Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متوسط آزادراه سازی در کشور ۸۰ کیلومتر است و در دو سال قرار است ۶۲۰ کیلومتر آزادراه ساخته و تحویل داده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، خیراله خادمی عصر امروز در آیین افتتاح آزاد راه خرم‌آباد – بروجرد با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات بزرگی در توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل کشور انجام گرفته است اظهار داشت: اقدامات مذکور در مسیر ریلی، آزادراهی و بزرگراهی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چند روز اخیر نیز پروژه‌های بسیار بزرگی به بهره‌برداری رسیده که اکثر پروژه‌های کلان با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) انجام گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: جهت ساخت و تکمیل 2000 کیلومتر مسیر ریلی قراردادی با قرارگاه منعقد کرده‌ایم که اقدام بسیار بزرگی در زیر ساختی کشور به شمار می‌آید، سال گذشته نیز در مسیر ریلی کشور اولویت بندی انجام گرفت به طوری که هزار و 500 کیلومتر مسیر ریلی، 620 کیلومتر آزاد راه و 3000 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی انجام شد.

آزادراه خرم‌آباد- بروجرد افتتاح شدتمام مراحل ساخت آزادراه خرم‌آباد- بروجرد توسط نیروهای داخلی انجام گرفتآزادراه خرم‌آباد- بروجرد نخستین آزادراه شش خطه کشور است

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 99 با رویکرد جدیدی اقداماتی انجام گرفت که در بخش ریلی 700 کیلومتر ریل روی زمین است بیان کرد: بخشی به بهره‌برداری نرسیده و این در حالی‌ است که سال گذشته ریل ملی در کشور به همت صنعتگران تولید شد.

خادمی با اشاره به اینکه در هیج جا مشکل ریل نداریم و 370 کیلومتر از مسیر ریلی توسط قرارگاه خاتم انجام شده است گفت: متوسط آزادراه سازی در کشور نیز 80 کیلومتر است و در دو سال قرار است که 620 کیلومتر آزادراه ساخته و تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته 221 کیلومتر  آزاد راه به بهره‌برداری رسید و 76 کیلومتر آزادراه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، 320 کیلومتر باقیمانده نیز پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد دارد که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه‌ها و شاهراه‌ها را اصلی‌ترین خطوط حمل و نقل کشور دانست و اظهار داشت: در این بخش 320 کیلومتر افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت کشور در غرب قرار دارند و برای پوشش در مسیر بندر از این آزادراه باید کنند افزود: برای ترانزیت به بازرگان از دریاهای جنوب تنها مسیر شاهرایی این مسیر بوده و این آزادراه با اصالت و برنامه در حمل و نقل در کشور است.

خادمی عنوان کرد: علاوه بر اینکه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد گردنه‌هایی را حذف و در حمل و نقل استان موثر است سبب تحول در استان لرستان می‌شود و اتصال این مسیر ظرف مدت سه سال به اراک عملا مسیر خرم‌آباد به تهران به سه و نیم ساعت کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مسیر آزاد راه خرم‌آباد- بروجرد توسعه اقتصادی لرستان را به همراه دارد و شرایط را برای حضور سرمایه گذار فراهم می‌کند  بیان کرد: یکی از مشکلات لرستان این بود که دسترسی به استان سخت بود از این رو ایجاد این شبکه‌ها تحولی در اقتصاد ایجاد می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه مذکور به طول 135 کیلومتر تا اراک است گفت: 60 درصد توسط دولت و 40 درصد توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) قرارداد بسته شده  است  تا انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و 600 میلیارد تومان برای پروژه آزاد راه هزینه شده است البته ارزش آن بیش از هفت هزار میلیارد تومان است و یکی از ویژگی‌های این پروژه داشتن عریض‌ترین تونل به طول سه و نیم کیلومتر است.

خادمی در رابطه با پل کاکارضا نیز اظهار داشت: این پروژه نیز تکمیل و بهسازی شده و از فردا آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام/642/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه خرم آباد کیلومتر آزادراه بهره برداری کیلومتر آزاد راه خرم آباد مسیر ریلی حمل و نقل آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی از مهمترین وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها عنوان کرد و گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان به قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی و بهسازی شد.

اسماعیلی به برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی آن طی امسال  اشاره کرد و گفت: در ۲ لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، خاطر نشان کرد:۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد