Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام شـورای هماهـنگی تبلیـغات اسـلامی استان ایلام در گرامیداشت ١٢ مرداد چهل و یکمین سالگرد تاسیس این نهاد پیامی به شرح زیر صادر کرد.

ایجاد نهادی انقلابی و ولایی با عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ١٢ مرداد ١٣۵٩ محملی شد جهت هماهنگی امر خطیر تبلیغات در نظام اسلامی و  همچنین شکل‌گیری نهادی ویژه برای برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری، نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی درنظام جمهوری اسلامی که این نهاد ارزشی ضمن فراهم‌سازی  حضور مردم در صحنه‌های  بزرگ دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و با شناخت مقاطع و لحظه‌های حساس ضمن دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم به نوعی ظرفیت های موجود درتمامی دوایر دستگاه ها و نهادهای انقلابی را در صحنۀ میدان بسیج و فرماندهی و مدیریت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت بزرگداشت و تعظیم ایام الله از الزامات تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است  که از آغاز مورد توجه و تأکید خادمین مراسم قرار گرفته و براساس این نیاز واقعی ضمن تدبیر جهت برجسته سازی و طرح رویدادهای شاخص در تاریخ معاصر کشور و دوران پیروزی انقلاب اسلامی تلاش شده تا به اقتضای روز ، بخشی از آرمان ها و ارزش ها و حقانیت نظام اسلامی به واسطه مناسبت های گوناگون باز بینی و طرح مجدد شود.

چهار دهه فعالیت این نهاد ولایی در برگزاری راهپیمایی ها و مناسبت ها که با حضور پرشور و وحدت بخش مردم در صحنه حمایت از ارزش های نظام و تأکید بر حفظ استقلال کشور و کوتاه کردن دست نااهلان و مقابله با زیاده خواهی استکبار جهانی مزین گردیده است ، به رؤیایی دست نیافتنی برای بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده و وجوه مردم سالاری دینی و مشروعیت نظام برآمده از خواست و اراده مردم را به جهانیان نشان می دهد .

 این نمایش واقعی عزت و اقتدار ملی در دوران جنگ نرم که ملت های مختلف جهان را در کارزار شبیخون رسانه ای به انفعال و وابستگی به نظام سلطه محکوم کرده، به نماد قدرتی بی بدیل برای استقلال و عزتمندی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصۀ بین الملل تبدیل شده است.

امروز این نهاد مردمی و برآمده از بطن انقلاب اسلامی، با درک درست، لحظه شناسی و حرکت در صراط مستقیم، توانسته است تریبون محکم، استوار و مستمری برای بیان مواضع رسمی ملت در صحنه‌های بزرگ و مهم باشد و علاوه بر برگزاری با شکوه مراسم و مناسبت‌های ملی همچون یوم الله ٢٢ بهمن که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از شگفتی‌های انقلاب است، در بزنگاه های بزرگ تاریخی نیز با تکیه بر حمایت و حضور مردم، حماسه های ماندگاری همچون ٢٣تیر ٧٨ و  ٩ دی ٨٨ را خلق نماید، گرچه افتخار اصلی خلق این صحنه های جاودان در تاریخ انقلاب اسلامی در درجۀ اول متعلق به درک صحیح و حضور دشمن شکن مردم همیشه در صحنۀ ایران اسلامی است، لکن توان بالا، در صحنه بودن و حرکت عاقلانه و مدبرانۀ این شورا در ایجاد هماهنگی بین مردم ، دستگاه ها و نهادهای مختلف همواره  مورد تأکید  بوده است.

نگاه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» نسبت به جایگاه و نقش این شورا که با عناوینی همچون 'لحظه شناسی'، 'مردمی بودن'، 'حرکت بر مدار تبلیغ قرآنی'، 'در صحنه بودن و حرکت عاقلانه و مدبرانه'، 'حرکت در خط درست و در صراط مستقیم' و 'به جا آوردن حق اقدام و عمل' همراه بوده، نشان دهنده ضرورت وجودی این نهاد مولود انقلاب اسلامی و قوت قلب خادمان این عرصه برای تداوم فعالیت و خدمتگزاری صادقانه خواهد بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام در آستانه چهل و یکمین سالگرد تأسیس این نهاد، ضمن تقدیر از عمل به وظیفه دینی و حضور همیشگی مردم در صحنه ها و  برهه‌های حساس انقلاب اسلامی، همچنان حرکت بر مدار تبلیغ قرآنی و عمل به فرامین و رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی را سرلوحه عملکرد خود قرار داده و با استمرار فعالیت برای تحکیم روابط ملت با حکومت اسلامی، زمینه را برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقتدای عظیم الشأن جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» و خشنودی قلب نازنین حضرت ولی عصر«ارواحنافداه» فراهم خواهد نمود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی صحنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت.

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم دارند، تصریح کرد: آنها که می‌گویند دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند که تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته هم شاهد کاهش تورم بودیم، اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در حال به بار نشستن است.

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت و از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام داده، بیان کرد: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ما محسوب می شود که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه ی مردم بود، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای‌ با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آقای رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی