داشتند. مهمترین علائم برای تشخیص اولیه کووید-۱۹ به طور کلی شامل از دست دادن بویایی، درد قفسه سینه، سرفه مداوم، درد شکم، تاول در پا، درد چشم و درد ماهیچه‌ای غیرمعمول بود. از دست دادن بویایی در افراد بالای ۶۰ سال اهمیت خود را از دست داد و برای افراد بالای ۸۰ سال مهم نبود. سایر علائم اولیه مانند اسهال در گروه‌های سنی بزرگتر (۶۰-۷۹ و> ۸۰) کلیدی بودند. تب در حالی که یک علامت شناخته شده بیماری است، از ویژگی‌های اولیه این بیماری در هیچ گروه سنی نبود.

مردان بیشتر تنگی نفس، خستگی، لرز و تب را گزارش می‌کردند، در حالی که زنان بیشتر از دست دادن بویایی، درد قفسه سینه و سرفه مداوم داشتند.  اگرچه این مدل‌ها در اولین سویه ویروس و انواع آلفا مورد استفاده قرار گرفتند، یافته‌های کلیدی نشان می‌دهد که علائم نوع دلتا و انواع بعدی نیز در گروه‌های مختلف جمعیت متفاوت خواهد بود.

به گفته یکی از محققان افراد می‌دانند که علائم اولیه گسترده هستند و ممکن است برای هر یک از اعضای یک خانواده متفاوت باشد. راهنمای آزمایش می‌تواند به روز شود تا موارد زودتر انتخاب شوند، به ویژه در مواجهه با انواع جدید که بسیار قابل انتقال هستند. این می‌تواند شامل استفاده از آزمایش‌های جانبی گسترده برای افرادی باشد که دارای هر یک از این علائم غیر اصلی هستند.

دکتر لیان دوس سانتوس کاناس، اولین نویسنده این مطالعه گفت: در حال حاضر تنها چند علامت برای توصیه به قرنطینه و آزمایش بیشتر استفاده می‌شود. با استفاده از تعداد بیشتری از علائم و فقط پس از چند روز حال ناخوشایند، با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توانیم موارد مثبت کووید-۱۹ را بهتر تشخیص دهیم. امیدواریم چنین روشی برای تشویق افراد بیشتری برای آزمایش در اسرع وقت استفاده شود تا خطر شیوع را به حداقل برساند.

دکتر مارک مودات محقق دیگر این مطالعه گفت به عنوان بخشی از مطالعه، ما توانستیم تشخیص دهیم که مشخصات علائم ناشی از کووید-۱۹ از گروهی به گروه دیگر متفاوت است. این نشان می‌دهد معیار‌های تشویق افراد برای آزمایش باید با استفاده از اطلاعات افراد مانند سن شخصی شود؛ از طرف دیگر مجموعه وسیع‌تری از علائم را می‌توان در نظر گرفت، بنابراین تظاهرات مختلف بیماری در گروه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۵/۱۱) واکسن فایزر و مادرنا گران شد آموزش آمپول زدن صحیح به خود و دیگران آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۵/۱۰) نامه نمکی به رهبر معظم انقلاب برای تعطیلی ۲هفته ای

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علائم کرونا گروه های مختلف گروه های سنی علائم اولیه کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند

 شهروز همتی؛ رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص‌طبی ایران در خصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها از نتایج، کیفیت و انجام آزمایشات پزشکی در آزمایشگاه‌های کشور، به منظور آگاهی افکار عمومی، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در بخش‌های دولتی و خصوصی به واسطه صدور جواب کتبی جزو مراکزی هستند که عملکرد شفافی داشته و این عملکرد قابل راستی آزمایی است و آزمایشگاه در قبال صدور جواب باید پاسخگو باشد.

وی گفت: نتیجه هر آزمایش باید در خروجی هر دستگاه وجود داشته باشد و ما از این خروجی به نام سند یاد می کنیم. در واقع از لحظه پذیرش درخواست آزمایش و این که توسط چه فردی خونگیری شده، به وسیله چه دستگاه یا دستگاه‌هایی آزمایش انجام و توسط چه کسی آزمایش تحویل بیمار شده است، همگی مستند و قابل رهگیری و اثبات بوده و هر گونه مخدوش بودن آن‌ها قابل بررسی و شکایت است.

همتی افزود: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی کشور تحت نظارت ادارات امور آزمایشگاه‌های استان‌هاست و در سال چند بار در خصوص استقرار استانداردهای سخت‌گیرانه ایزو ۱۵۱۸۹ که از سال ۱۳۸۶ اجباری شده است، مورد بازرسی قرار می‌گیرند و تمدید پروانه آزمایشگاه‌ها منوط به استقرار این الزامات است که شامل پذیرش، جوابدهی، قیمت‌های اعلام شده توسط دولت، انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت در بخش‌های مختلف، ایمنی فضا و تجهیزات، استخدام و آموزش پرسنل و بسیاری از موارد دیگر می‌شود.

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص‌طبی ایران یادآور شد: از زمانی که پذیرش نسخ به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، آزمایش توسط پزشک درخواست داده شده و توسط آزمایشگاه‌ها ثبت می‌شود و این درخواست قابل دخل و تصرف نیست.

همتی تاکید کرد: امروزه حدود ۸۰ درصد آزمایش‌های درخواستی بیماران به صورت آنلاین است که در سایت بیمه‌های پایه نیز همزمان ثبت می‌شودد. بنابراین امکان صدور جواب‌هایی که ضروری نباشد وجود ندارد.

وی همچنین گفت: از طرفی طی سال‌های اخیر با هدف افزایش کیفیت خدمات آزمایشگاهی تعداد زیادی از آزمایشگاه‌ها وارد فرآیند اعتبار بخشی داوطلبانه شده‌ و آزمایشگاه‌ها خود را به صورت داوطلبانه طی فرآیند سخت‌گیرانه‌ای مورد ممیزی نهاد اعتبار بخشی قرار می‌دهند.

همتی ادامه داد: با وجود این که سالانه میلیاردها جواب توسط آزمایشگاه‌های کشور صادر می‌شود، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در بین گروه‌های مختلف پزشکی دارای کمترین شکایت در نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند.

وی افزود: برای  حفظ و افزایش کیفیت، آزمایشگاه‌ها سه نوبت در سال توسط نهادهای کنترل کیفیت خارجی مورد پایش قرار می‌گیرند و نتایج این ارزیابی‌ها توسط ادارات امور آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس الزامات ۱۵۱۸۹ آزمایشگاه‌ها مکلفند بسته به نوع آزمایش، نمونه‌های بیماران را برای مدت مشخصی نگهداری کنند و اگر ادعایی مبنی بر عدم نمونه‌گیری و وجود نمونه در آزمایشگاه صورت گیرد، این ادعا کاملا قابل بررسی است و وجود نمونه در آزمایشگاه قابل اثبات می‌باشد.

وی تاکید کرد: ذکر این نکته قابل توجه است که با وجود تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و بالا رفتن قیمت ارز، آزمایشگاه‌ها در تلاشند تا کیفیت خدمات خود را حفظ کنند. از آنجا که نتایج آزمایش‌ها  ۷۰ درصد در تصمیم‌گیری بالینی تاثیر دارد، آزمایشگاه‌ها تمامی تلاش خود را در ارائه یک جواب درست و قابل قبول معطوف می‌دارند. زیرا معتقدند که افزایش کیفیت خدمات و ارائه به موقع و درست آن تاثیری انکارناپذیر در سلامت بیماران دارد و موجب کاهش هزینه بیماران و نظام سلامت خواهد شد.

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران گفت: در شرایط سختی که آزمایشگاه ها با آن ها روبرو هستند آزمایشگاهیان ترجیح می دهند که آزمایشگاه های خود را تعطیل کنند تا به کارهای خلاف روی بیاورند و ما شاهد آن هستیم که هر ساله تعدادی از آزمایشگاه‌ها به دلایل اقتصادی درخواست تعطیلی آزمایشگاه خود را به کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه ها ارائه می دهند.

وی در پایان گفت: امیدواریم استادان گرامی هنگام مصاحبه‌های خود با اشراف بیشتری موضوعات را تجزیه و تحلیل کنند و اگر مشکلی وجود دارد از طریق مجاری قانونی با آن برخورد کرده و موضوعات را به شنیده‌ها و حدسیات واگذار نکنند و صحت و سقم آن را بررسی نمایند. زیرا درج این‌گونه مطالب موجب کدورت خاطر مسئولان فنی و بیش از هزاران  پرسنل آزمایشگاه خواهد شد. قابل ذکر است که پرسنل و مسئولان آزمایشگاه‌ها طی دوران کرونا با از خود گذشتگی و تلاش فراوان در ساخت کیت‌های تشخیصی، نمونه‌گیری و انجام آزمایش‌ها و حتی کمک در امر واکسیناسیون سهم بزرگی در کنترل بیماری کووید ۱۹ داشتند که قابل تقدیر است.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند