Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@14:05:53 GMT

زن ارمنی خانه اش را وقف مسجد جمکران کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۶۲۱۱

وقف مسجد اقدامی خداپسندانه است که کمک بزرگی  به توسعه فرهنگی و دینی در شهرها و روستا می کند ترویج فرهنگ وقف مسجد جمکران می‌تواند نقش بسزایی در پدید آمدن جامعه منتظر و زمینه‌ساز مهدوی داشته باشد.

ایسنا/قم مدیراملاک و موقوفات مسجدمقدس جمکران با اشاره به اینکه وقف مهدوی، لبیک وادای دِین مردم به امام زمان(عج) است گفت: یک بانوی ارمنی خانه اش را در یکی از استان ها برای مسجد مقدس جمکران وقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل صبوری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از پشتوانه های مهم فعالیت های جریان ساز در امور فرهنگی، تبلیغی و عبادی اعتاب مقدس، مسئله موقوفات است، اظهار کرد: ترویج سنت حسنه وقف و استفاده از این ظرفیت است که همواره تاثیر و آثار فراوانی برای دنیای اسلام داشته و دارد.

وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران با رویکردهایی که در ارتباط با ملجایت عبادی ومرجعیت مهدوی درسند چشم انداز خود دارد، فعالیت جدیدی را در ارتباط با ترویج و جریان سازی این فرهنگ والا و اثرگذار در بین آحاد مردم جامعه آغاز کرده و با راه اندازی کارگروه موقوفات مهدوی، سعی دارد ضمن نشر فرهنگ وقف برای امام زمان علیه السلام زمینه ترغیب و مشارکت آحاد مردم را فراهم کند.

مدیراملاک و موقوفات مسجدمقدس جمکران افزود: هدف اصلی مدیریت املاک و موقوفات مسجد مقدس جمکران لبیک به فرمان حضرت ولی عصر ارواحنافداه «قل للناس لیرغبوا الی هذا الموضع و یعزروه» در ارتباط با فراهم کردن بستر مناسبی برای ترغیب مردم به این مکان مقدس از طریق استفاده بهینه از املاک، اموال و تجهیزات، مستغلات و موقوفات این مکان مقدس و ترویج فرهنگ وقف مهدوی و توسعه ی موقوفات مهدوی به عنوان اصلی ترین منبع مالی پایدار برای مسجدمقدس جمکران است.

صبوری با اشاره به اینکه وقف مهدوی، لبیک وادای دِین مردم به امام زمان علیه السلام است گفت: قطعاً ترویج این نوع وقف می‌تواند نقش به سزایی در پدید آمدن جامعه منتظر و زمینه‌سازمهدوی داشته باشد.

وی با بیان اینکه صداوسیما، جراید و فضای مجازی بهترین وسیله برای فرهنگ سازی وقف مهدوی درجامعه هستند ابراز کرد: یک خانم ارمنی که با برنامه های مهدوی از طریق برنامه های معارفی رادیو انس گرفته بود، خانه اش را در یکی از استان ها برای مسجد مقدس جمکران وقف کرد.

مدیر املاک و موقوفات مسجدمقدس جمکران گفت: درحال حاضر جهت تسهیل درامکان مشارکت وقف توسط همه عاشقان و ارادتمندان به حضرت ولی عصر ارواحنافداه ، طرح وقف مشارکتی جهت ساخت شبستان های مسجدمقدس جمکران را در دستور کار داریم تا هر کس با هر توان مالی بتواند در فهرست واقفان این مکان مقدس ثبت شود.

صبوری در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که مایلند در این طرح معنوی و جریان ساز مشارکت داشته باشند می توانند اطلاعات لازم را از طریق وب سایت رسمی مسجدمقدس جمکران به آدرس WWW. Jamkaran.ir ارسال کنند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مسجد جامعه امام زمان ترویج فرهنگ فضای مجازی فرهنگ سازی امام زمان مسجد ارمنی جمکران مسجد مقدس جمکران وقف مهدوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس مهمان شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام بودند و مراسم تشییع این دو شهید که به تازگی در مناطق عملیاتی تفحص شدند در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مردم انقلابی و شهید پرور قم تشییع این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس را از میدان آل یاسین در جوار مسجد مقدس جمکران آغاز کردند و این دو شهید گرانقدر به سمت میعادگاه منتظران ظهور بدرقه شدند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران و سید محمد آقامیری استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم بر پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس اقامه نماز کرد و در ادامه مراسم تدوین در صحن جامع مهدوی این مکان مقدس که به دستور امام زمان (عج) بنا شده، برگزار شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت و حجت الاسلام اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در قبور مطهر این دو شهید قرار گرفتند و ابدان این شهدا را در جایگاه ابدی آنها قرار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095965

دیگر خبرها

  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت 
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران