Web Analytics Made Easy - Statcounter

باب اسفنجی شلوار مکعبی شاید لباس های شیکی بپوشد اما مسلم است که اسفنج های دریایی واقعی شلوار به تن نمی کنند. ستاره های دریایی مانند پاتریک ستاره ای، دوست باب اسفنجی هم شلوارک نمی پوشند.

به گزارش برنا؛ با این وجود، کریستوفر ما، دانشمند حوزه ی علوم دریایی به سرعت به شباهت میان شخصیت های کارتون معروف باب اسفنجی و اسفنج دریایی زرد رنگ و ستاره دریایی صورتی واقعی ای که در اعماق اقیانوس اطلس کشف شده اند، پی برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک ابزار کنترل از راه دور که در اعماق دریاها به جستجو می پردازد این دو موجود دریایی را هفته ی گذشته در آب های منطقه ای در ۲۰۰ مایلی شهر نیویورک پیدا کرد.

کریستوفر ما که یک محقق است و با اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا همکاری دارد، تصویر این دو موجود دریایی را در توییتر خود منتشر کرد و نوشت: «من معمولاً از چنین ارجاعاتی پرهیز می کنم… اما وای این ها باب اسفنجی و پاتریک ستاره ای دنیای واقعی هستند!»

کشتی جستجوگر NOAA’s Okeanos در مأموریت جدیدش ابزارهای کنترل از راه دوری را به اعماق آب ها می فرستد، مانند همان وسیله ای که اسفنج و ستاره دریایی مذکور را پیدا کرده است. این ابزارهای کنترل از راه دور در زیستگاه های آبی جستجو می کنند، سفرهای خود را به صورت زنده پخش می کنند و تصاویری از ساکنان اعماق دریاها و اقیانوس ها ثبت می کنند.

کریستوفر ما می گوید: «فکر کردم این تشبیه جالب باشد چون حداقل این بار واقعاً می شود آن را به تصاویر و رنگ های شخصیت های کارتونی اصلی تشبیه کرد. به عنوان یک زیست شناس که تخصصش در مورد ستاره های دریایی است می گویم که پاتریک ستاره ای و باب اسفنجی بیشتر اوقات به درستی به تصویر کشیده نمی شوند.»

مقایسه ی باب اسفنجی و پاتریک ستاره ای با همتایان واقعی خود

بیش از ۸،۵۰۰ گونه اسفنج دریایی وجود دارد و این موجودات ۶۰۰ میلیون سال است که در اقیانوس ها زندگی می کنند. شکل و ساختار بدنی آن ها بسته به محل زندگی شان یعنی روی شن های نرم یا سطوح سخت و سنگی متفاوت است.

اما کریستوفر ما می گوید آن اسفنج دریایی باب اسفنجی مانندی که در تصویر منتشر شده می بینیم از گونه ی Hertwigia است. رنگ زرد روشن اسفنج که مورد عجیبی برای اعماق دریا محسوب می شود، او را غافلگیر کرده بود. در آن عمق، بیشتر موجودات به رنگ نارنجی یا سفید هستند تا بتوانند در محیط کم نور آنجا خود را استتار کنند.

ستاره دریایی ای که در کنار اسفنج به چشم می خورد هم از گونه ی Chondraster است که پنج بازو دارد و بدنش پوشیده از اندام های ریز مکشی است. این اندام های مکشی به ستاره دریایی امکان خزیدن در کف اقیانوس و چسباندن خود به سنگ ها و بدن دیگر موجودات زنده ی دریایی را می دهد. ستاره های Chondraster می توانند به رنگ صورتی تیره، صورتی روشن یا سفید باشند.

کریستوفر ما می گوید رنگ ستاره دریایی درون تصویر یک صورتی روشن است که به شدت شخصیت پاتریک را به یاد می آورد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقیانوس نیویورک اقیانوس کشتی نیویورک دریایی ستاره دریایی باب اسفنجی ی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دالتون‌های واقعی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • لورکوزن و عادت به گلزنی در دقیقه ۹۰ به بعد!
  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • ببینید | دالتون‌های واقعی
  • عصبانیت ستاره یونایتد: دست از آزارم بردارید