Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷ دفتر تسهیلگری در استا وجود دارد که ۹ دفتر در زاهدان با ۱۹۰ هزار نفر زیر پوشش، چهار دفتر در چابهار با ۷۰ هزار نفر زیر پوشش و سه دفتر در زابل با جمعیت ۶۵ هزار نفر زیر پوشش مطالعاتی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به هدف ایجاد دفتر تسهیلگری گفت: دفاتر تسهیلگری در حاشیه شهر‌ها برای ارزیابی و کمک به ساماندهی این مناطق به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در سیستان و بلوچستان و برخی استان‌های کشور ایجاد شده‌اند.

وی بیان کرد: مطالعاتی که برای حاشیه شهر‌ها انجام می‌شود ما از ۲ زاویه به این مساله به عنوان دولت ورود می‌کنیم و برای اینکه یک برنامه ریزی دقیق در حوزه حاشیه شهر و مهار آسیب‌های اجتماعی ایجاد شود باید یک ارزیابی و آنالیز درستی داشته باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ۲ زاویه یک برنامه‌ریز باید به این مساله ورود کند یکی از زاویه بالا به پایین یا به عبارتی نگاه دولت به حاشیه شهر هست یعنی اینکه خودش و کارگزارانش می‌رود مسائل و موضوعات حاشیه شهر‌ها و آسیب‌هایی که در این مناطق وجود دارد را ارزیابی و تحلیل می‌کند و براساس این تحلیل‌ها برنامه می‌ریزد.

وی با بیان اینکه یک زاویه دیگر توجه به مسائل حاشیه‌نشینی نگاه از پایین به بالا است افزود: این مهم به این معنی بوده که ما برای اینکه مسائل، موضوعات و ظرفیت‌هایی که در حاشیه شهر‌ها وجود دارد را از منظر حاشیه‌نشینان، احصا، آنالیز و تحلیل و اولویت‌بندی کنیم تا مقدمه‌ای برای برنامه‌ریزی ما در این مناطق شود.

کوثری ادامه داد: از نیرو‌های حاشیه شهرها، از کارشناسان و مجموعه‌هایی که به هر حال شناخت دارند از این حاشیه شهر‌ها از طریق ایجاد دفاتر تسهیلگری نه با نگاه دولتی بلکه این بار از نگاه کارشناسی و پایین به بالا آسیب‌ها و مسائل حاشیه شهر‌ها را می‌بینیم.

وی اظهارداشت: ۱۷ دفتر تسهیلگری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کردیم که هر کدام از این دفاتر پنج کارشناس فنی از روانشناس، جامعه شناس و جغرافیای شهری دارد که از متخصصان، تحصیلکردگان و بومیان شهر بوده و وابسته به دولت و کارمند دولت هم نیستند و محل استقراشان در حاشیه شهر است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دفاتر ایجاد شده در این استان از طریق تعامل با مردم حاشیه شهر، اعتماد متقابل بین مردم و دولت را ایجاد می‌کنند و، چون در بافت اجتماعی و بطن این مردم تاسیس شده‌اند و کارشان هم آنجا تداوم دارد طبیعتا یک شناخت خیلی خوبی می‌توانند از این مناطق به ما دهند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاتر تسهیلگری استانداری سیستان و بلوچستان آسیب های اجتماعی سیستان و بلوچستان حاشیه شهر ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم

هنر سوزن‌دوزی در میان زنان سیستان و بلوچستان، قدمتی دیرینه دارد. طرح‌های منحصر به فرد این نوع دوخت حتی به بازارهای خارجی نیز راه پیدا کرده است و طراحان کشورهای دیگر از آن الهام گرفته‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه همه مناطق استان را دربرمی گیرد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان