Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:53:38 GMT

تپه باستانی چشمه علی شهرری ساماندهی و حفاظت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۳۶۸۱

تپه باستانی چشمه علی شهرری ساماندهی و حفاظت می‌شود

به گزارش روز دوشنبه میراث تهران، مرتضی ادیب‌زاده افزود: تپه چشمه علی شهرری با پیشینه تاریخی چند هزارساله جزو اولین استقرارگاه­های انسان در مناطق فلات مرکزی ایران بوده و فرهنگ سفال قرمز و نخودی با نقوش حیوانی و گیاهی و هندسی سیاه رنگ مکشوفه از این تپه با عنوان فرهنگ چشمه علی شناخته شده است. وضعیت کنونی تپه به دلیل ریزش دامنه تپه نیازمند حفاظت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی استان تهران عنوان کرد: در این پروژه جهت شناخت و مطالعات فنی و تهیه سایت پلان مجموعه چشمه علی، شامل کوه و باروی ری باستان و چشمه و نقش برجسته و تپه تاریخی؛ بوسیله فتوگرامتری و مستندنگاری سه بعدی با هلی شات در حال انجام است.

وی افزود: ساماندهی و استحکام بخشی جداره های تپه و مرمت دیواره های تخریب شده با ملات خاکی و کاهگل و همچنین پاکسازی سطوح تپه اجرا خواهد شد و این پروژه توسط متخصصین مرمت آثار و بنا با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و با رعایت اصول حفاظتی تپه و تقویت جداره های خاکی به انجام می رسد.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران چشمه علی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چشمه علی میراث فرهنگی چشمه علی میراث فرهنگی میراث فرهنگی چشمه علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد

سرهنگ مهدی داور گفت: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز افزود: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضائی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

وی گفت: در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در نقش رستم
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعددی در محوطه باستانی نقش رستم
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند