Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:10:31 GMT

توضیحات معاونت مطبوعاتی درخصوص واکسن خبرنگاران

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۴۴۹۵

توضیحات معاونت مطبوعاتی درخصوص واکسن خبرنگاران

به گزارش دوشنبه ایرنا، متن کامل توضیحات معاونت مطبوعاتی درخصوص واکسن خبرنگاران به‌شرح زیر است:
۱. براساس سندملی واکسیناسیون ثبت نام دست اندرکاران رسانه براساس سهمیه تعیین شده برای هر رسانه  در سامانه جامع رسانه های کشور از سوی مدیران رسانه‌ها اعلام و تجمیع شد؛ علاوه بران اسامی روزنامه‌نگاران عضو صندون اعتباری هنر، اعضای خانه های مطبوعات سراسر کشور و انجمن صنفی عکاسان وخبرنگاران نیز به این فهرست اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۲. مسولیت تزریق واکسن بر عهده وزارت بهداشت بوده و درعین حال این وزارتخانه با حجم انبوهی از مراجعات برای تزریق واکسن روبروست لذا معاونت مطبوعاتی تلاش کرد که برای تسریع در تزریق واکسن خبرنگاران به هر میزان ممکن کمک نماید و با همکاری صمیمانه بین دو وزارتخانه کار در سراسر کشور آغاز شده است. 
۳. تقسیم اسامی به محل فعالیت، شهر و استان رسانه و ... و تعیین محل مراجعه کار دشواری و زمان‌بری بود لذا قرار شد فهرست اسامی خبرنگاران به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شود که این اقدام توسط وزارت بهداشت صورت گرفت و در هر استان ادارات کل ارشاد با دانشگاههای علوم پزشکی هماهنگی لازم را برای تزریق خبرنگاران انجام دهند که این مهم در اکثر استانها محقق شده است.
در مورد تهران بدلیل گستردگی و حجم زیاد خبرنگاران مقیم همزمان چند اقدام صورت گرفت:
الف - استقرار دو تیم مجهز از سوی اورژانس تهران برای تزریق بصورت روزانه درمحل «باغ کتاب» که با توجه به سهمیه روزانه، در روز اول به دو خبرگزاری بزرگ اطلاع داده شد تا به  نوبت خبرنگاران مراجعه کنند. که متاسفانه با  مراجعه اندک خبرنگاران این دو رسانه روبرو شد.  در روز دوم پس از اطلاع یافتن سایر همکاران، متاسفانه تعداد کثیری از  خبرنگاران  رسانه‌های مختلف بدون اعلام قبلی و خارج از هماهنگی‌های صورت گرفته برای دریافت  و اکسن به محل مذکور رفتند که نتیجه آن  ازدحام و معطلی همکاران عزیز بود؛ اگرچه با همراهی خوب مسئولان وزارت بهداشت و تلاش ویژه تیم اورژانس مستقر تلاش شد با تامین واکسن مورد نیاز به همه مراجعان پاسخ داده شود. 
ب – هماهنگی با  ورود اسامی به سامانه نوبت دهی که این کار در حال تکمیل شدن است. وجود مشکلات نرم افزاری و حجم اسامی مشاغل  مختلف در نوبت واکسن، علت با تاخیر در انجام این مهم است که انتظار می رود طی روز آینده این روند تکمیل و اعلام شود.
ج – مشخص کردن چند مرکز تزریق واکسن در دانشگاههای علوم پزشکی مختلف در تهران که با توجه حجم مراجعات به این مراکز با تشدید کرونا در تهران با کمی تاخیر در روزهای آتی معین و اعلام خواهد شد.
د- با اورژانس تهران هماهنگی‌های لازم برای مراجعه حضوری تیم‌های تزریق به محل فعالیت همکاران رسانه‌ای در رسانه های بزرگ مانند خبرگزاری‌ها و موسسات مطبوعاتی و تزریق واکسن در محل انجام فعالیت صورت گرفته است که در صورت نیاز در روزهای آتی عملیاتی می‌شود.
شایان ذکر است همه ۲۳ هزار نفری که در قالب خبرنگار، مدیران رسانه و اصحاب مطبوعات، برای دریافت واکسن مشخص شده‌اند، واکسن کرونا تزریق خواهند کرد و نوبت هیچ خبرنگاری در واکسیناسیون از بین نمی‌رود.
 بر همین اساس با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون و تنوع گروه‌های هدف مشخص شده برای تزریق واکسن، انتظار می‌رود رسانه‌ها و خبرنگاران عزیز، با درک شرایط دشوار برای هماهنگی‌های مربوطه، همکاری و صبوری لازم را در جهت تحقق این مهم به عمل آورند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه واکسن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه واکسن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه واکسن تزریق واکسن برای تزریق رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟

غلامرضا آذری استاد ارتباطات در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که چقدر در حوزه رسانه و ارتبطات در دهه اخیر به مطالعات و ره آورد‌هایی تازه دست پیدا کردیم، گفت: اگر بخواهیم واقع بینانه بگویم در این سال‌ها نسبتا خیلی خوب نتوانستیم در حوزه مطالعات و نظریه‌های جدید ارتباطاتی گام برداریم. تلاش‌هایی در دولت‌های گذشته برای پژوهش صورت گرفته، اما نبود بودجه لازم و مکفی و نبود فضای لازم برای کار پژوهشی در این سال‌ها باعث شده تا ان طور که ترسیم کرده بودیم از رشد لازم برخوردار نشویم. دلیل دیگری هم هست و این که انتصاب مدیران در مقاطع کوتاه و نبود توجه از جانب آن‌ها به بحث پژوهش است. مورد بعدی دیگر این که رساله‌های دکتری، عادلانه و به ترتیب واقعیت تخصیص و توزیع نمی‌شود و به عنوان مثال رساله‌هایی که می‌تواند خط مشی‌های علمی و پژوهشی گسترده داشته باشند به پژوهشگران متخصص و زبده سپرده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در همین دانشگاه آزاد که بنده سابقه چند دهه تدریس را در آن دارم باید بگویم که نبود مرکز پژوهشی کاربردی در آن که تحقیق‌ها جنبه عملیاتی داشته باشند و همچنین اختصاص ندادن بودجه مکفی سبب شده تا خیلی ره آورد مثبتی را شاهد نباشیم. امیدوارم که در سال‌های اخیر این پژوهش و تحقیقات به سمتی هدایت شود که اساتید و دانشجویان در حل مسیله و کشف نظریه‌های جدید پیشقدم شوند.

وی در خصوص این که چقدر توانستیم در این سال‌ها خبرنگار تخصصی و ژرف نگر تربیت کنیم این طور پاسخ داد: خبر از نظر من یکی از حوزه‌های موفق است، اما در همین حوزه توزیع عادلانه نداشتیم. دردانشگاه‌های علامه، تهران، سوره و آزاد که به صورت جدی به تربیت دانشجویان این رشته می‌پردازند اگر یک اماری بگیریم که از مجموع فارغ التحصیلان ان‌ها چقدر جذب بازار کار رسانه شدند به یک نمره قابل قبولی دست پیدا نمی‌کنیم، اما در همین فضای کار خبری وروزنامه نگاری می‌بینیم که از رشته‌های دیگری مثل فنی و مهندسی، پزشکان، پیراپزشکان و ... وجود دارند که خیلی موفق هم ظاهر شدند و کار می‌کنند. به نظرم بخشی از کار خبری ذاتی و وراثتی است و بخش دیگر آن وظایف دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی است. در کل باید بگویم که فعالانی که در این حوزه مشغول به کار هستند به صورت جدی و پرتلاش ظاهر شدند با بضاعت مالی اندکی که در این شغل و در مقایسه با کشور‌های دیگر شاهد هستیم که گا‌ها حتی به چند برابر هم می‌رسد، اما می‌بینیم که خبرنگاران باعشق به کار خود مشغول هستند.

آذری ادامه داد: خبرنگاری پژوهشی را خیلی کمتر شاهد هستیم بطوریکه یک خبرنگار با تسلط برتمام جوانب یک موضوع به سراغ آن برود و سعی در واکاوی و ارائه یک تحلیل جامع نسبت به آن اقدام کند. با رصدی که در این سال‌ها نسبت به خیلی از موضوعات منتشر شده در رسانه‌ها داشتم شاهد هستم که خبرنگاران به سراغ تولید مطالب سطحی و کپی از سایر همکاران مشغول هستند و البته باید بگویم که شاید یکی از دلایل آن مسائل مالی باشد که سبب شده ژرف نگری و توجه به عمق موضوعات را در آثار خبرنگاران شاهد نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مارکینیوش: می‌خواهیم فرهنگ پاری سن ژرمن را به همه نشان دهیم
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • جزئیات عملیات کرم ابوسالم به روایت رسانه عبری
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • انتقاد تند مدیر سپاهان از هواداران زن و مرد پرسپولیس!