Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-04@07:44:50 GMT

تجربه کار طنز ندارم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۴۴۹۰

تجربه کار طنز ندارم

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از آرمان ملی خداوردی بازیگر برجسته و هنرمند موسیقی کشور که پیش از این از شاگردان محمدرضا شجریان بوده و همچنین ریحانه خدایی کودک 6 ساله، نقال ایرانی که قبل از شروع سوادآموزی در مدرسه به خواندن اشعار فردوسی می‌پردازد، مهمان یازدهمین برنامه گفت‌وگومحور «شب‌نشینی» بودند. ریحانه خدایی در گفت‌وگو با محمدسلوکی، مجری برنامه گفت: امسال می‌خواهم به کلاس‌اول بروم ولی خواندن و نوشتن را بلدم، چون در پیش‌دبستانی مربی برخی از حرف‌ها را به ما یاد داد و بعضی‌ها را خودم یاد گرفتم و خودم دوست داشتم که خواندن و نوشتن را یاد بگیرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدایی افزود: دوست دارم مجری کودک و همکار عموپورنگ بشوم چون عموپورنگ حرف‌های خنده‌دار در برنامه‌هایش می‌زند. وی درباره چوب‌دستی‌ای که با خودش به‌همراه داشت، اظهارداشت: این عصایی است که برای حرکت هنگام اجرا از آن استفاده می‌کنم. همه بخش‌ها و شخصیت‌های شاهنامه را دوست دارم. کتاب‌های دیگر مثل سعدی و حافظ را هم دوست دارم و می‌خوانم. افسانه باقری؛ مادر ریحانه خدایی درباره دخترش افزود: «ریحانه» هرچیزی را با روش خودش یاد می‌گیرد. خواندن و نوشتن را از تبلیغات تلویزیونی یاد گرفت. از نوزادی برایش کتاب‌های مختلف خواندم و احساس می‌کنم حالا که در مسیر خواسته‌هایش قرارگرفته ناشی از آن کتاب خواندن‌هاست. قبلا کارمند بودم اما بعداز تولد ریحانه کارم را کنار گذاشتم. هم خودم و هم همسرم حسابرس هستیم.
 «ریحانه» علاقه‌مند به نقالی است
باقری ادامه داد: چند وقت پیش یک قطعه صوتی را برای ریحانه پخش کردم که درباره شاهنامه بود و دیدم او به این کتاب علاقه دارد و به همین دلیل او را در این مسیر پیش بردم چون خودم با ادبیات ایرانی چندان آشنایی نداشتم. همه فکر می‌کنند از سمت من یا پدرش در خانه فشاری بر روی او وارد می‌شود که نقالی را ادامه دهد درصورتی‌که خودش علاقه‌مند به این کار است. ریحانه بخش کوتاهی از روز را به یادگیری شاهنامه می‌پردازد و مابقی روز را به دیگر تفریحات کودکانه‌اش مثل بازی‌کردن اختصاص می‌دهد. در ادامه گروه موسیقی سنتی «سردار» به‌صورت ویژه در این قسمت از برنامه «شب‌نشینی» قطعاتی زنده را برای مخاطبان اجرا کردند. پس از آن سپیده خداوردی بازیگر و هنرمند موسیقی کشور به‌عنوان مهمان دوم برنامه معرفی شد و به‌همراه پسرش سانیار در «شب‌نشینی» حاضر شد. خداوردی درباره پیشینه فعالیت هنری‌اش گفت: متولد سال 60 هستم و از سال 68 یعنی از کودکی در حوزه موسیقی می‌نوازم. از سال 79 تاکنون نیز حوزه کار تصویری را در پیش گرفته‌ام. از کلاس پنجم به عرصه موسیقی وارد شدم بعد هم در دانشگاه در رشته دراماتیک درس خواندم و بعد هر دو را به‌همراه هم پیش بردم. وی تصریح کرد: از زمان آغاز فعالیتم در زمینه بازیگری تقریبا همه سال‌ها را به بازی‌کردن در تئاترها، تله‌فیلم‌ها و سریال‌های مختلف کار کرده‌ام. زمانی بود که تله‌فیلم‌های 90 دقیقه‌ای بود و می‌توانستیم در زمان کوتاه آن را تمام کنیم که در آن مدت تله‌فیلم‌های زیادی را بازی کردم. حتی وقتی پسرم پنج‌ماهش بود هنوز سر ضبط سریال بودم اما بعداز اتمام آن سریال به مدت یکسال کار نکردم.
 بازیگری بهتر از موسیقی است
هنرمند موسیقی کشور درباره یکی از سازهایی که می‌نوازد؛ بیان کرد: ساز شهبانگ که ساز ابداعی استاد شجریان بود نماینده ساز کنترباس است با برخی تغییرات. البته بازیگری بهتر از موسیقی است. به‌خاطر اینکه بازیگری را بیشتر دوست دارم. نقش پسر مادرم را بازی می‌کردم. کلبه عموپورنگ را می‌بینم و او را دیده‌ام. نقش مادرم در کلبه عموپورنگ را دوست دارم. خداوردی گفت: در این همه سال کارم شاید شخصیت طنز موقعیت را بازی کرده‌ام مثل «غافل» و «سهمی ‌برای دوست» اما در شخصیت طنز بازی نداشته‌ام. پیشنهاد اجرا و کار کودک به من شد اما دوست نداشتم به این ژانر وارد شوم چون در آن کارها شاخصه‌ای را نمی‌دیدم که مرا جذب کند به‌دلیل اینکه من ژانر خاص خودم را دارم. وی درباره ایفای نقشش در «کلبه‌عموپورنگ» بیان کرد: کارهای دراماتیکم را سانیار می‌دید اما دوست نداشت و من دوست داشتم ثمره نبودن‌هایم را ببیند؛ وقتی این کار به من پیشنهاد شد من دوست داشتم در شخصیتی که به من داده می‌شود همه خود سانسوری‌ها را کنار بگذارم و همه آن کودک‌درونی باشم که خودم دوست دارم، وقتی دیدم شخصیتم در کلبه عموپورنگ به همین صورت خواهد بود آن را پذیرفتم و حالا شخصیتم و همه حرکت‌ها و نقل‌قول‌هایش را دوست دارم. اولین چیزی که در کلبه عموپورنگ برایم مهم است این است که پسرم کلبه عموپورنگ را با همه بازپخش‌هایش می‌بیند و از فضای‌مجازی دورشده و تلویزیون ایران را دوست دارد و اینکه خودم می‌توانم تمام ابعاد پنهان وجودم را در فضایی جدید ابراز کنم. بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون افزود: خودم را همیشه آماده کرده بودم برای اینکه هرگونه واکنشی را از سمت مردم ببینم چون آنها همیشه مرا در یک ژانر خاص دیده بودند و حالا در شرایطی جدید مرا می‌دیدند. منتظر قضاوت‌ها و قیاس‌ها بودم ولی بعداز اولین سکانس کلبه عموپورنگ همه انعکاس‌هایی که به‌سمت من می‌آمد واکنش‌هایی با انرژی مثبت بود و باعث شد از خوشحالی نفس در سینه من حبس شود.

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سپیده خداوردی برنامه شب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات ناامیدکننده رایان بابل: در لیورپول تنها و مضطرب بودم

بابل از سختی‌های دوران حضورش در لیورپول می‌گوید.

رایان بابل، وینگر سابق لیورپول، اعتراف کرد که پس از ورود به این باشگاه احساس ناامیدی کرده و در دوران حضورش در آنفیلد«ناراحت و مضطرب» بوده است.

طرفداری | به گزارش اتلتیک، بابل در سال ۲۰۰۷ با مبلغ ۱۱.۵ میلیون پوند از آژاکس به لیورپول پیوست، اما هرگز نتوانست پتانسیل خود را در جمع قرمزپوشان به طور کامل شکوفا کند. او در ۱۴۶ بازی تنها موفق به زدن ۲۲ گل شد. حالا، این بازیکن ۳۷ ساله در مورد شروع «سخت» خود در بندر آنفیلد، برخورد سرد رافائل بنیتس سرمربی وقت تیم با او به گفته رسانه‌ها، و دلایل عدم موفقیتش صحبت کرده است.

برای خودم کمی ناامید کننده بود، چون وقتی در نهایت لیورپول را انتخاب کردم، به من قول بازی کردن و کار کردن جدی روی مرا دادند. اما از همان روز اول، تنها بودم و باید خودم همه چیز را کشف می کردم، که این خیلی سخت بود. من ۲۰ ساله بودم، اولین بار بود که خارج از کشور زندگی می‌کردم و اولین بار بود که به تنهایی زندگی می‌کردم، چون هنوز در خانه والدینم در هلند بودم. بنابراین با چالش‌های زیادی به طور همزمان رو به رو شدم. این کار را بسیار دشوار می‌کرد. زمان‌هایی بود که احساس ناراحتی می‌کردم، خودم نبودم یا مضطرب بودم. فکر می‌کنم الان در عصری زندگی می‌کنیم که از بازیکنی که آسیب پذیر است، حمایت می‌شود. امازمانی که من آمدم، ضعف نشان دادن از خود، غیرقابل قبول بود. در آن صورت، برخی شما را خط می زدند.

بابل که سابقه ۶۹ بازی ملی برای هلند را در کارنامه دارد و دوره‌هایی را در آژاکس، بشیکتاش، فولام، گالاتاسرای و تیم‌های دیگر گذراند، در نوامبر گذشته از فوتبال خداحافظی کرد. او قصد دارد روزی وارد دنیای مربیگری شود، اما فعلا با آن روز فاصله دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • روبرتو دزربی: مایلم که در برایتون به کار خودم ادامه بدهم
  • اعترافات ناامیدکننده رایان بابل: در لیورپول تنها و مضطرب بودم
  • عمو پورنگ بازیگر شد!
  • عموپورنگ بازیگر شد
  • یک برنامه رادیویی مرا به زندگی برگرداند
  • واکنش امید نورافکن به عکس جنجالی علیه پرسپولیس
  • نورافکن:سپاهان قهرمان واقعی لیگ بوده است
  • نورافکن: سپاهان دو سال است که قهرمان واقعی لیگ است
  • مدیرعامل استقلال: از خبر برکناری خودم شوکه شدم
  • نورافکن: پرسپولیسی‌ها دق دلی خود را سر من خالی می‌کنند!