Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا محمدیان، رئیس شورای هیأت مذهبی فارس با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان استانی ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر و ایجاد فضای معنوی در سطح جامعه، گفت: رعایت اصول بهداشتی و تمامی موارد مصوب برای همگان الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود برگزاری مراسم سنتی و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در طول زمان برگزاری مراسم، تا سقف ۲ ساعت و در فضای باز بلامانع است.

محمدیان بیان کرد: بر اساس ابلاغ استانداری فارس، ادارات آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، سازمان تربیت بدنی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی موظف هستند همکاری لازم را با هیئت‌های دارای مجوز برای در اختیار گذاشتن حیاط، فضا‌های روباز، پارک‌ها و سالن‌ها جهت برگزاری مراسم و سیاه پوش کردن محیط پیرامونی داشته باشند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس همچنین به رعایت نظم و نظافت محیط و عدم ایجاد ترافیک و مزاحمت برای همسایگان اشاره کرد و گفت: ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم، جمع آوری زباله‌های مربوط به مراسم و وجود مواد ضدعفونی در محل برگزاری مراسم الزامی است.

محمدیان تصریح کرد: برگزاری مراسم تعزیه و مراسم شیرخوارگان حسینی و روضه‌های خانگی به نحوی که باعث تجمع افراد و عدم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی شود ممنوع است.

او تاکید کرد: پخش نذورات صرفاً باید به صورت بی رو بری و بسته‌بندی صورت پذیرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس با تاکید بر اینکه باید از انجام حرکات و یا اموری که باعث ایجاد وهن و بدبینی و فضاسازی علیه مراسم عزاداری می‌گردد خودداری شود، بیان کرد: تاکید بر فضائل حضرت امام حسین (ع) و یارانش و تفسیر مقاومت، ایثار و تفسیر علل قیام عاشورا در راستای تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و گرامیداشت یاد امام راحل، شهدا و پیرغلامان امام حسین (ع) و دعا برای رفع گرفتاری مردم کشور و منطقه و خصوصاً شیعیان و ریشه‌کنی بیماری منحوس کرونا و دعا برای شفای بیماران و سلامتی کادر درمان توسط سخنرانان و مداحان محترم صورت پذیرد.

محمدیان در پایان اظهار امیدواری کرد که با فعالیت گسترده تمامی هیئت‌های مذهبی و رعایت کامل موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی ان‌شاءالله شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ماه محرم و صفر باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراسم عزاداری ماه محرم و صفر برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مهدی لعل بار گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط ستاد مردمی بیل گردانی شهر نیم‌ور، همچون سال‌های گذشته، نمایش کشاورزی، نمایش لایروبی و رژه بیل‌دار‌ها و بیل گردانی از بخش‌های مراسم سال جاری خواهد بود.

او ادامه داد: به‌منظور ترغیب نسل جوان و پشتوانه‌سازی بیل گردانی برای سال‌های آتی، مسابقات بیل گردانی در سطح نونهالان و نوجوانان برگزار خواهد شد و نفرات اول تا سوم این مسابقات نیز در مراسم امسال بیل گردانی خواهند کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: علاوه بر ستاد مردمی بیل گردانی، شهرداری، شورای اسلامی شهر نیم‌ور و میراث‌فرهنگی در پاسداشت این مراسم باستانی همکاری و مشارکت دارند.

لعل بار عنوان کرد: این مراسم در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است و این مراسم هر سال با هدف احیاء ورزش پهلوانی سنتی در اواخر فروردین و یا اوائل اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان