Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در شهرستان پاوه، اظهار داشت: در روزهای اخیر موج پنجم کرونا در  شهرستان شروع شده و وضعیت  قرمز شده است، در پاوه شاهد افزایش شدید بیماری هستیم و در سایر شهرستان‌های استان نیز روند بیماری افزایشی است.

وی ادامه داد: اوضاع خوب نیست و به‌زودی شاهد افزایش بستری‌ها و مرگ‌ومیرها خواهیم بود و دوباره باید با بیماری و مشکلاتی از قبیل کمبود تخت و اکسیژن دست‌وپنجه نرم کنیم،‌ اما اینکه چرا ما گرفتار وضع موجود شده‌ایم چند دلیل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول اینکه ذات ویروس‌های واگیردار طوری است که یکدفعه شدت می‌گیرند،‌ موج ایجاد می‌کنند و پس از اینکه افراد مراقبت‌های لازم را انجام دادند،‌ کنترل می‌شوند تا وقتی که شرایط برای مردم عادی شود و مراقبت‌ها کاهش یابد و دوباره پیکی جدید شکل بگیرد.

رئیس مرکز بهداشت پاوه افزود: موضوع دوم به این برمی‌گردد که اکنون با ویروس جهش‌یافته‌ای مواجه هستیم که به‌شدت قدرت سرایت دارد. همچنین هفته‌هایی را پشت‌سر گذاشته‌ایم که تجمعات و تماس‌های مختلفی در جامعه وجود داشته است. این را هم می‌دانیم که نظارت‌های دقیقی بر ترددها انجام نمی‌شود و وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس‌های بین شهری و تاکسی‌ها نیز وضعیت خوبی به لحاظ فاصله‌گذاری اجتماعی ندارند. پس در چنین شرایطی اگر انتظار رخ‌ندادن موجی جدید را داشته باشیم، عجیب نست.

وی یادآور شد: متأسفانه مجبوریم دوباره محدودیت‌ها را اجرایی کنیم و دوباره به مردم یادآوری کنیم که نکات بهداشتی را رعایت کنند، شاهد هستیم که جمعیت بسیاری ماسک نمی‌زنند، به سفر می‌‌روند و در تجمعات شرکت می‌کنند و مهمانی و عروسی مراسم ختم برگزار می‌کنند.

وی گفت: کارشناسان بین‌المللی بر این باورند که کسانی که دو دُز واکسن کرونا را دریافت نکرده باشند، در برابر این ویروس ایمن نیستند، در چنین شرایطی متأسفانه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد همشهریان که فراخوانده شده‌اند‌، واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند واز تزریق واکسن خودداری می‌کنند.

کریمی تصریح کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که «هیچ تفاوتی» در ایمنی واکسن‌ها مختلف از جمله واکسن ایرانی با سایر واکسن‌ها وجود ندارد و عارضه «قابل توجهی» در خصوص این واکسن‌ها گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سنین  بالای۶۰ سال تعداد موارد بستری به دلیل واکسیناسیون این گروه سنی کاهش یافته به‌طوری که در شهر پاوه در مردادماه فقط ۲۰ درصد بیماران مراجعه کننده با علایم کرونا بالای ۶۰ سال بوده‌اند.

کریمی تأکید کرد: در بازدیدهای میدانی از سطح شهر و روستا هم دیده شده که اغلب مردم پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت نمی‌کنند و ماسک هم نمی‌زنند و این وضعیت بسیار خطرناک است.

وی رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزا، عروسی و جشن‌ها و همچنین مکان‌های مانند دفاتر پیشخوان، نانوایی‌ها و مغازه‌های میوه و تره‌بار و وسایل نقلیه عمومی وخیم‌تر از بقیه جاها توصیف کرد و گفت: با توجه به این که این اماکن پرتجمع هستند، باید مسؤولان ذی‌ربط از جمله اتحادیه‌ها‌، تشکل‌ها و امور صنفی احساس مسؤولیت کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از شهروندان طلب کنند.

کریمی در پایان، گفت: تاکنون از ۴۵ هزار نفر افراد هدف واکسیناسیون کرونا تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ نفر واکسن نوبت اول و ۳هزار و ۱۰۰ نفر واکسن نوبت اول و دوم را تزریق کرده‌اند و بالغ بر۱۲ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن در مجموع تزریق شده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن بیماری آمار حشمت کریمی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند