Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جمهوری آذربایجان اعلام کرد که مقر نیروهای ارتش این کشور در جمهوری خودمختار نخجوان بامداد امروز دوشنبه مورد حمله نیرو‌های ارمنی قرار گرفته است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد: در ۲ آگوست، حدود ساعت ۰۳.۲۷ بامداد (۲۳۲۷ GMT)، نیرو‌های مسلح ارمنستان از مواضع نزدیک خود در روستای «آرازدین» در منطقه ودی، به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در نزدیکی شهر حیدرآباد در منطقه سدرک در جمهوری خودمختار نخجوان حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نیروهای جمهوری آذربایجان نیز  به این حملات پاسخ دادند.

دولت آذربایجان گزارشی از تلفات این حادثه اعلام نکرده و تاکید کرده است که در حال حاضر، وضعیت در این مناطق  پایدار است و نیروهای ما وضعیت عملیاتی را کنترل می‌کنند. 

روز گذشته نیز جمهوری آذربایجان از حمله نیرو‌های ارمنستان در (اول آگوست، دهم مرداد ماه) ساعت ۳:۴۵ بامداد به وقت محلی از مواضع خود در نزدیکی روستای آرازدین به سوی مواضع نیرو‌های جمهوری آذربایجان در منطقه جمهوری خودمختار نخجوان  خبر داد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان پیشتر در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرده بود، ارمنستان مایل به تنش زدایی در مرز نیست.

این در حالی است که دو روز پیش هم وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که ارتش جمهوری آذربایجان، مواضع نیرو‌های  ارمنی در مرز بین دو کشور در نزدیکی روستای یاراشخ در ۷۰ کیلومتری ایروان را بمباران کرده است.

تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان از  ۱۲ مه افزایش یافته و دو طرف مکررا آتش بس در مناطق مرزی را نقض می‌کنند.

طی درگیری ۴۴ روزه بین باکو و ایروان بر سر منطقه قره باغ که تحت توافق‌نامه‌ای در ۱۰ نوامبر پایان یافت، جمهوری آذربایجان بر چندین شهر و نزدیک به ۳۰۰ شهرک و روستای تحت کنترل ارمنستان مسلط شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت ارمنستان منطقه قره باغ نقض آتش بس جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های حزب الله لبنان امروز جمعه در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مواضع این رژیم را در مناطق مرزی فلسطین اشغالی در هم کوبید.
رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که در جریان حملات سنگین موشکی حزب الله، آژیر‌های خطر در شمال ارتفاعات «میرون» واقع در منطقه «الجلیل» (شمال فلسطین اشغالی) به صدا درآمده است.
این منابع خبر دادند که در جریان این حملات، صدای چند انفجار مهیب شنیده شده است. شبکه ۱۴ اسرائیل می‌گوید که در جریان این حملات، دستکم ۱۸ موشک از لبنان شلیک شده است.
این رسانه‌ها همچنین اذعان کردند که یک انفجار مهیب در منطقه «الجلیل الاعلی» شنیده شده، ولی هنوز علت این انفجار مشخص نیست.
جنبش حزب الله هم با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی، محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در منطقه مقابل شهرک «یارون» هدف حمله موشکی قرار داده است.
نیرو‌های مقاومت لبنان ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه هم، دستگاه‌های جاسوسی واقع در مقر «رویسات العلم» واقع در ارتفاعات اشغالی «کفرشوبا» را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد