Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، پیک چهارم کرونا در این شهرستان روبه بهبودی و تمام شدن بود که با ورود به پیک پنجم کرونا، کاشان وارد فازدیگری از این ویروس منحوس شده است ابتلا به کرونا در کاشان روند رو به افزایشی گرفته و در این پیک از کرونا برشمار مبتلایان و افراد بستری‌شده افزوده می‌شود.

در رنگ‌بندی کرونایی طی هفته‌های گذشته وضعیت کاشان به رنگ قرمز درآمده است؛ ویروس خطرناک کرونا بار دیگر در سایه بی‌توجهی و عادی انگاری مردم خیز برداشته و برخی از مردم کاشان بدون رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک در اماکن شلوغ حضور پیدا می‌کنند و کرونا را جدی نمی‌گیرند و با دست‌کم گرفتن ویروس مرگبار کرونا همچنان دورهمی، مراسمات عروسی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..برگزار می‌کنند.

سید علیرضا مروجی در خصوص سویه جدید کرونا در کاشان می‌گوید: کاهش موراد مرگ‌ومیر مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ را حاصل جان‌فشانی و ایثارگری پرسنل حوزه سلامت است، این درحالی‌که است که این سویه جدید سرعت انتقال و مرگ‌ومیر بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد.

سویه جدید طی دو روز و یا کمتر کل ریه را درگیر می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، علائم کرونای دلتا را مانند علائم سرماخوردگی بیان کرد و از مردم خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک، فاصله اجتماعی، خودداری از برگزاری دورهمی ها و شستن دست‌ها، مدافعان سلامت را یاری کنند.

وی بابیان اینکه، این سویه جدید طی دو روز و یا کمتر کل ریه را درگیر می‌کند، ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌ها و تقویت همکاری با کارکنان نظام سلامت در عمل به پروتکل‌های بهداشتی، شاهد توقف روند روبه رشد بیماری در منطقه باشیم.

وی در ادامه، با اشاره به مراجعه روزانه حدود ۵۰۰ بیمار کرونایی به کلینیک تخصصی دانشگاه می‌گوید: ۱۲۹۸ نفر از ابتدای شیوع موج پنجم کرونا ریفرال کرونا شدند.

همه باید با همکاری و همدلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیماری کرونا را مهار کنیم

رئیس دانشگاه، با اعلام وضعیت بحران درزمینهٔ بروز بیماری کووید 19 با سویش جدید در منطقه و تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی کاشان تصریح می‌کند: اگر اقدامات کنترل‌کننده نداشته باشیم، وضعیت بیماری دشوار خواهد شد و ممکن است با مشکلاتی هم برای بیماران کرونایی و هم غیر کرونایی مواجه شویم.

ابوالفضل شجاعی در خصوص افزایش ویروس کرونا در منطقه کاشان می‌گوید: در ایران هرزمانی که مردم و مسئولین دست‌به‌دست هم دادند در هر زمینه‌ای که ورود کردند موفق شده‌اند الآن نیز لازم است همه باهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت کاهش بیماری کرونا و ریشه‌کنی آن کوشش کنیم.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان بابیان اینکه، انجام هر اقدامی فقط در زمان خود مؤثر است اکنون وظیفه شرعی و قانونی ماست که ماسک بزنیم تا باعث انتقال بیماری و مرگ دیگران نشویم، می گوید: زدن ماسک باعث می‌شود خودمان به بیماری مبتلا نشویم و مهم‌تر از آن می‌تواند از انتقال بیماری توسط ما به دیگران جلوگیری کند.

شجاعی می‌گوید: در زمان همه‌گیری کرونا، ویروس در بدن برخی از افراد جامعه نفوذ کرده و به‌عنوان ناقل محسوب می‌شوند، لذا علامت ندارند و بیماری را به دیگران انتقال می‌دهند، در صورت نزدن ماسک و عدم رعایت اصول بهداشتی، مابقی افراد جامعه می‌توانند ناقل این ویروس باشند.


وی می‌گوید: در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد که این ویروس متأسفانه افراد جوان و حتی کودکان را مبتلا نموده است و با افزایش تعداد مبتلایان، بالطبع افزایش مرگ‌ومیر را در پیش خواهیم داشت.به گفته وی تا زمانی که واکسیناسیون تمامی آحاد جامعه کامل نشود ما پیک کرونا را خواهیم داشت اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم از شدت این پیک‌ها جلوگیری نموده و تعداد مرگ‌ومیرها را کاهش دهیم.

وی، با تأکید مجدد برزدن ماسک از سوی همه افراد جامعه، می‌گوید: تعداد ویروس اولیه‌ای که وارد بدن فرد می‌شود هرچقدر بیشتر باشد شدت بیماری در فرد مبتلابه کرونا بیشتر خواهد بود لذا ماسک در پیشگیری از شدت بیماری بسیار کمک‌کننده است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، با توصیه به پرهیز از حضور در اجتماعات و محل‌های پرازدحام جمعیت می‌گوید: حتی افرادی که تزریق واکسن را انجام داده‌اند در مقابل بیماری، کاملاً مصون نبوده و باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ابوالفضل شجاعی، با توصیه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی، ادامه می‌دهد: اگر وضعیت موجود عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد، پیش‌بینی می‌شود به شرایط بسیار سختی دچار شویم.


وی تصریح کرد: باوجودی که بیمارستان شهید بهشتی تنها مأمن برای درمان بیماران کرولایی در کاشان است، متأسفانه در حال حاضر ظرفیت این بیمارستان تکمیل‌شده است و اگر همین روند ادامه یابد در روزهای آتی با مشکل کمبود تخت بستری در منطقه مواجه خواهیم شد. 

با ادامه پیدا کردن روند عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کمبود تخت در منطقه مواجه خواهیم شد

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: اگر از همین امروز با زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قطع زنجیره کرونا کوشا باشیم نتایج خوب آن‌که کاهش پیک کرونا هست دو هفته دیگر به ثمر می‌رسد.

شجاعی، از مسؤولین روابط عمومی ادارات شهرستان کاشان خواست تا هرکدام در سازمان خود یک مروج سلامت باشند و نسبت به آگاه‌سازی و افزایش باور خانواده‌های خود درباره ویروس منحوس کرونا کوشش کنند.

شجاعی می‌گوید: به علت تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی و حتی پرشان بخش اورژانس، سالن تربیت‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تخت‌ها و امکانات بیمارستانی مجهز شده و از روز شنبه 26 تیرماه به بیماران بستری موقت کرونایی اختصاص‌یافته است.

وی می‌افزاید: بیماران بستری موقت، افرادی مبتلابه کرونا هستند که علائم تنفسی نداشته و نیاز به اکسیژن ندارند و هرروز حدود یک الی دو ساعت (طی مدت یک الی دو هفته) به بیمارستان مراجعه نموده و خدمات درمانی (تزریق دارو) را به‌صورت سرپایی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در خصوص آخرین آمار کرونا در منطقه کاشان می‌گوید: اکنون ۵۵۵ بیمار مبتلابه کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۴۷۵ نفر در کاشان و ۸۰ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاشان سلامت ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی بهشتی کاشان سویه جدید زدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است

رئیس‌جمهور ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌ها و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی به‌ویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و اظهار کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

وی در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تأکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به‌صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیس‌جمهور همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آن‌ها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله رئیسی ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبر داد.

وی همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است؛ مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 748900

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است