Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا امیر خانی‌نژاد روز دوشنبه در نشست خبری افزود: اجرای این طرح در آینده ثمرات خوبی برای استان در بر خواهد داشت. 

وی اظهار داشت: فاز دوم تهیه این اسناد روند پایانی خود را طی می‌کند و مابقی روستاهای باقی مانده در فاز سوم و در طول سال جاری پس از عقد قرارداد با دستگاهای مجری، انجام و تحویل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست حوزه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تأکید کرد: در همین راستا تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان مورد مطالعه قرار می‌گیرد و فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف آنها شناسایی می‌شود و در نهایت اطلاعات آنها در قالب یک بانک اطلاعاتی ژئودیتابیس استان تهیه و در اختیار قرار خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: سند آمایش سرزمین کشور شامل؛ سند آمایش ملی و اسناد آمایش استانی از جمله سند آمایش خراسان جنوبی در نشست ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹ شورای عالی آمایش سرزمین مورد تصویب قرار گرفته و مبنای بسیاری از تصمیمات و سیاستگذاری‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: آمایش سرزمین، برنامه‌ریزی و سازمان دادن به توزیع متوازن و هماهنگ جغرافیایی تمامی فعالیت‌های اقتصادی - اجتماعی در پهنه سرزمین را نسبت به قابلیت‌ها و منابع طبیعی و انسانی دربرمی‌گیرد و هدف از آن توسعه پایدار است.

خانی‌نژاد گفت: پیگیری‌های این فرایند مهم از سوی حوزه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود که طرح تهیه و تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای استان یکی دیگر از طرح‌های مهم این حوزه در دست انجام است.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها و اقدامات حوزه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نقش بسیار مهم و مؤثری در توسعه استان داشته است.

 وی افزود: حوزه برنامه‌ریزی سازمان یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها با گستره فعالیت‌های متنوع و فراوان است که با جمع‌آوری، تدوین و انتشار اسناد، آمار و اطلاعات کاربردی در حوزه توسعه استان، به مدیران، کارشناسان، شوراهای مختلف استانی و همچنین طیف وسیع مخاطبین علاقه‌مند و پیگیر مباحث توسعه ای استان ارائه راهکار می‌کند.

سرپرست حوزه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوب ادامه داد: با توجه به تصویب اسناد آمایش استان‌ها در سطح کشور، اسناد آمایش استانی نیز با پیگیری و راهبری حوزه برنامه‌ریزی سازمان به روزرسانی خواهد شد و به عنوان یکی از اسناد بسیار مهم استانی در روند توسعه خراسان جنوبی نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد. 

وی در خصوص پروژه‌های اقتصاد مقاومتی که در حوزه برنامه‌ریزی سازمان پیگیری می‌شود اظهار داشت: منشور پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان که در سنوات گذشته شناسایی شده‌اند در سایت مورد نظر بارگذاری و به روزرسانی شده و همه آنها مورد تأیید دبیرخانه شورای اقتصادی مقاومتی سازمان قرار گرفته‌اند. 

خانی‌نژاد با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها تحول عظیمی در استان به دنبال خواهد داشت اظهار داشت: اعتبارات تخصیصی به استان به عنوان مشوق به طور کامل جذب شده و سرمایه‌گذاران و  دستگاههای اجرایی می‌توانند با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷  قانون الحاق ۲ آنها را اجرا و بهره‌برداری کنند. 

  وی در ادامه از تهیه و انتشار هفت عنوان کتاب در چهار ماه نخست سال جاری از سوی حوزه برنامه‌ریزی خبر داد و افزود:  از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون با تمهیدات اندیشیده شده و نیازسنجی حوزه های مختلف استان به ویژه دستگاههای مرتبط، هفت عنوان کتاب تهیه و منتشر شده است.

خانی‌نژاد گفت: کتاب گزارش اقتصادی اجتماعی و فرهنگی استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۸، کتاب برنامه عملیاتی استان در سال جاری و کتاب جهش تولید در خراسان جنوبی، اهداف، اقدامات و راهبردها از جمله محصول‌های منتشر شده از سوی این حوزه بوده‌اند.

 وی گفت: همچنین کتاب گزارش اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۹، کتاب برنامه و عملکرد مشارکت های عمومی و خصوصی در پروژه تملک دارایی های سرمایه ای استان خراسان جنوبی  و کتاب آشنایی با ظرفیت‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز تهیه و منتشر شده است. 

خانی‌نژاد از تهیه و در دست انتشار بودن کتاب دستاورد (تحلیلی بر فعالیت‌ها و اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از زمان احیا (سال ۱۳۹۴ تاکنون) خبر داد و افزود: در ماههای آینده نیز کارشناسان این حوزه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، بر اساس ضرورت‌های موجود در استان و نیازسنجی انجام شده، کتاب‌های متنوع و کاربردی دیگری را تهیه و منتشر خواهند کرد. 

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سال ۹۹ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ۴۸.۵۷ درصد رشد داشته است.

علی بهدانی افزود: این اعتبار برای بیش از ۸۰ دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه اعتبارات تملک دارائیهای استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این اعتبارات در  بخش‌های مختلف از قبیل آبرسانی و تامین آب، راه و حمل و نقل، بهداشت و درمان، کشاورزی و منابع طبیعی، آموزش و فرهنگ برای اجرای پروژه های مترتب با آنها هزینه می‌شود. 

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ بخشی از مطالبات پیمانکاران برای اجرای پروژه‌های استان در قالب تهاتر مالیاتی و بانکی تسویه شده است.
 
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه رشد اعتبارات هزینه‌ای استان در سال گذشته به میزان ۲۸.۳۷ درصد بوده است افزود: این اعتبار برای ۲۳ دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه اعتبارات هزینه‌ای استانی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات در بخش‌های حقوق، هزینه‌های اجتناب ناپذیر و سایر اعتبارات هزینه می‌شود گفت: در سال ۱۳۹۹ تمامی مطالبات بازنشستگان استان تا پایان سال ۱۳۹۸ پرداخت شده است.

برچسب‌ها اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از اجرای ۱۲۰ برنامه طی هفته عقیدتی سیاسی در سطح استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت مقام معلم از برگزاری بیش از 120 برنامه در هفته عقیدتی سیاسی خبر داد.

وی افزود: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  از 8 تا 14 اردیبهشت به نام هفته‌ عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است که به این مناسبت بیش از 120 برنامه ویژه در استان برگزار می‌شود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: غباروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، نشست‌های تبیینی و بصیرتی، برپایی نمایشگاه آثار استاد شهید مطهری و برگزاری کارگاه‌های تبیینی اندیشه برتر برای اساتید دانشگاه و حوزه علمیه از جمله برنامه‌های مورد نظر است.

تجلیل از 110 مربی عقیدتی سیاسی خراسان جنوبی

طاهری تصریح کرد: همایش حکمت مطهر با هدف آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری و تجلیل از 110 مربی عقیدتی و سیاسی از دیگر برنامه‌ها این هفته است.

به گفته وی وظیفه سازمان عقیدتی سیاسی سپاه، ترویج و تبیین اعتقادات تقویت بنیه معنوی سپاه و  بسیجیان است و شاخص‌ترین برنامه حوزه عقیدتی و سیاسی سپاه در هفته عقیدتی سیاسی برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی است که سال گذشته این دوره ها با حضور 5 هزار و 100 نفر برگزار شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: یک هزار و 320 نفر از دوره‌های توان‌افزایی ویژه فرماندهان بسیجی و شورای حوزه‌های مقاومت بسیج بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است