Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@17:27:15 GMT

راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در نهاوند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۲۳۹۲

راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در نهاوند

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی:

مدیرعامل انتقال خون استان همدان با بیان این‌که در استان همدان دو مرکز انتقال خون فعال است، توضیح داد:  یکی از پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان همدان و دیگری در ملایر فعال هستند که مراکز ثابت محسوب می‌شوند.

«افشین محمدی» ادامه داد: دو مرکز سیار نیز در دو شهرستان نهاوند و تویسرکان فعال هستند که ماهانه دوبار برای خون‌گیری در این شهرستان‌ها مستقر می‌شوند، اما از زمان شیوع ویروس کرونا این مراکز فعالیت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: نزدیک به دوسال است به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی مراکز سیار را حذف کردیم.

محمدی ادامه داد :با این وجود با کمبود خون و فرآورده های خونی در سطح استان مواجه نشدیم .در سال گذشته همدان  ۱۰۷۰ واحد خون  به استان های تهران، گیلان، سیستان و بلوچستان و استان خوزستان ارسال کرده است .

مدیر عامل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای سال تا به حال همدان نزدیک به ۱۱۰۰ واحد خون به استان های گیلان، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال کرده است و در این مدت صد در صد نیازهای استان تامین شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای راه اندازی پایگاه برای شهرستان‌هایی که پایگاه ندارند، دارید، توضیح داد: به هر حال شبکه خون رسانی کشور تعریف شده است و بر اساس عواملی چون تعداد مراکز بیمارستانی، تعداد بیماران تالاسمی، تعداد مجروحین و نیاز به خون و فرآورده های خونی و مواردی از این قبیل پایگاه‌ها راه اندازی می‌شوند.

وی افزود: با این وجود ما توانستیم با سازمان انتقال خون به توافق برسیم که با توجه به این‌که شهرستان نهاوند از همدان فاصله زیادی دارد، یک پایگاه در شهرستان نهاوند راه اندازی شود.

محمدی توضیح داد:  با مشارکت یک خیر ساختمان این مرکز کلنگ‌زنی شد و امیدواریم طبق توافقات این مرکز  در عرض یک سال ساخته شود.

مدیر عامل انتقال خون همدان تاکید کرد: تامین نیروی انسانی مرکز هم مهم است. ما از شهرستان‌های استان‌های دیگر هم پشتیبانی می‌کنیم و این نشان می‌دهد که استان همدان ظرفیت خوبی برای اهدای خون دارد.

کد خبر 618133

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان انتقال خون راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دیدار با عباس صوفی نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجدد منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال خبر داد.

وی در حالی از این خبر مسرت‌بخش پرده برداشت که توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه همدان، فامنین و قهاوند وارد فازی جدی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۴ سال مسکوت بود، ادامه داد: این منطقه در آستانه فعالیت مجدد و واگذاری است. جهان‌آباد یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان همدان تلقی و بستر خوب و اثرگذاری برای توسعه به شمار می‌رود.

حقیقی عنوان کرد: با توجه به تنش‌های آبی در منطقه، در جهان‌آباد زمینه مناسبی برای ایجاد «بندر خشک» وجود دارد، امیدواریم با حمایت نمایندگان، این موضوع عملیاتی شود و رفتن به سوی این کار مزایای بسیاری دارد که از جمله آن جلوگیری از هدررفت منابع است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه منطقه ویژه جهان‌آباد و رونق آن یکی از دغدغه‌های اصلی ما تلقی می‌شود، ادامه داد: به اعتقاد من همدان نیاز به صنعت خودروسازی دارد و منطقه جهان‌آباد این ظرفیت را دارد که در این زمینه کمک‌حال باشد.

عباس صوفی با بیان اینکه یکی از محور‌های اصلی توسعه اقتصاد، پویاییِ شهرک‌های صنعتی است، تبیین کرد: برنامه‌ریزی برای فعال کردن واحد‌های تولیدی در روستاها، یکی از اهداف مهم ما خواهد بود و تمام تلا‌ش‌ها در نگاه کلان، توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران