Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@10:11:18 GMT

درخواست برای قصاص عامل شهادت مامور پلیس پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۲۱۴۰

درخواست برای قصاص عامل شهادت مامور پلیس پایتخت

جانشین فرمانده ناجا خواستار قصاص عامل شهادت سرباز وظیفه پلیس پایتخت شد.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم تشییع پیکر عبدالجبار مختوم‌نژاد، سرباز نیروی انتظامی که درگیری با یکی از اشرار به شهادت رسید، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه قضا حامی نیروی انتظامی است، و انچه مامور پلیس انجام می‌دهد مطالبه قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین قانون اجازه نمی‌دهد که فردی بخواهد حین ماموریت یک پلیس، به مامور او تعرضی کند. اما متاسفانه برخی اوقات افرادی هستند که مفهوم و عمق قانون را درک نمی‌کنند.

وی با اشاره به شهادت این سرباز پلیس گفت: یک شرور سرباز ما را به شهادت رساند، انتظار و مطالبه قانونی مردم این است که اگر فردی به مامور پلیس تعدی یا تعرضی کرد، قانون در موردش اجرا شود و اگر به یک مامور حین وظیفه تعرض شد، قاطع و محکم با فردی تعدی‌گر برخورد شود.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه نباید از این اتفاقات عبور کرد، اظهارکرد: قانون، نحوه برخورد با قانون‌شکنان را تعیین کرده و باید بر اساس همان و با سرعت‌العمل با قاتل شهید مختوم‌نژاد برخورد شود. خواسته ما قصاص مجرم و در همان محل جنایت است.

رضایی درباره تجهیز ماموران و سربازان نیروی انتظامی به تجهیزات گفت: ماموران ما امروز در حد مطلوب از تجهیزات استفاده می‌کنند، اما به طور مثال در مورد شهادت این سرباز، قاتل از تیزی استفاده و از ترحم مامور مبنی بر رعایت حقوق شهروندی سوءاستفاده کرد که این موضوع به دلیل کمبود تجهیزات نیست.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی ماموریتی گسترده و سنگین دارد. امکانات موجود تناسبی با این ماموریت گسترده و وسیع ندارد که باید در کلان به آن رسیدگی شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قصاص پلیس نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود

به گزارش خبرنگر مهر، جلال آفاقی صبح پنجشنبه در جلسه مقدماتی تشکیل کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: ارتباط دوسویه و تفاهم‌آمیز توأم با احترام از جمله مؤلفه‌های رضایتمندی و ارتقای اعتماد عمومی و به‌ تبع آن سبب تولید و توسعه امنیت روانی است.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی شایسته به مراجعین در برخی ادارات و ایجاد نارضایتی و بدبینی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند با ثبت درخواست و ارائه رسید حداکثر ظرف سه ماه به صورت کتبی پاسخ قطعی مراجعین را ابلاغ کنند مگر اینکه در سایر قوانین ظرف زمانی معینی برای پاسخگویی دستگاه‌ها مشخص شده باشد یا فوریت موضوع اقتضای زمان کوتاه‌تری را داشته باشد.

دادستان اردبیل ادامه داد: عدم پاسخگویی کتبی و استنکاف از ثبت درخواست و ارائه رسید به اشخاص متقاضی در دستگاه‌ها تخلف اداری محسوب می‌شود.

آفاقی گفت: دستگاه‌های اجرایی بسترها و زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی‌سازی این قانون را فراهم کنند و با ثبت کلیه درخواست‌های مراجعین پاسخ‌های مربوطه را در مهلت مقرر و به‌ صورت کتبی به مراجعین ذینفع ارائه کنند.

وی اظهار کرد: عدم پاسخگویی قانونی در بسیاری از دستگاه‌ها و فراهم نشدن بستر برای اجرایی شدن تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری منجر به تحمیل هزینه به مردم و نارضایتی عمومی شده است.

دادستان عمومیو انقلاب مرکز اردبیل به شعار سال دادستانی اردبیل مبنی بر شناسایی عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها اشاره اشاره کرد و گفت: مقابله با بسترهای فسادزا و سوء جریانات در ادارات از اولویت‌های دادسرای مرکز استان در سال جاری است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 6088308

دیگر خبرها

  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه