Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی،مدیر حوزه‌های علمیه کشور روز دوشنبه در مراسم افتتاح بلوار و مسیر مستقیم تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله سید محمدباقر حکیم قم گفت: در آستانه باز تاسیس حوزه قم، همایش یکصدمین سالگرد بازتاسیس حوزه علمیه قم با پیام رهبر انقلاب و مراجع برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: بر همین اساس دبیرخانه‌ای تاسیس و همه تلاشش آن برگزاری همایشی با همین نام است.

آیت الله اعرافی با بیان این‌که در یکصدمین سالگرد بازتاسیس و احیای حوزه علمیه قم به‌وسیله مرحوم آیت‌الله حائری یزدی هستیم، بر همکاری و هم‌فکری همه نهاد‌ها و دستگاه‌های قم به‌خصوص شهرداری بر برگزاری همایش این روز عظیم تاکید کرد و گفت: حوزه قم همواره در قله بوده و هیچ زمانی مشعل دانش، علوم اسلامی و حوزوی در این شهر خاموش نشده است.

او اضافه کرد: با حضور مرحوم آیت‌الله حائری بنیان یک حوزه مرکزی در طراز حوزه نجف در قم برنامه‌ریزی‌شده و آن مرد حکیم توانست در سخت‌ترین شرایط جایگاه بلند حوزه را احیا و حفظ کند.

اعرافی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله حائری به دعوت مراجع و بزرگان قم در یک قرن پیش وارد قم شد و این حوزه با این عظمت را که بعد‌ها توانست رهبران بزرگی را برای جهان اسلام تربیت و زمینه‌ساز انقلاب بزرگ و جهانی و منشا خیرات و برکات علمی، فرهنگی و جهانی باشد، ایجاد و پایه‌ریزی کند.

او گفت: اگرچه قم در گذشته جایگاهی از نظر تولید افکار و معارف الهی و دینی داشته، ولی همین مساله در طول تاریخ دارای فراز و نشیب‌هایی بوده است.

وی افزود: با آمدن مرحوم آیت‌الله حائری یزدی در آن شرایط سخت روزگار رضاخانی و انواع هجمه به قم و پایه‌ریزی شدن حوزه این شهر، برکات این شهر در ابعاد مختلف هم دوچندان و متفاوت‌تر از گذشته شد.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه بر همگرایی و هم‌فکری همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها شهری و استانی بر اساس راهبرد و اهداف تعریف شده و مشخص شده برای آبادانی و عمرانی شهر قم تاکید کرد.

وی با بیان این‌که از میان همه دستگاه‌ها، شهرداری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، همگرایی و هم‌افزایی کلان سایر دستگاه‌ها را با شهرداری را برای پیشبرد اهداف عمرانی شهر امری ضروری دانست و اضافه کرد: باید این هم‌فکری و هم‌افزایی با شهرداری شکل قوی‌تری به خود بگیرد.

وی با بیان این‌که نگاه راهبردی به اجرای پروژه‌های شهری ادامه یابد، بیان داشت: امروز آنچه موجب تحول در هر مجموعه‌ای می‌شود، دوراندیشی، آینده‌نگری و داشتن رویکرد عمیق و برخورداری از اسناد بالادستی است؛ این همان چیزی است که در شهرداری و مسئولین این شهر وجود دارد و لازم است این امر بیش‌ازپیش تقویت شود.

اعرافی گفت: وقتی صحبت از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و علم‌آموزی می‌کنیم، در این موارد هم باید شهرداری فعال و اثرگذار باشد و در کنار اضلاع آموزش‌وپرورش، حوزه و دانشگاه حضور جدی و حمایتی نسبت به این موارد بیان شده داشته باشد.

وی همچنین مقدم خاندان حکیم را در این مراسم گرامی داشت و گفت: این خاندان همواره مشعل علم، حکمت و شهادت هستند و از اهتمام شهرداری در روشن کردن مشعل نام‌گذاری معابر بنام عالمان علوم دینی قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه های علمیه حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله حائری دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعة المصطفی العالمیه شجره‌ طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی به کشورها تسری پیدا کند نباید این مولود مبارک را تنها جریانی تعلیمی دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با هیئت علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان که با حضور جمعی از طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهارداشت: همه این تلاش‌هایی که شما در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایتمداری حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) باشد زیرا امام زمان(عج) نوکری می‌پسندند که نوکر به‌روز حضرت باشد و به درد شرایط حال امت اسلام بخورد. از این حیث، شاید بتوان گفت که از نظر وجود اقدس امام عصر(عج)، یک طلبه سطح یک از یک عالم برجسته شأنیت بیشتری داشته باشد زیرا او متناسب با زمانه حال و شرایط موجود، خدمتی را به دین عرضه می‌کند که سایرین از آن غافل هستند.

وی افزود: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت(ع)‌ و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند؛ تا جایی که امروزه نه‌فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند. این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و مهدی صاحب الزمان(عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این تحلیل اساتید برجسته سیاست در نظام سلطه است که شیعه را همچون پرنده‌ای با دو بال نهضت حسینی و قیام مهدوی توصیف کرده و این دو مبنا را هدف قرار داده اند. بر همین اساس، هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این دو اصل بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت وجود اقدس امام زمان(عج) خواهد بود.

وی تأکیدکرد: فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید. در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله(عج) است بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان(عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید و باید به هر ابزار ممکن در این دستگاه نوکری مؤثر داشته باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: این همان عرصه‌ای است که سربازی شما در دستگاه امام زمان(عج) با آن سنجیده خواهد شد؛ به طوری که اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی ابتر است و راه به جایی نخواهد برد.

وی بیان کرد: جامعة المصطفی العالمیه نیز یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دین و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشورهای عالم تسری پیدا کند بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست. جامعة المصطفی همان بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است و از این جهت، تلاش شما در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و موردعنایت خاص امام زمان(عج) خواهد بود.

به گزارش تسنیم، بیش از 50 میلیون شیعه اثنی عشری و 200 میلیون مسلمان اهل سنت علاقمند به اهل بیت(ع) در هندوستان زندگی می‌کنند و در 100 مدرسه و حوزه علمیه هندوستان، سه هزار طلبه مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد