Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رضا صفاری در نشست خبری امروز درباره وضعیت تولید کاشی و سرامیک کشور توضیح داد: طی چهار ماهه نخست امسال باوجود تمام مشکلات میزان تولید کاشی و سرامیک با افزایش ۱۹درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به دو میلیون و ۳۲۵هزار و ۶۲۷متر مربع و درآمد حاصل از فروش آن هم با رشد ۶۷درصدی به ۱۶۱میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگرچه ظرفیت تولید کاشی و سرامیک در کشور بالغ بر ۷۰۰میلیون متر مربع است اما سال گذشته حجم تولید ما به ۴۵۰میلیون متر مربع رسید و حدود نیمی از آن صادر و مابقی در بازار داخل استفاده شد.

مدیر عامل شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند گفت: تاکنون حدود ۷۰۰میلیون متر مربع پروانه بهره‌برداری صادر شده که تقریبا نیمی از آن‌ها تعطیل هستند؛ به همین دلیل دیگر هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت کارخانه جدید صادر نخواهد شد و هدف ما احیا و به روز کردن کارخانه‌های موجود است.

وی صادرات را جزو اولویت‌های این صنعت اعلام کرد و گفت: بر همین اساس میزان صادرات سه ماهه اول امسال برابر با کل صادرات سال قبل بوده است و طبق برآورد‌های انجام شده امسال حداقل ۳۰درصد از تولید را به این امر اختصاص خواهیم داد.

صفاری با اشاره به کیفیت بالا و‌ مناسب بودن قیمت محصولات ما در بازار‌های جهانی خاطرنشان کرد: عمده بازار‌های اصلی صادراتی ما در وهله اول روسیه و سپس عراق، سوریه و پاکستان است و امسال باید بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰هزار متر مربع کاشی و سرامیک به این کشور‌ها صادر کنیم،

این فعال صنفی با بیان اینکه ۹۵درصد زنجیره تولید کاشی و سرامیک داخلی است، تصریح کرد: به دلیل بلا‌استفاده ماندن بخش قابل توجهی از تولید در بازار داخل، واردات کاشی و سرامیک به کشور ممنوع شده است، با این حال به زودی طرح های جدیدی روانه بازار خواهد شد و با کمک شستا طرح توسعه محصولات شرکت را اجرا خواهیم کرد.

صفاری در پایان با ابراز امیدواری نسبت به آینده این بازار اظهار کرد: با‌توجه به رویکرد رییس جمهور جدید به بخش مسکن، به نظر می‌رسد آینده خوبی در انتظار بازار کاشی و سرامیک باشد و از طرفی به دلیل روی آوردن کشور‌های همسایه به بازسازی، پیش‌بینی می‌شود تقاضا افزایش یابد و بر این اساس این صنعت سال پرتنشی پیش‌رو نخواهد داشت.

پربیننده ترین هند از لیست ۵شریک اول تجاری ایران خارج شد راهکارهای عجیب وزیر صمت برای سامان یافتن بازار فولاد / آیا رزم حسینی شناختی از بازار فولاد و وظایف دولت دارد؟ تناقضات آقای وزیر؛ از حبابی که نترکید تا گرانی سیمان رمزخوانی از افزایش ۲۷درصدی تامین ارز واردات کالای اساسی / چه عواملی سفره مردم را با چالش مواجه کرد؟ عرضه سیمان در بورس ادامه خواهد یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات کاشی و سرامیک تولید کاشی و سرامیک متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال

ایسنا/مازندران جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای استان در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای گفت: کنترل محورهای مواصلاتی در ایام تعطیل اولویت ما محسوب می‌شود که با همکاری استانداری، راهداری و دیگر دستگاه‌ها و البته با محوریت پلیس راهور، توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

سردار سید موسی حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه اظهار کرد: کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای در اوایل سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته بدون همکاری همه دستگاه‌ها محقق نمی‌شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران افزود: محور سوادکوه که از محورهای پرتردد استان است کاهش تلفات را شاهد بودیم و در این ماموریت، راهداری و پلیس تعامل خوبی داشتند.

این مسئول به تکمیل نشدن پل شهر پل‌سفید اشاره کرد و گفت: این پروژه از نقص‌های مهم محور سوادکوه است، باید در اسرع وقت ساخته و بهره برداری شود تا ترافیک آزار دهنده آن، نصیب شهروندان سوادکوهی و البته همکاران ما در پلیس راهور و راهداری نشود.

 حسینی در خصوص طرح‌های دیگر پلیس اشاره کرد: برخورد با اراذل و اوباش مطالبه مهم مردم بوده که با  تعامل و همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی، کنترل اراذل و اوباش انجام شد و این روزها کمتر در فضای مجازی قداره کشی می‌کنند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان با اشاره به کاهش سرقت، بخصوص سرقت از منازل گفت: با کمک دستگاه‌ها،  طرح امنیت محله محور و طرح برخورد با سارقین درحال حرکت را اجرایی کردیم که شاهد کاهش ۲۴ درصدی سرقت، بویژه سرقت منازل بودیم.

وی مبارزه با قاچاقچیان را از دیگر اولویت‌های پلیس عنوان کرد و افزود: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر بخصوص خورده فروشان در بازارها و سطح شهرها بخوبی عملیاتی شد که نتیجه آن افزایش۱۲ درصدی کشف مواد مخدر بود.

در پایان این مراسم، با قدردانی از زحمات سرهنگ اکبری فرمانده پیشین و سرهنگ عبدی ارشد نیروی انتظامی شهرستان، سرهنگ سعید مهدوی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»