Web Analytics Made Easy - Statcounter

توفیق زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: یک صیاد پرنده ۲۷۵ قطعه پرنده زینتی وحشی را که در منطقه اشنویه و ارومیه صید کرده بود، قصد فروش آنرا در شهرستان قروه داشت با همکاری مرجع قضایی و پلیس اطلاعات امنیت نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد:۶ پرنده شکاری شامل ۳ قطعه سارگپه، یک قطعه دلیجه و ۳ شاه بوف نیز که آسیب جسمی دیده بودند توسط یکی از کارکنان شرکت توزیع برق قروه که بعنوان حامی محیط زیست فعالیت دارد نگهداری و مداوا شد و پس از چند ماه تمام این پرندگان سلامتی خود را به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ۲۷۵ قطعه پرنده زینتی وحشی که از صیاد بومی قروه‌ای کشف شد، افزود: این پرندگان جزو مهاجران منطقه جنوب کشور هستند و با توجه به اینکه زیستگاه آنها مناطق کوهستانی دارای آب و درخت است در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان رهاسازی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قروه عنوان کرد: همچنین ۶ قطعه پرنده شکاری نیز در ارتفاعات این منطقه کوهستانی به دامان طبیعت بازگشتند.

زارعی اظهار داشت: صید، نگهداری و شکار هر نوع گونه جانوری،پرندگان و...ممنوع است و با کسانیکه اقدام به شکار، صید و نگهداری می‌کنند طبق قانون برخورد خواهد شد و علاوه بر جریمه نقدی مجازاتی مانند زندان برای مجرمان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست بازداشت پرنده قطعه پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند

رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت، حریقی در منطقه امامزاده ابراهیم شفت (استان گیلان) مخابره شد که خیلی زود به سر خط خبرها رسید؛ آتشی گسترده که گریبان بازار این امامزاده را گرفت و به سرعت وسعت یافت تا جایی که در نهایت از ده‌ها واحد مسکونی و تجاری جز تلی از خاکستر برجای نگذاشت.

رویدادی که به سرعت توجه بسیاری از هموطنان مان در سراسر کشور را به خود جلب کرد به ویژه از این رو که تصاویر مغازه ها و خانه ها قبل از حریق با ویرانه های برجای مانده از ماجرا بعد از آتش سوزی دست به دست می شد و این سوال را به دنبال داشت که آیا تدابیر لازم برای پیشگیری از این وقایع اتخاذ و اجرایی شده بود یا خیر؟

سوال مهمی که با بازدید میدانی برخی مسئولان از جمله دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت از محل حادثه و تاکید بر تشکیل پرونده قضایی و صدور دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق، این انتظار به وجود آمد که پاسخ بیابد و حالا به نظر می رسد گام های موثری در این مسیر برداشته شده است.

این را می شود از اظهارات حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان دریافت که با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها