Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به آغاز فاز سوم واکسیناسیون از عید غدیر و فراخوان از مشاغل پر خطر شهرستان برای واکسینه شدن، گفت: هم‌زمان با عید غدیر فاز سوم سند ملی واکسیناسیون عمومی تزریق واکسن به متولدین ۱۳۴۵ به قبل و مشاغل پرخطر نظیر؛ رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس و تاکسی، خبرنگاران، معلمان، هیات علمی دانشگاه‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اجرایی شده است.

او با اشاره به تزریق ۴۰هزار دوز واکسن در شاهین‌شهر و میمه، افزود: از مجموع کل جمعیت شهرستان با حذف افراد زیر ۱۸ سال که نمی‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند، حدود ۲۴ هزار نفر به طور کامل در دو نوبت واکسینه شده‌اند و مابقی تنها دوز اول را دریافت کرده‌اند، بر همین اساس ۱۴ درصد کل جمعیت قابل واکسینه شدن شهرستان تاکنون واکسینه شده‌اند همچنین، میزان واکسیناسیون گروه‌های سنی فراخوان شده تا کنون حدوداً بیش از ۸۰ درصد بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه، با بیان اینکه شهرستان با ثبت رکورد واکسیناسیون روزانه ۲ هزار نفر، رتبه اول واکسیناسیون در شهر‌های با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر در استان را کسب کرده‌است، افزود: مشارکت و استقبال عمومی شهروندان برای واکسینه شدن چشمگیر بوده و با توجه به شرایط موجود در تهیه واکسن شاهین‌شهر و میمه رتبه اول واکسیناسیون استان را به خود اختصاص داده‌است.

پارسا ادامه داد: در راستای پاسخگویی به نیاز شهرستان برای واکسیناسیون با توجه به استقبال بی‌نظیر شهروندان برای واکسینه شدن در برابر ویروس کووید ۱۹ دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان تا پایان هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

او واکسن‌های موجود در شهرستان را آسترازنکا، سینوفارم و برکت برشمرد و خاطرنشان کرد: واکسن آسترازنکا فعلا تنها برای دوز دوم واکسیناسیون موجود است، اما واکسن‌های سینوفارم چین و برکت ایران بنا به درخواست دریافت‌کنندگان واکسن به آن‌ها تزریق می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه، در پاسخ به این ابهام که چرا آغاز واکسیناسیون به جای قشر جوان فعال و پرخطر جامعه از افراد بالای ۸۰ سال بود، تصریح کرد: بر اساس آمار‌ها و اطلاعات به دست آمده از تجربه پیک‌های اول تا سوم کرونا، مبنی بر بستری و فوت گروه سنی بالای ۶۰ سال، توجه به ظرفیت محدود بیمارستان‌ها در پذیرش بیماران و مدیریت پیک‌های چهارم و پنجم وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز واکسیناسیون را از افراد بالای ۸۰ سال و کهنسالان در سند ملی واکسیناسیون کرونا مدون و اجرایی کردند.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا مرکز تجمیعی واکسیناسیون شاهین شهر و میمه بهداشت و درمان واکسینه شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان

عباس عزت آبادی پور گفت:با توجه به رشد چشمگیر جمعیت شهرستان سیرجان شرکت‌های معدنی و صنعتی و مراکز تولیدی و اقتصادی یاری رسان ما در ساخت مدارس باشند. 

وی افزود :ساخت ۱۱ مدرسه جدید به مساحت بیش از۷هزار  مترمربع و ۲۷ مدرسه در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی ۴۰ الی ۷۰ درصد با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و حمایت مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان سیرجان درحال انجام است.

وی بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی و ساخت ۲ چمن مصنوعی و چندین کلاس درس ورزش و انجام کف پوش سالن ورزشی، ساخت و تعمیر ۱۲ در ۱۲ مدرسه و سرویس بهداشتی در ۹ مدرسه در حال انجام است.

مدیر آموزش و پرورش سیرجان افزود:راه اندازی ۲ هنرستان هنر‌های زیبا و شهید نصیری لاری و ۲ هنرستان دیگر در آستانه راه اندازی با عنوان هنر‌های تجسمی و فنی و حرفه ای، اضافه شدن ۲ رشته جدید ایمنی و آتش نشانی و بهیاری در برخی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان سیرجان، کسب نزدیک به چهل رتبه برتر کشوری و استانی در جشنواره‌های علمی و پژوهشی، کسب ۲ مدال نقره و برنز کشوری در المپیاد‌های علمی در رشته کامپیوتر و اقتصاد، کسب ۹ رتبه تک رقمی، ۲۹ رتبه ۲ رقمی و افزایش چشمگیر رتبه‌های ۳ رقمی در کنکور سراسری نظری و فنی و حرفه‌ای از نتیجه تلاش همکاران و دانش آموزان آموزش و پرورش شهرستان سیرجان است.

عزت آبادی پور تصریح کرد: با توجه به رشد چشمگیر جمعیت شهرستان سیرجان، یک خواهش از شرکت‌های معدنی و صنعتی و مراکز تولید و اقتصادی با در نظر گرفته شدن مسئولیت‌های اجتماعی و با توجه به رشد قابل توجه جمعیت دانش آموزی به ویژه پایه اول ابتدایی و در نظر گرفتن اینکه در صورت ساخت و افتتاح ۶ مدرسه در هر سال وضعیت کنونی مدارس حفظ می‌شوند و نیز وجود استعداد‌های فراوان در زمینه‌های متعدد علمی ورزشی و مهارتی دانش آموزان نسبت به ساخت و تجهیز مدارس اماکن ورزشی و مراکز علمی و پژوهشی یاریگر و یاری رسان ما باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد