Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@15:44:49 GMT

شناسایی یک واریانت جدید و مسری دیگر از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۱۷۵۴

شناسایی یک واریانت جدید و مسری دیگر از کرونا

یک گونه دیگر از ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده است که قدرت سرایت بالایی دارد.

به گزارش برنا و به نقل از واشنگتن پست، یک نوع ویروس کرونا که ابتدا در کلمبیا کشف شد در بین بیماران در فلوریدا جنوبی آمریکا شناسایی شده است. این ویروس مبتلایان را افزایش داده  و مقامات بهداشتی آمریکا را در حالت آماده باش قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس که نخستین بار در کشور کلمبیا شناسایی شده از نوع B.1.621 است و حدود 10 درصد از کل بیماران کرونایی فلوریدای جنوبی را به خود اختصاص داده، به عبارت دیگر این ویروس تازه پشت سر ویروس دلتا قرار دارد. اکنون دلتا ویروس غالب و مخرب سراسر آمریکاست.

ویروس B.1.621 هنوز نام حروف یونانی دریافت نکرده زیرا انواع برجسته تر آن وجود دارد.

برخی از ویروس شناسان حدس می زنند که این ویروس جدید به دلیل سفرهای بین المللی بین کلمبیا و میامی به فلوریدا رسیده باشد. در واقع فلوریدا دروازه این ویروس جدید به آمریکا و شاید جهان است.

البته هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان بدهد این ویروس جدید باعث بیماری شدید در افراد می شود یا اینکه واکسن ها را بی اثر کند.

اقدامات آزمایشگاهی برای شناسایی هر چه بیشتر این ویروس و اثرات آن ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا واشنگتن کلمبیا ویروس آماده باش جهان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟
  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • چگونه «وعده صادق» جَو اعتراضات دانشگاهی آمریکا برای غزه را تغییر داد؟
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • «روزی روزگاری در آمریکا» + فیلم
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان