Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید پورعیسی روز دوشنبه  در نشست خبری  ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار  با تشریح وظایف، فعالیت‌ها و اقدامات مهم این سازمان در استان افزود: این سازمان هم‌اندیشی و خردورزی و نظام فکری را در راستای اجرای برنامه های بالادستی در استان و کشور ساماندهی می‌کند.

وی با بیان اینکه در این سازمان معاونت‌های متعددی وجود دارد و این معاونت‌ها، مأموریت‌ها را به گونه‌ای مدیریت می‌کنند که سازمان بتواند یک کار واحد و فرایند خاصی را پیگیری کند، تأکید کرد: عمده فعالیت‌هایی که سازمان دنبال می کند رصد توسعه‌ای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان جنوبی با اشاره به این مطلب که مهمترین معاونت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت برنامه و بودجه است تصریح کرد: از طریق این معاونت می‌توانیم منابع تأمین اعتبارحوزه هزینه‌ای و تملک را در استان داشته باشیم و به نحو مطلوب در خصوص آن برنامه‌ریزی کنیم. 

پورعیسی ادامه داد: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی یکی دیگر از معاونت‌های این سازمان است که در حوزه اداری و استخدامی، بحث ساماندهی، تامین و نگهداشت نیروی انسانی و ساماندهی ساختار، مدیریت و ارزیابی عملکرد در دستگاههای اجرایی استان فعالیت می‌کند و یکی از مهمترین برنامه‌ها و اهداف این حوزه استقرار و توسعه دولت الکترنیک بوده و به طور کلی می‌توان گفت نظارت بر اصلاح نظام اداری را در استان دنبال می‌کند. 

وی در تشریح اهمیت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی نیز گفت:  تمامی شاخص‌هایی که فکر می‌کنیم باید در سطح استان ارتقا دهیم تا به متوسط کشور برسیم معمولاً  از طریق شاخص‌ها و اعداد انجام می‌شود.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی خراسان جنوبی در ادامه تصریح کرد: به این وسیله می‌توان فهمید در سنوات گذشته رشد و توسعه در چه حد بوده است لذا آسیب‌ها شناسایی و برای رفع آن و رسیدن به هدف مطلوب برنامه‌ریزی کرد. 

وی بیان کرد: در راستای توسعه فردی کارکنان دولت و انجام پژوهش‌های کاربردی در استان مدیریت آموزش و پژوهش نقش بسزایی داشته، بالاخص با راه‌اندازی کانون ارزیابی مدیران در استان کمک بزرگی برای دستگاههای اجرایی و همکاران خوب و پرتلاش‌مان در دستگاههای اجرایی به شمار می‌آید که هم در در راستای صرفه‌جویی و انجام به موقع و صحیح دستورالعمل انتصاب مدیران خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه که این سازمان، یک فرایند هم‌اندیشی و خردورزی و نظام فکری را در استان و کشور ساماندهی می‌کند، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  برای مدیران ارشد نظام و استان تصمیم‌سازی کرده و نقش مشاور را ایفا می‌کند تا به مدیران کمک کند که در هر موقعیتی، چه اولویت‌هایی را و در چه زمانی در دستور کار قرار دهند و حمایت شوند.

 وی با بیان اینکه عمده کاری که چند سال اخیر در استان انجام شده پیگیری و رصد برنامه ششم توسعه بوده است اظهار داشت: زیرا باید برنامه محور باشیم و زمانی که برنامه‌ای در کشور طراحی می‌شود سعی می‌کنیم برشی از آن را در استان پیاده کنیم. 

پورعیسی با تأکید بر اینکه وقتی برنامه‌ای وجود داشته باشد اولویت‌ها نیز مشخص است و منابع هم براساس همان برنامه توزیع می شود، تصریح کرد: در چند سال گذشته نگاهی که کشور به خراسان جنوبی داشته بسیار خوب بوده است چون مسئولان رده بالا متوجه شده‌اند که ظرفیت‌های بسیار بالایی در استان وجود دارد ولی در حوزه‌های مختلف عدم تعادل‌هایی وجود دارد و پیش از این هم متأسفانه منابع ضعیفی تزریق شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص اهم فعالیت‌ها و اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالهای اخیر  برای استان اظهار داشت: در سه سال اخیر از طریق پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مساعدت وزراتخانه‌ها، در بعضی از سرفصل‌های منابع مثل راه، آبخیزداری، قنوات، مباحث پزشکی و دامپزشکی، اعتبارات استان تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است. 

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا، در حوزه بهداشت و درمان نیز توانستیم اعتبارات و نیروی انسانی خوبی جذب کنیم.گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا، در حوزه بهداشت و درمان نیز توانستیم  اعتبارات و نیروی انسانی خوبی جذب کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر منبع آب پایدار داشته باشیم باعث می‌شود که نظام جغرافیایی و منابع طبیعی قدرت و قوت بگیرد. 

پورعیسی با اشاره به اینکه در حوزه قنوات انتظار داریم ۲۵ درصد منابع آبی را استحصال کنیم و باید تلاش کنیم تا با  هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی آن عدد را به ۵۰ درصد باید برسانیم اظهار داشت: در این حوزه در سال‌های گذشته اگر ۱۰ واحد عدد پول دریافت می‌کردیم الان به ۱۰۰ واحد ارتقا پیدا کرده است.

وی یادآور شد: این دستاورد بسیار مهم و بزرگی است که با تلاش‌ها و پیگیری های همکاران ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و عنایت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور محقق شده است.  

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان این مطلب که اولویت اول استان خراسان جنوبی در حال حاضر آب، آبخیزداری، راه، آموزش و بهداشت و مباحث گردشگری است، از دستاوردهای بزرگ در  مباحث مهم و  کلان استانی مثل شروع راه آهن، انتقال آب از دریای عمان، و توجه ویژه به حوزه بزرگراه‌ها، مطالعات گسترده در حوزه معدن برای کامل کردن زنجیزه بهره برداری از معادن در راستای بازگشت  منافع آن به استان، همچنین مطالعات اساسی در حوزه مرز با تأکید بر باز بودن هر چهار مرز و تقویت  روابط خارجی به ویژه در حوزه های اقتصادی خبر داد.

وی  اظهار داشت: یکی از کارهای ارزشمند سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، تمهید انتقال دانش برای دولت آینده بوده که وقتی دولت جدید مستقر شد دیگر نیاز به مطالعات ژرف نباشد.

 پورعیسی گفت: این برنامه‌ها به شکل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مکتوب شده که در بخش‌های مختلف کاربرد دارد. 

وی هم پیوندی ایجاد شده با تمامی استان‌های دارای اشتراکات را اقدام مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برشمرد و گفت: توانمندسازی نیروی انسانی نیز به شکلی دنبال می‌شود تا بتوان نیروی ماهر با تجربه و توانمند را شناسایی کرد و دستگاه‌های اجرایی از طریق نیروهای با پتانسیل بالا بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

 رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان جنوبی ضمن با بیان اینکه رسانه‌های استان به ویژه خبرنگاران پرتلاش، متعهد، با انگیزه، و فداکار خراسان جنوبی، با پیگیرهای همیشگی خودشان قطعاً در این دستاوردها سهیم هستند و باید همواره قدردان تلاش‌هایشان بود، اظهار امیدواری کرد: با توجه ویژه دولت جدید و ظرفیت‌های موجود در استان، در سالهای آینده شاخص‌های متعدد خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری باشد و مردم خوب استان از رفاه و آسایش و آرامش بیشتری در حوزه های مختلف برخوردار باشند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برنامه ریزی خراسان جنوبی رییس سازمان مدیریت نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله

استاندار ایلام از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: حفر این تعداد چاه در اشتغال‌زایی و توسعه و رونق اقتصادی استان موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور، اظهار کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود بنابراین کار کردن ارزش بالایی دارد و کارگر باید احساس غرور کند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب کارگران از تحصیلات عالیه برخوردار هستند، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد، نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظامی برجسته است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند، اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متأثر از نگاه و رویکرد کارگران است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امید می‌رود که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: به لطف کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالفعل شده است، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به واحدهای آماده افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال نیروهای زیادی فراهم می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و افزود: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه چاه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار مؤثر است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، پس از درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

کد خبر 748557

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه