Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیدحفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان تاکنون از وجود تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی بی‌بهره بوده است به همین منظور اولین تعاونی در شهرستان خانمیرزا تاسیس شد.

او افزود: بر اساس توافق‌نامه همکاری وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شکل‌گیری این تعاونی‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بيشتر بخوانيد

درخشش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در کشور

فاضلی اضافه کرد: مشارکت فرمانداران و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون در استان، لازمه شکل‌گیری تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی است که بر اساس آخرین گزارش‌ها در شهرستان خانمیرزا اقداماتی در این خصوص انجام شده و روند تاسیس تعاونی‌ها در جریان بود.

او اظهار داشت: این تعاونی با ۲۰۰ عضو افتتاح شد.

فاضلی اضافه کرد: این تعاونی‌ها با هدف رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به سبب رانت‌زا بودن امکان واگذاری آن به بخش خصوصی وجود ندارد، شکل گرفته است.

او تصریح کرد: براساس اساسنامه، تعداد اعضای لازم برای ثبت تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی باید نیم درصد از جمعیت هر شهرستانی باشد و پس از ثبت تعاونی، هر تعداد از مردم شهرستان می‌توانند در این تعاونی عضو شده و در منافع حاصل از آن شریک شوند.

فاضلی ادامه داد: دولت و سازمان‌های وابسته می‌توانند فعالیت‌ها، زمین‌ها و املاک قابل واگذاری در بخش‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی را از طریق ترک تشریفات مزایده در اختیار این تعاونی‌ها قرار دهند، از این‌رو فرصت مناسبی است تا منافع حاصل از این برون‌سپاری‌ها نصیب همه مردم منطقه شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی اولین تعاونی توسعه و عمران تاسیس تعاونی توسعه و عمران تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس اداره صنعت، معدن تجارت برخوار گفت: این شهرستان بیش از ۳ هزار واحد صنفی و صنعتی دارد که بخش گسترده‌ای از مصالح ساختمانی ازجمله آجر و سنگ، تریکو و صنایع پلیمری رادر استان تامین می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مردانشاه افزود: در راستای افزایش اشتغال در شهرستان هدف گذاری شده تا موانع تولید برطرف و رشد تولید در برخوار محقق شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد