Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@16:09:20 GMT

تصاویری از شالیزار‌های مازندران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۵۸۱۹

تصاویری از شالیزار‌های مازندران

کاشت برنج در شمال ایران رسم و رسوم خاص خود را داشته و جز جدایی ناپذیری از فرهنگ مردم شده است.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: برنج یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین غذا‌های روی کره زمین است تا جاییکه در ژاپن و اندونزی برنج خدای خود را دارد. 

در مناطق شمال ایران تمام کار‌های مربوط به کاشت برنج و برداشت آن به صورت گروهی انجام می‌شود و همسایه‌ها با یاری و مساعدت یکدیگر، کار را به سامان می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یاری رسانی را «یاوری» می‌نامند. کشاورزانی که «یاور» گرفته‌اند، پس از اینکه کار‌های زمین خود را تمام کردند، برای پس دادن «یاوری»، به کمک همسایگانشان می‌روند.

بدین ترتیب آغاز فصل کاشت برنج با “جشن یاوری” همراه است. به طور کلی کشاورزی در کشور ما ایران به دلیل اینکه به اندازه کافی صنعتی و به روز نیست همیشه با مسائل و سختی‌های فراوانی کشاورزان را رو به رو می‌کند که این امر در کاشت برنج به دلیل اینکه فرایند کاشت تا برداشت در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و باعث فشردگی بیشتر کار‌ها شده نمود بیشتری پیدا می‌کند.

۳۲ درصد برنج کشور تولید استان مازندران است. ۵۴ هزار و ۳۴۲ هکتار اراضی شالیزاری استان بعد از کشت اول به پرورش رتون و ۵۵ هزار و ۶۳۷ هکتار به کشت مجدد برنج اختصاص یافت که ۳۰۸ هزار و ۵۲۰ تن شلتوک برنج تولید شد.

بیشتر بخوانید: باغ پرندگان اصفهان در قاب دوربین

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دیدنی برنج

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دیدنی برنج کاشت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی،رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن با بیان اینکه باغداران بخش کدکن برای تحقق پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور در سال جاری ۵۲ هزار نهال غرس کردند گفت: از این میزان، تعداد ۱۹ هزار اصله نهال آلو، ۴۰۰ نهال آلوچه، ۳ هزار بادام، ۲ هزار نهال غیر مثمر توسط شهرداری و دهیاری‌ها، ۵ هزار انگور کاشته شده است و تعداد ۲۲ هزار قلمه انگور نیز جهت کشت در پاییز آماده سازی شده است.

عباس عباسیان افزود: یکی از مهمترین راهکار‌ها برای مقابله با تغییر اقلیم نهال‌کاری است از همین رو خواستار مشارکت همه کشاورزان و دستگاه‌ها و نهاد‌ها با این طرح ملی به صورت سالانه هستیم.

وی گفت: در بخش کدکن ۶۰ هکتار باغ میوه‌های دانه دار شامل سیب، گلابی، بِه و ۷۰۰ هکتار باغات میوه‌های هسته دار شامل آلو، آلوچه، آلبالو، گیلاس و زردآلو کشت شده است.

دیگر خبرها

  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • امروز در برخی از مناطق کرمان باران می بارد
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری