Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: تولید ناخالص داخلی استان از شش هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۱ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش یافت که نشان‌دهنده رشد ۲۰.۷۱ درصدی است.

او افزود: همچنین تولید سرانه در استان در سال ۹۲ به ازای هر نفر، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۹۸ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بيشتر بخوانيد

اجرای ۳۴ طرح اقتصاد مقاومتی نیازمند چهار هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان اعتبار

شهریارپور اضافه کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از ۳۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۲ به دو هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

او اظهار داشت: در سال ۹۶ اعتباری بالغ بر دو هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان، در سال ۹۷، یک هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان و در سال ۹۸ سه هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان محقق شد.

شهریارپور تصریح کرد: ۴۸ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات به ارزش دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به چهارمحال و بختیاری اعطا شد که این تسهیلات نقش مهمی در رونق اشتغال و سرمایه‌گذاری عمومی در استان داشته است.

او گفت: چهارمحال و بختیاری در رتبه سوم سرانه تولید گوشت قرمز، رتبه سوم در سرانه تولید شیر، رتبه هشتم در تولید آبزیان، رتبه هشتم در معادن در حال بهره‌برداری، رتبه نخست در تعداد جمعیت بهره‌مند از آب شرب شهری، رتبه ۱۴ در جمعیت بهره‌مند از آب شرب روستایی، رتبه ۱۱ در فاضلاب شهری، رتبه ۱۲ تعداد بیمه‌شدگان و رتبه ۱۵ ضریب نفوذ بیمه درمان قرار دارد.

شهریارپور افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید نیز طرح‌های قابل توجهی در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است که نقش مهمی در رشد و توسعه استان ایفا کرده است.

او اضافه کرد: طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در استان ۳۴ طرح جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دبیرخانه ستاد ملی به تایید رسید که برای تکمیل این تعداد طرح به چهار هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان اعتبار و ۱۳۵هزار دلار منابع ارزی نیاز است.

شهریارپور ادامه داد: همچنین ۴۶ طرح جهش تولید استان از سوی ۹ دستگاه اجرایی با اعتبار دو هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است که از این تعداد ۲۸ پروژه زیرساختی است که نیاز به اعتبار دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت و برنامه ریزی ناخالص داخلی اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال میلیارد تومان در سال چهارمحال و بختیاری دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی