Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، گنادی پتروف، تحلیلگر سیاسی سرشناس روس در روزنامه نزاوستمایا گازتای روسیه مقاله‌ای درباره پیامد‌های ناگوار تصمیم قانونگذاران آمریکایی برای قطع کمک‌های دفاعی به جمهوری آذربایجان نوشت.

در این مقاله آمده است که سنای آمریکا بررسی اصلاحات قانون کمک‌های خارجی آمریکا در سال ۲۰۲۲ را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا کمیته‌های مربوطه اصلاحات را بررسی کرده و سپس کل مجلس سنا آن‌ها را بررسی می‌کنند. اصلاحیه‌ای که هفته گذشته به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید، خبر از قطع شدن کمک‌های نظامی آمریکا به جمهوری آذربایجان می‌دهد. این امر به دلیل تشدید درگیری‌ها در منطقه قره باغ و تلاش ترکیه برای به رسمیت شناختن استقلال قبرس شمالی صورت می‌گیرد.

نویسندگان این لایحه حمایت خود را از ارمنستان در درگیری با جمهوری آذربایجان همواره اعلام کرده اند. باکو اما این تصمیم کنگره را ثمره فشار لابی ارمنی‌ها می‌داند.

گنادی پتروف در ادامه مقاله خود افزود: «با این حال، رسانه‌های جمهوری آذربایجان خاطرنشان کردند که ضرر‌هایی که در نتیجه قطع کمک نظامی آمریکا به بودجه دفاعی آن‌ها وارد می‌شود، قابل توجه نخواهد بود. کمک‌های دفاعی سالانه آمریکا به این کشور از ۱۰۰ میلیون دلار تجاوز نمی‌کند و بودجه دفاعی جمهوری آذربایجان چندین میلیارد دلار است.»

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به  تصویب این لایحه و اعمال تحریم علیه ترکیه نوشت: «تصویب تحریم‌ها به خودی خود به این معنی است که رابطه ویژه آمریکا با این کشور به پایان رسیده است.»

در ادامه این مقاله آمده است که بحث دیگری در مورد این لایحه وجود دارد. این اتفاق در شرایط بدتر شدن روابط غرب با ترکیه صورت می‌گیرد. اگر روابط جمهوری  آذربایجان و  آمریکا تیره و تار شود، باکو چاره‌ای غیر از  همکاری نزدیکتر با ترکیه و اطاعت کامل از آن نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمک نظامی سنای آمریکا منطقه قره باغ تحریم های آمریکا جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش

هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌های و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کردند.
در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و... توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش