Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا ممدوحی مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب خراسان رضوی در توضیح وضعیت چاه‌های آب مجاز در اطراف مشهد گفت: در سه ماهه اول امسال، ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز مسدود و چهار دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شد که این اقدامات در محدوده شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز مذکور، ۲۳ حلقه چاه غیر مجاز عمیق و ۳۵ حلقه چاه غیر مجاز نیمه عمیق بوده، لازم به ذکر است که شمار کنونی چاه‌های غیرمجاز کشاورزی در خراسان رضوی حدود ۵ هزار حلقه است.

او افزود: تعداد چاه‌های مجاز خراسان رضوی ۱۶ هزار و ۵۰۰ حلقه است که ۱۰ هزار و ۱۰۰ حلقه از این چاه‌ها در بخش کشاورزی و بقیه در بخش شرب، صنعت و خدمات استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید

استفاده بیش از حد مجاز از آبهای زیرزمینی خراسان رضوی

 مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی یکی از بحرانی‌ترین منابع آب‌های زیرزمینی کشور را دارد و با کسری مخزن بلند مدت حدود یک میلیارد متر مکعب منابع آب‌های زیرزمینی آن، میزان افت سطح آب‌های زیرزمینی آن در برخی دشت‌ها به یک متر رسیده است و وضعیت بحرانی‌تر از قبل است.

ممدوحی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی برکارکرد چاه‌های آب و تانکر‌های حمل آب در سطح مشهد وجود دارد بیان کرد: تامین و نظارت بر منابع اب به عهده شرکت آب منطقه‌ای بوده که برخی از موارد تامین آب از طریق تانکر‌های آب صورت می‌پذیرد که عمدتا هم به بخش خصوصی واگذار شده و اگر گزارشی هم از تخلفات احتمالی دریافت کنیم مطمئنا برخود‌های لازم صورت خواهد گرفت؛ همچنین ما در حال حاضر در دشت مشهد در این مورد مشکل خاصی نداریم ولی در صورت بروز هر گونه تخلفی در خصوص انتقال آب به اراضی غیر تحت شرب منبع آبی برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام//ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب های زیر زمینی منابع آب خراسان رضوی تانکرهای حمل آب خراسان رضوی منابع آب حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی