Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمهوری آذربایجان اعلام کرد که مواضع ارتش این کشور در جمهوری خودمختار «نخجوان» بامداد دوشنبه مورد حمله نیروهای ارمنستان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد: «در دوم آگوست، ساعت 03.27 صبح به وقت محلی واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از سلاح‌های سبک مواضع ارتش جمهوری آذربایجان را در "شهرک حیدرآباد" در جمهوری خودمختار نخجوان هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت دفاع آذربایجان گزارشی از تلفات این حادثه اعلام نکرده و گفته است که به این حمله متقابلا پاسخ داده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود: «در حال حاضر، وضعیت در این منطقه پایدار است و واحدهای ما وضعیت عملیاتی را کنترل می‌کنند.»

این در حالی است که منابع ارمنستانی روز یکشنبه مدعی سرنگون کردن یک فروند پهپاد ارتش جمهوری آذربایجان نزدیک منطقه «واردنیس» شدند.

وزارت دفاع ارمنستان مدعی شد که یگان‌های پدافندی این کشور یک پهاد ارتش جمهوری آذربایجان را نزدیک واردنیس سرنگون کردند. ارمنستان اعلام کرده که این پهاد ساخت رژیم اسرائیل بوده است.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود مدعی شده است که این پهپاد قصد رخنه به حریم هوایی این کشور را داشت که با تلاش یگان پدافندی این کشور این اقدام خنثی شد. ارمنستان مدعی شده که بقایای این پهپاد در سه و نیم کیلومتری شمال دهکده «وانوان» پیدا شده است.

از سرگیری تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی بوده است که در روزهای گذشته با طرح روسیه، توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان صبح چهارشنبه گذشته حاصل شده بود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلیجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند.

این آتش بس به عنوان یک پیروزی برای جمهوری آذربایجان و یک شکست برای ارمنستان تلقی می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ارمنستان تیراندازی وزارت دفاع نخجوان قره باغ جمهوری آذربایجان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش