Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عیسی کریم‌پور عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به بارش‌های اخیر و سیلاب در بخش مرکزی و مناطق مختلف روستاهای شهرستان خلخال اظهار کرد: بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در بخش مرکزی شهرستان خلخال خسارت فراوانی به روستائیان و عشایر ایم منطقه وارد کرد.

وی افزود: در مناطق عشایری خلخال بیش از ۵۰ راس دام سبک تلف و در چندین ییلاق نیز مسیرهای عبور عشایری از گل‌و‌لای مسدود شده و تردد امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی خلخال با توجه به ادامه بارش‌ها و احتمال طغیان دوباره مسیل‌ها و رودخانه‌ها از عشایر و روستائیان خواست تا از اسکان و حرکت در مسیر رودخانه برای چرای دام‌ها پرهیز نمایند تا وضعیت بارش‌ها به صورت عادی بازگردد.

 

رئیس اداره امور عشایر شهرستان خلخال نیز تصریح کرد: خسارت به عشایر شهرستان خلخال در دست بررسی است.

سعید ذهتاب با اشاره به اینکه عشایر شهرستان خلخال در دامنه عجم در مسیر بارش‌های خزری قرار داشته و در دو روز گذشته نیز حجم بارش‌ها شدت داشته از عشایر خواست تا در استقرار دام‌ها و چرای آن در مسیل‌ها هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی اذعان کرد: در بررسی‌های اولیه در ییلاق‌های زردنم،  ییلاق طویستان و سجهرود بخش خورش رستم، تالش دره در بالا دست روستای لرد و قزل بلاق میانرودان و ییلاقات دامنه آق داغ خلخال راه‌های عشایری، بیشترین خسارت را دیده است.

رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال نیز بیان کرد: محور خلخال به هشجین و هشجین ـ سرچم و هشجین به برندق در سیلاب پاکسازی شد.

خسروی با اشاره به مسدود شدن مسیر تونل ۱۱ و ۱۲ در راه اردبیل ـ سرچم ـ زنجان گفت: بعد از چند ساعت تلاش این مسیر از ریزش سنگ که به خاطر بارش باران شدید ایجاد شده بود پاکسازی و جریان تردد در آن برقرار شد.

 

رئیس راهداری خلخال تصریح کرد: با تلاش همکاران راهداری شهرستان خلخال علاوه بر پاکسازی مسیرهای اصلی از گل‌ولای سیلاب روزهای گذشته، راه روستایی آق سو، کزج، مزرعه، خط پرست، کبودچی، سوسهاب نیز دچار خسارت کرده و در بیشتر روستاهای شهرستان خلخال نیز جاده‌های بین مزارع به‌دلیل روان‌آب سیلاب قابل تردد نیست.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر سیلاب بارش باران خلخال شهرستان خلخال بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

 

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان شدت بارشها علاوه بر سیراب کردن زمینهای کشاورزی ،در برخی از مناطق  باعث پرآب شدن رودخانه های فصلی،آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب شد.

در بم ، بارش باران دیشب راه ۱۵ روستا را مسدود کرد که با کمک دستگا ه های  امداد رسان و راهداری بازگشایی شده است.

در پی بارش‌ها سیل آسای دوروز  اخیر، مسیر طغرالجرد زرند از صبح امروز به علت ریزش کوه و سنگ  وگل ولای در چهار نقطه  مسدود شد وعوامل راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

فرماندار کوهبنان از مردم خواست سفرهای خود را به تعویق بندازند سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد

دیگر خبرها

  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر